schronisko
Loading...
Jesteś tutaj:  Home  >  gospodarka i finanse  >  Current Article

Ile legnickie spółki komunalne wydają na promocję?

Przez   /   06/04/2021  /   No Comments

W latach 2017-2020 cztery legnickie spółki komunalne wydały na promocję, marketing oraz PR w sumie prawie 2,3 mln zł.

Z odpowiedzi, której radnemu Maciejowi Kupajowi udzieliła wiceprezydent Legnicy Jadwiga Zienkiewicz, wynika, że w czterech ostatnich latach najwięcej na ten cel wydały Legnickie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji (ponad 1 mln zł, nie licząc VAT-u) oraz Legnickie Przdsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej (prawie 982 tys. zł brutto). Strefa Aktywności Gospodarczej za promocję, markeing i PR zapłaciła dużo mniej – 234 tys zł – a Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji tylko 19,8 tys. zł (brutto).

Lwią część tych wydatków można potraktować jako wsparcie dla legnickich klubów sportowych. Tak LPWiK, jak i LPGK w zaman za promocję w sposób ciągły fiananasują działalność MKS Miedź Legnica oraz MSPR Siódemka Miedź Legnica. Z pieniędzy miejskich spółek korzystały ponadto klub Sportowy Konfeks, Ognisko Towarzystwa Krzewienia Kultury Fizycznej Olimp, Legnicki Klub Karate Shinkyokushin „Knockdown”, Klub Karate Shotokan „TORA”, Klub Sportowy “Wankan”, Młodzieżowy Klub Sportowy “Ikar”.

W latach 2017-2020 MSPR Siódemka Legnica otrzymało też solidne wsparcie ze Strefy Aktywności Gospodarczej (ok. 1114 tys. zł) w zamian za reklamę spółki. Duże sumy SAG płaci również za reklamę MKS Ikar (90 tys. zł). W 2020 SAG przekazał 20 tys. zł darowizny dla Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Legnicy.

LPGK sporo wydało na gadżety reklamowe, reklamy, banery, roll-upy i ulotki, głównie w Centrum Reklamy Robert Rybczyński. Od 2018 roku płaci rocznie po 6 tys. zł za promocję swoich działań na portalu E-legnickie.pl. Za podobne pieniądze uslugi reklamowe na zlecenie spółki realizuje również portal Lca.pl. W 2021 roku LPGK przekazało 20 tys. zł darowizny na zakup sprzętu medycznego Wojewódzkiemu Szpitalowi Specjalistycznemu w Legnicy. W zamian za reklamę firma wspierała też m.in. Legnickie Centrum Kultury oraz legnicki oddział Towarzystwa Przyjaciół Dzieci.

LPWiK zawarło w 2018 r. trwającą półtora roku umowę z Legnickim Centrum Kultury na reklamę i promocję spółki poczas imprez LCK. Zapłaciło za to 30 tys. zł plus VAT.

Na liście wydatków MPK największe pozycje to “Prezentacja nowych autobusów” w 2018 r. (5.518 zł) oraz “Organizacja Mistrzostw Polski Diagnostów” w 2019 r (3018 zł).

Szczegółowe zestawienie TUTAJ.

FOT. PIXABAY.COM

    Drukuj       Email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


* Wymagany

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also like...

SONY DSC

Mieszkańcy bronią geoparku UNESCO przed wiatrakami

Read More →