W ślad za międzynarodowym rozwojem i nową strategią, KGHM Polska Miedź integruje grupę kapitałową w ramach wspólnej identyfikacji korporacyjnej. Tradycyjna marka polskiego górnictwa miedziowego wraz z unowocześnionym logo obejmuje wszystkie spółki związane z produkcją i rozwojem bazy zasobowej. Elementem procesu integracji jest uruchomiona nowa strona internetowa www.kghm.com.
Zmiana wizerunku KGHM jest wprowadzana stopniowo. Na początku grudnia ub.r. spółka zaprezentowała podstawowe założenia nowej identyfikacji korporacyjnej. Po zakończeniu procesu integracji, czyli w połowie tego roku, wszystkie kopalnie i projekty górnicze w Europie oraz Ameryce Północnej i Południowej posługiwać się będą wspólną marką KGHM, przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowych nazw prawnych. Ujednolicenie wizerunku korporacyjnego, stanowiące potwierdzenie statusu KGHM jako firmy globalnej o międzynarodowych standardach, wspiera cele biznesowe spółki zapisane w nowej strategii.
– Strategia KGHM zakłada szeroki program eksploracyjny w Polsce i na świecie, rekordowe inwestycje w posiadane aktywa oraz dalszą optymalizację produkcji. Programy eksploracyjne i inwestycyjne prowadzone będą na równi w Polsce i za granicą. W ciągu najbliższych sześciu lat udział produkcji miedzi z kopalń zagranicznych wzrośnie z 17% do 40% – i to pomimo planowanego zwiększenia możliwości wydobywczych w polskich kopalniach o około 2 mln ton rudy. Jesteśmy jedną firmą, mamy wspólne cele i pod jedną marką stawiamy czoło strategicznym wyzwaniom – powiedział Herbert Wirth, prezes KGHM Polska Miedź S.A.
Zmiana identyfikacji poprzedzona została kompleksowym badaniem wizerunku i reputacji KGHM na świecie. Wskazało ono pięć najważniejszych wartości podzielanych przez pracowników KGHM w Polsce, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i Chile. To bezpieczeństwo, współdziałanie, zorientowanie na wyniki, odpowiedzialność i odwaga. Wartości te są podstawą wszystkich działań KGHM – zarówno na globalnych rynkach surowcowych, jak i w ramach współpracy ze społecznościami lokalnymi. Bez względu na lokalizację kopalń i projektów górniczych, marka KGHM powinna kojarzyć się z tymi samymi wartościami i najwyższymi standardami.
– Dla naszych kontrahentów i partnerów biznesowych nie ma znaczenia, gdzie wyprodukowaliśmy daną tonę miedzi. Liczy się nasza marka, która od ponad półwiecza stanowi gwarancję najwyższej jakości. To dlatego w ramach całej grupy unifikujemy działy zajmujące się sprzedażą, zakupami i procesami wspierającymi biznes. Jako silna grupa kapitałowa, możemy uzyskać lepsze warunki finansowania inwestycji oraz zakupu niezbędnego sprzętu. Poprzez fakt, że jesteśmy obecni na czterech kontynentach – po obu stronach Atlantyku i Oceanu Spokojnego – zyskujemy unikatową przewagę konkurencyjną i możliwość elastycznego reagowania na potrzeby rynku – powiedział Jarosław Romanowski, I wiceprezes KGHM Polska Miedź S.A. ds. finansowych.
Fundamentem strategii KGHM są innowacje, stąd w ramach całej grupy kapitałowej działać będzie wspólne Centrum Wiedzy, zapewniające dostęp do nowoczesnych technologii. Dla akcjonariuszy KGHM innowacje to większa efektywność zainwestowanego kapitału, zaś dla pracowników – gwarancja stabilności zatrudnienia i najwyższych standardów bezpieczeństwa. To także szansa rozwoju w globalnej i innowacyjnej firmie, zatrudniającej najwyższej klasy specjalistów. Już dziś – w ramach międzynarodowych programów wymiany – polscy, kanadyjscy, chilijscy i amerykańscy pracownicy KGHM zdobywają doświadczenie w różnych częściach świata.
– Międzynarodowa różnorodność działających w KGHM kopalń i projektów jest naszą wielką siłą, ale też wyzwaniem. Jesteśmy jedną firmą, ale działamy na różnych kontynentach, w ramach odmiennych systemów prawnych, kultur i tradycji górniczych. Dlatego integracja całej grupy kapitałowej następuje stopniowo. Dumni z ponadpółwiecznej tradycji polskiego górnictwa miedziowego, stajemy się ambasadorem polskiego biznesu na świecie. Jednocześnie stale zmieniamy się, inwestujemy i pracujemy nad tym, by nasza globalna marka pomagała w realizacji biznesowej strategii, zakładającej rozwój polskich i międzynarodowych projektów – powiedział Marcin Chmielewski, wiceprezes KGHM Polska Miedź S.A. ds. korporacyjnych.
W ramach ujednolicania wizerunku korporacyjnego marka KGHM zyskała dodatkowy element graficzny. Jest nim minerał, którego trzyczęściowa konstrukcja symbolizuje wiedzę, współdziała-nie i rolę dla świata. Dzięki wiedzy i doświadczeniu pracowników, KGHM wydobywa i przetwarza cenne zasoby ziemi, umożliwiając rozwój nowoczesnego świata. Wiedza stanowi najcenniejszy zasób KGHM, zaś wieloletni i stabilny rozwój spółki jest w dużej mierze efektem współdziałania. Jednocześnie źródłem istnienia, rozwoju i sukcesu spółki jest miedź – jeden z najbardziej niezwykłych metali na ziemi, od tysiącleci odgrywający kluczową rolę w rozwoju ludzkości. Odkrywając nowe pokłady możliwości, KGHM dostarcza światu kolejne cenne metale, a także doskonali efektywne i przyjazne środowisku metody wydobycia i przetwórstwa.
Departament Komunikacji i CSR
KGHM