POLMED
Loading...
Jesteś tutaj:  Home  >  wiadomości  >  Current Article

NIK chwali ratusz w Legnicy za nowe technologie

Przez   /   27/03/2015  /   No Comments

Legnica sensownie wdraża  rozwiązania dotyczące elektronicznego świadczenia usług publicznych i wykorzystania nowoczesnych technologii do zarządzania miastem – wynika z pokontrolnego raportu opracowanego przez Najwyższą Izbę Kontroli. 

Analizując działania ze strategii miasta na lata 2004-2014, które dotyczą tej sfery, NIK stwierdza, że większość została zrealizowana. Legnica m.in. utworzyła System Informacji Przestrzennej Obszarów Inwestycyjnych, zakupiła i wdrożyła system wspomagający zarządzanie miastem, rozbudowała strukturę teleinformatyczną celem upowszechnienia elektronicznego dostępu do urzędu, tworzy bezpieczną, szerokopasmową miejską sieć teleinformatyczną Legman. Ma też system hotspotów, Elektroniczny System Obiegu Dokumentów, system do gospodarowania odpadami, system eDIOM, wspomagający ewidencjonowanie i zarządzanie drogami. Ze wspólnej sieci korzystają biblioteki, Zarząd Gospodarki Mieszkaniowej, Zarząd Dróg Miejskich, spółdzielnie mieszkaniowe, straż pożarna. Legniczanie mogą sprzed komputera zarezerwować sobie termin ślubu, sprawdzić adres siedziby lokalu wyborczego, umówić wizytę czy wygodnie korzystać z szeregu udogodnień  w ramach ePUAP – Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej. Ratusz został pochwalony za promowanie wśród mieszkańców komunikacji elektronicznej, m.in. za wysyłane SMS-ami komunikaty na temat wydarzeń kulturalnych czy zagrożeń meteorologicznych.

W ciągu dwóch lat o 250 proc. (z 5 do 18) wzrosła w legnickim urzędzie ilość usług świadczonych drogą elektroniczną. NIK wyrywkowo sprawdził ich praktyczne działanie. Test wypadł pozytywnie. Raport podkreśla, że urząd rzetelnie traktuje e-petentów.

Mimo wszystko, legniczanie są wciąż bardzo wyraźnie przywiązani do papieru. W okresie od 31 maja 2012 do 31 maja 2014 roku korespondencja z osobami fizycznymi, podmiotami gospodarczymi i innymi urzędami obejmowała ponad 360 tys. pism (234 tys. wysłane przez urząd i 166 tys., które do niego wpłynęły). Z tego tylko nieco ponad 1,6 tys. (0,45 proc.) miało formę elektroniczną. 99,5 proc. korespondencji odbywa się z wykorzystaniem papieru.

Zdaniem NIK, legnicki Urząd Miasta w sposób należyty dba o bezpieczeństwo swoich systemów informatycznych. Zatroszczył się również o dostępność usług elektronicznych dla osób niepełnosprawnych, w tym niedowdizących i niesłyszących.

    Drukuj       Email
  • Publikowany: 3523 dni temu dnia 27/03/2015
  • Przez:
  • Ostatnio modyfikowany: Marzec 27, 2015 @ 12:01 pm
  • W dziale: wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


* Wymagany

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also like...

img_5342,mVqUwmKfa1OE6tCTiHtf

Koniec sporu zbiorowego w MOPS. Jest porozumienie

Read More →