PWSZ_prezentacje
Loading...
Jesteś tutaj:  Home  >  wiadomości  >  Current Article

Bitwa warszawska. Zamek Grodziec walczył o turystów

Przez   /   21/06/2023  /   1 Comment

Zamek Grodziec był wśród 46 atrakcji turystycznych, które na progu wakacji zaprezentowały się w Warszawie, by zachęcić mieszkańców stolicy do odwiedzenia Dolnego Śląska. Wcześniej władze województwa chwaliły się nim w Brukseli.

17 czerwca w Parku Szczęśliwickim w Warszawie odbyło się wydarzenie pod hasłem „Ochota na Dolny Śląsk”. Prezentowały się dolnośląskie podziemia, muzea, miasta, zamki, pałace i inne atrakcje Jak mówi wicemarszałek Krzysztof Maj, który w zarządzie województwa odpowiada m.in. za kulturę i turystykę, celem tej akcji było zachęcenie mieszkańców stolicy do wybrania Dolnego Śląska jako miejsca wypoczynku wakacyjnego, urlopu lub weekendowego wypadu.

- Czujemy się wyróżnieni, bo przemawiając ze sceny na rozpoczęcie imprezy pan marszałek potraktował nas szczególnie. Zamek Grodziec był jedyną z licznych atrakcji, którą wymienił z nazwy – mówi Mariusz Garbera, kasztelan.

To niekoniecznie dziwi, bo stoisko ekipy z Grodźca wyróżniało się wśród zwykłych targowych namiotów. Zaaranżowano je tak, by przypominało średniowieczny kram kupiecki. Warszawiacy mogli wybić na pamiątkę monetę z zamkiem albo przymierzyć elementy rycerskiego uzbrojenia. Mariusz Garbera zabrał też do stolicy zapas gipsowych płaskorzeźb przedstawiających Grodziec, które dzieci mogły pomalować i zabrać ze sobą do domu.

- Sporo osób deklarowało zainteresowanie przyjazdem. Byli zafascynowani, gdy opowiadaliśmy, że zamek został zbudowany na wygasłym wulkanie – mówi Mariusz Garbera.

Dla kasztelana była to też okazja do ważnych spotkań biznesowych, m.in. z dyrektorem Archiwum Akt Nowych, wicemarszałkiem Krzysztofem Majem czy dyrektorem Opery Wrocławskiej. Szczególnie cenny będzie kontakt z historykiem Mariuszem Olczakiem, autorem monografii Grodźca, który specjalnie dla zamku przyszedł do Parku Szczęśliwickiego. Chwalił to, co w ostatnich miesiącach dzieje się na Grodźcu.

Intensywna promocja plus atrakcyjna oferta przynoszą efekty. Dane pokazują, że w kwietniu i maju 2023 r. do zamku w Grodźcu dotarło około 30 procent więcej turystów w podobnym okresie roku ubiegłego. Dzięki temu administrująca zabytkiem gminna spółka ma pieniądze, aby inwestować w remont budowli.

Piotr Kanikowski

FOT. MARIUSZ GARBERA

    Drukuj       Email

1 komentarz

  1. Zenek pisze:

    Można ,można ,w końcu promocja na poziomie a nie tylko macierzanki i hulanki .

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


* Wymagany

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also like...

alkoghol-2714488_1280

Policjanci z Wielkiej Brytanii i Polski uratowali nastolatka

Read More →