WordPress to system zarządzania treścią, na którym bazuje ponad 40% wszystkich stron internetowych. Obsługa tego systemu jest prosta, dzięki temu każdy jest w stanie nauczyć się jego obsługi. Mało kto wie, że WordPress jest niezwykle elastyczny pod kątem SEO — pozycjonowanie strony WWW na WordPress, dzięki dostępności zaawansowanych wtyczek i szablonów, w ostatnich latach weszło na wyższy poziom. Jak sprawić, by z perspektywy właściciela strony ten proces był łatwiejszy?
Od czego zależy pozycja strony w Google? Czynniki on-site
Pozycja witryny w wyszukiwarce Google zależy od dwóch czynników — on-site i off-site. Pierwsze z nich obejmują szeroki zakres zagadnień związanych z działaniem i wyświetlaniem strony internetowej, natomiast off-site dotyczy tego, co dzieje się poza witryną i obejmuje m.in. linki zewnętrzne i sygnały społecznościowe (ang. social signals).
Szybkość ładowania strony
Szybkość ładowania strony to jeden z najważniejszych czynników branych pod uwagę przy ocenie witryny. Do niedawna jedynie zakładano, iż krótszy czas ładowania przekłada się na wyższą pozycję w Google, jednak po aktualizacji CWV można mieć pewność, że tak właśnie jest. Jest to ważne nie tylko z perspektywy robotów, ale także UX (doświadczenia użytkownika) — nawet 1 sekunda różnicy w ładowaniu strony ma ogromny wpływ na konwersję.
Optymalizacja treści pod kątem SEO
Tworzenie treści na strony internetowe może wydawać się prostym zadaniem. Ten rodzaj pracy charakteryzuje się niskim progiem wejścia, przez co, przynajmniej w teorii, każdy, kto ma dostęp do Internetu, z powodzeniem może stać się twórcą.
W przypadku pozycjonowania strony WWW https://seolight.pl/pozycjonowanie-warszawa/ sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. Dobry artykuł pod SEO powinien mieć odpowiedni tytuł, rozbudowaną strukturę nagłówków, właściwe nasycenie słowami kluczowymi. Idealnie byłoby zastosować linkowanie śródtekstowe, a także wzbogacić tekst o infografikę czy film.
Jak zadbać o optymalizację wpisów i podstron?
Największe portale publikują dziesiątki artykułów dziennie — ręczna kontrola parametrów SEO byłaby czasochłonnym zadaniem. Na szczęście istnieją wtyczki, które analizują treści i automatycznie podpowiadają, co należy zrobić, aby artykuł był lepiej zoptymalizowany. Do popularnych wtyczek SEO do WordPressa zaliczają się:
- Yoast SEO — najczęściej stosowana przez właścicieli stron, o czym świadczy m.in. ilość ocen — ponad 25000,
- Rank Math,
- All in One SEO.
Każda z tych wtyczek ma wersję darmową, więc przed podjęciem decyzji można je testować do woli.
Jak przyspieszyć ładowanie strony?
Podejmując się pozycjonowania strony WWW, nie należy zapominać o szybkości ładowania strony. Aby poprawić ten czynnik, warto przenieść stronę na lżejszy szablon i włączyć wtyczkę cache.
Szablon Generatepress — lekki i funkcjonalny
Generatepress to uniwersalny i bardzo lekki szablon do WordPressa. Strony internetowe oparte o niego bez problemu uzyskują wysokie noty w teście PageSpeed Insights. Jako jeden z nielicznych oferuje dożywotnią, nieograniczoną wersję premium — docenią go wydawcy i agencje obsługujące setki stron internetowych.
Wtyczka LiteSpeed Cache — jedna z najlepszych
LiteSpeed Cache to jedno z najlepszych narzędzi do przyspieszania stron działających na WordPress. Z jej pomocą można między innymi:
- ograniczyć ilość zapytań generowanych przez stronę (poprzez łączenie plików HTML, CSS i JS),
- włączyć lazy loading, co obniży pierwotną szybkość ładowania strony,
- skonfigurować pamięć podręczną — tak, aby strona ładowała się szybciej.
Z wtyczki można skorzystać tylko wtedy, gdy serwer, na którym jest hostowana strona WWW, wykorzystuje technologię LiteSpeed.
– Artykuł sponsorowany