Spółka Nextbike, która jest także operatorem Legnickiego Roweru Miejskiego zapewnia, że rowery miejskie w 39 systemach w Polsce będą funkcjonowały normalnie. Legniczanie mają do dyspozycji 122 rowery standardowe, 5 tandemów i 5 rowerów dziecięcych na 15 stacjach. Według operatora nie ma zakłóceń w ich wypożyczaniu.
Zarząd Nextbike Polska podjął decyzję o złożeniu wniosku o otwarcie przyspieszonego postępowania układowego. Celem jest umożliwienie dalszego funkcjonowania roweru miejskiego w 39 systemach w Polsce. Zagrożenie niewypłacalnością to efekt pandemii wirusa SARS-CoV-2. Spowodowało to nagłe i niemożliwe do przewidzenia negatywne skutki finansowe dla spółki.
– Dla naszych użytkowników nic się nie zmienia. Rowery miejskie w 39 systemach w Polsce będą funkcjonowały normalnie. Zarówno nam, jak i naszym wierzycielom oraz miastom, zależy na tym, żeby rower miejski, który stał się symbolem sukcesu, nowoczesności i ekologii, przetrwał zawirowania spowodowane pandemią i mógł dalej się rozwijać – mówi Paulina Wójcicka z biura prasowego Nextbike Polska S.A.
Legnicki Rower Miejski wystartował w tym sezonie 16 marca. Ale już dwa tygodnie później system został zamrożony z powodu koronowirusa, aż na 35 dni. Ponownie rowery możemy wypożyczać od 6 maja. Podobnie jak w innych miastach nie jest z tym najlepiej. W ciągu 13 dni odnotowano w Legnicy 2913 wypożyczeń. Dla porównania w tym samym okresie minionego roku było ich 4050.
Zgodnie z umową sprzed wybuchu epidemii sezon roweru miejskiego miał trwać do 15 listopada 2020 r. Miasto podpisało z Nextbike aneks do umowy, w którym okres funkcjonowania został przedłużony o 35 dni, do 20 grudnia 2020 r. W aneksie ustalono, że 80 proc. wynagrodzenia jest wypłacane zgodnie z harmonogramem, a 20 proc. zostanie wypłacone w grudniu. Wykonawca został zobowiązany do świadczenia usługi dłużej – o okres, w którym system rowerowy nie funkcjonował.
Źródło: Urząd Miasta w Legnicy
FOT. URZĄD MIEJSKI W LEGNICY
Oświadczenie Nextbike Polska S.A.:
Zarząd Nextbike Polska S.A. podjął decyzję o złożeniu wniosku o otwarcie przyspieszonego postępowania układowego. Celem jest umożliwienie dalszego funkcjonowania roweru miejskiego w 39 systemach w Polsce. Zagrożenie niewypłacalnością to efekt pandemii wirusa SARS-CoV-2. Spowodowało to nagłe i niemożliwe do przewidzenia negatywne skutki finansowe dla spółki. Nextbike Polska S.A., podobnie jak wiele innych firm z branży transportowej, boryka się obecnie z gwałtownym spadkiem przychodów w związku z obowiązującym do 1 kwietnia do 5 maja br. zakazem korzystania przez użytkowników z rowerów miejskich.
– Dla naszych użytkowników nic się nie zmienia. Rowery miejskie w 39 systemach w Polsce będą funkcjonowały normalnie. Zarówno nam, jak i naszym wierzycielom oraz miastom, zależy na tym, żeby rower miejski, który stał się symbolem sukcesu, nowoczesności i ekologii, przetrwał zawirowania spowodowane pandemią i mógł dalej się rozwijać. Liczymy na wsparcie i współpracę władz miejskich tak, aby rower nie stał się pierwszą biznesową ofiarą pandemii w transporcie publicznym w Polsce – mówi Paulina Wójcicka z biura prasowego Nextbike Polska S.A.
W ocenie zarządu, przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego daje realne szanse na dojście do porozumienia z wierzycielami, w tym z bankami finansującymi spółkę oraz pozwoli na ustalenie nowych zasad spłat zobowiązań spółki. Zawarcie układu z wierzycielami pozwoli na odsunięcie w czasie płatności aż do momentu powrotu do normalnego funkcjonowania systemów rowerowych po pandemii wirusa SARS-CoV-2. Jednocześnie spółka zachowuje zdolność do realizowania bieżących zobowiązań, co pozwala na dalsze wykonywanie umów na obsługę systemów rowerowych. Przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego i zawarcie układu z wierzycielami ma na celu zapobieżenie pogorszeniu sytuacji finansowej spółki, jej niewypłacalności oraz ogłoszenia jej upadłości. To wszystko, zdaniem spółki, pozwoli na utrzymanie płynności finansowej, a także obsługi systemów rowerów miejskich w 39 systemach.
Restrukturyzacja to standardowa procedura przewidziana kodeksem handlowym w sytuacji zagrożenia niewypłacalnością. Nie oznacza zagrożenia dla bieżącego funkcjonowania spółki.