Carrefour Polska, po zeszłorocznym sukcesie wprowadzenia jadalnych owadów do swojej oferty, rozszerzył właśnie dostępność tego innowacyjnego asortymentu o 11 nowych lokalizacji. Tym samym liczba sklepów oferujących te nietypowe przysmaki wzrosła do 38 sklepów w całej Polsce. Wysokobiałkowe przekąski cieszą się rosnącym zainteresowaniem, a Polacy skuszeni nowymi smakami i doświadczeniami kulinarnymi, wracają po kolejne propozycje, które sieć dołącza do swojego asortymentu.
Według naukowców z Colorado State University chityna i zdrowe tłuszcze z owadów przyczyniają się do zdrowej mikroflory jelitowej i są doskonałym źródłem białka i składników odżywczych. Naukowcy zwracają uwagę, że zgodnie z obecnym stanem wiedzy, spożywanie owadów nie wiąże się z większym ryzykiem dla konsumentów, niż jedzenie innych rodzajów żywności pochodzenia zwierzęcego. Polscy konsumenci postanowili sprawdzić to i coraz częściej sięgają po produkty z tej kategorii.
Carrefour w swojej ofercie posiada szeroki wybór tego typu produktów, jednak wyraźnie widać zainteresowanie konsumentów konkretnymi pozycjami. Owady w „czystej postaci”, takie jak suszone świerszcze o smaku chilli i limonki, soli morskiej oraz śmietany z cebulą, cieszą się największą popularnością wśród świadomych klientów. Alternatywą dla tych nieco mniej odważnych, są np. batony z dodatkiem owadów, które również mają liczne grono swoich nabywców, szczególnie w większych miastach.
Produkty na bazie owadów są prezentowane w strefach zdrowia sklepów Carrefour, co podkreśla ich wartość żywieniową i innowacyjny charakter. Rozszerzenie oferty jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie konsumentów zdrową i zrównoważoną dietą.
Rozszerzając naszą ofertę produktów na bazie owadów, Carrefour Polska nie tylko podąża za globalnymi trendami żywieniowymi, ale również wyznacza nowe standardy w branży detalicznej. Nasze działania mają na celu popularyzację zrównoważonego sposobu odżywiania i uświadamianie konsumentów o znaczeniu alternatywnych źródeł białka. Co szczególnie istotne, cenimy sobie współpracę z młodymi firmami oraz start-upami które rozwijają ten sektor rynku spożywczego. Dzięki nam mogą dotrzeć ze swoimi produktami do wielu klientów, a tym samym skalować swoją działalność — mówi Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor ds. Rozwoju Konceptów Handlowych Carrefour Polska.
Poszerzenie oferty owadów jadalnych w Carrefour to również szansa rozwoju dla młodych firm i startupów z branży foodtech. Zaistnienie w dużej sieci sklepów umożliwia młodym przedsiębiorcom nie tylko uzyskanie przestrzeni do prezentacji i sprzedaży produktów, ale także wiąże się z kompleksowym doradztwem otrzymywanym od sieci i wsparciem w rozwoju. Jedną z takich firm jest FoodBugs – polskie przedsiębiorstwo założone w 2021 roku sprzedające żywność na bazie owadów. Początkowo produkty tej polskiej firmy dostępne były w jednym sklepie Carrefour w Warszawie, jednak po ponad roku działalności zawitały do kolejnych sklepów jako element stałego asortymentu. Pozwoliło to FoodBugs na rozwinięcie produkcji oraz wprowadzenie nowych wyrobów - obecnie w kilkudziesięciu sklepach Carrefour w całej Polsce, dostępnych jest już 14 unikalnych produktów tej firmy stworzonych na bazie owadów jadalnych.
Źródło: Carrefour Polska
FOT. FOODBUGS