PWSZ_prezentacje
Loading...
Jesteś tutaj:  Home  >  wiadomości  >  Current Article

Stępień, Smęt, Kiełb i Pieróg – kandydaci na wójta Kunic

Przez   /   21/12/2021  /   100 Comments

W czwartek mija termin zgłaszania kandydatów w przedterminowych wyborach wójta gminy Kunice, ale już dziś wiadomo, że o społeczne poparcie będzie ubiegać się tylko (aż?) czworo kandydatów. To była posłanka Elżbieta Stępień, powiatowy radny Artur Smęt, mieszkaniec Kunic Józef Pieróg i legniczanin Jacek Kiełb, który ostatnio przegrywa wszystkie wybory. 

Przedterminowe wybory wójta i Rady Gminy Kunice odbędą się 16 stycznia. W legnickiej delegaturze Krajowego Biura Wyborczego zarejestrowało się 9 komitetów. To KWW Stowarzyszenie Ruch Społeczny Gminy Kunice, KWW Andrzeja Ostrowskiego, KWW Artura Smęta, KWW Jacka Kiełba, KWW Łączy Nas Gmina, KWW Porozumienie Gminy Kunice, KWW Razem dla Gminy Kunice, KWW Władysława Mielniczuka oraz KWW Wspólnie dla Przyszłości Gminy Kunice.

- Zgodnie z ordynacją, prawo do zgłaszania kandydatów na wójta mają tylko te komitety, które zgłosiły odpowiednią liczbę kandydatów na radnych – zastrzega Anna Zych, dyrektor delegatury. – Ten warunek spełniają cztery komitety.

Największe  szanse na zwycięstwo ma prawdopodobnie Elżbieta Stępień, była posłanka Nowoczesnej w kadencji 2015-2019, wystawiona przez KWW Wspólnie dla Przyszłości Gminy Kunice. W ostatnich wyborach parlamentarnych walczyła o mandat senatora jako kandydatka Koalicji Obywatelskiej (PO, .N, iPL Zieloni), ale nie udało się jej pokonać PiS-owskiej senator Doroty Czudowskiej. Gdyby wówczas senatora wybierali tylko mieszkańcy gminy Kunice, to Elżbieta Stępień odniosłaby nad rywalką zdecydowane zwycięstwo (1528 do 1395 głosów). Eksposłanka z wykształcenia jest ekonomistką. Przed wkroczeniem na ścieżkę polityki, pracowała w bankach. Współzakładała Towarzystwo Przyjaźni Dziecku i Rodzinie w Jaworze. Gminę Kunice zna bardzo dobrze, bo mieszka w niej a w latach 2010-2014 była radną. W najbliższych tygodniach KWW Wspólnie dla Przyszłości Gminy Kunice planuje zorganizować dla mieszkańców cykl spotkań przy ogniskach, na których będzie można poznać się i porozmawiać o programie wyborczym.

Samorządowe doświadczenie może być atutem Artura Smęta i Jacka Kiełba, którzy też zgłosili się na wolne miejsce po odwołanym w referendum Zdzisławie Tersie. Mieszkający w Jaśkowicach Legnickich Artur Smęt – główny specjalista obrotu produktami naftowymi w KGHM-owskiej spółce Energetyka – w 2018 r. dostał się z listy Prawa i Sprawiedliwości do Rady Powiatu Legnickiego, ale jest gotów złożyć ten mandat gdyby 16 stycznia 2022 r. wyborcy osadzili go na stanowisku wójta gminy Kunice.

Legniczanin Jacek Kiełb  – były siatkarz, wykładowca PWSZ, działacz Akademickiego Związku Sportowego – przez dwie kadencje zasiadał w Radzie Miejskiej Legnicy jako przedstawiciel Platformy Obywatelskiej. W 2018 r. myślał o ubieganiu się o stanowisko prezydenta Legnicy, zarejestrował swój komitet wyborczy, ale ostatecznie odpuścił. Pojawił się za to na listach Bezpartyjnych Samorządowców do dolnośląskiego sejmiku. Mandatu nie zdobył. Rok później Bezpartyjni wystawili go do Sejmu – znowu bez powodzenia. Wylądował na synekurze w zarządzie Agencji Rozwoju Regionalnego Arleg.

Porażkę w wyborach samorządowych w 2018 roku zaliczył również ostatni z czworga kandydatów na wójta gminy Kunice, 68-letni Józef Pieróg. Jako kandydat Polskiego Stronnictwa Ludowego próbował dostać się do Rady Powiatu Legnickiego. Uzyskał tylko 159 głosów. Tym razem idzie do wyborów z KWW Stowarzyszenia Ruch Społeczny Gminy Kunice. To ludzie, którzy w ostatnich miesiącach zaliczyli niewątpliwy sukces: skonsolidowali wokół siebie wystarczającą liczbę mieszkańców gminy, by doprowadzić do referendum, a następnie w bezprecedensowym stylu odwołać starą radę i wójta Zdzisława Tersę. “Zaczęliśmy i dokończymy” – zapowiadają w swym wyborczym haśle. Jak dotąd jako jedyni już zaprezentowali publicznie swój program wyborczy. Składa się z 13 punktów, wśród których za najpilniejszą sprawę uważają uregulowanie spraw związanych z dostawami wody dla mieszkańców.

FOT. PIOTR KANIKOWSKI

 

 

    Drukuj       Email
  • Publikowany: 880 dni temu dnia 21/12/2021
  • Przez:
  • Ostatnio modyfikowany: Grudzień 21, 2021 @ 11:26 am
  • W dziale: wiadomości

100 komentarze

  1. lustrator pisze:

    ja bym stara pierdolo z legnicy zamiast dyskredytowac specjaiste ktory nie zna sie co nie ulega watpliwosci jako ze robi doktorat zwrocil uwage na jego wyglad oraz pochodzenie w tym czy Zyd i linie rodzinna.Nie zaszkodzi tez sytuacja rodzinna.Docelowo radze zmniejszyc ilosc pracownikow z 33 do 6 bo jednak jak na warunki polskie 33 to jednak ilosc wystarczjaca na takie cele jak dziubanie w klawiature telefonu giertycha.Z tym ze bez dwoch zdan.150 osob wiecej o wiele wiecej wydlubie z telefonu giertycha.A przeca wiadomo ze w nim nic nie ma .Nie wiadomo nawet czy sam giertych jest, gdzie jest i czy robi doktorat.

  2. lustrator pisze:

    a tak generalnie to chodzi o to stara piedolo ze specjalsita sie nie zna, robi doktorat czy doktorat zrobi Giertych czy moze ze nie pdsluchiwano nikogo bo specjalista robił doktorat.Jednak zielone to byłoby to.

  3. lustrator pisze:

    zielonego

  4. lustrator pisze:

    A z fachowców od Antka się naśmiewali….>>>>dalej sie smieja suwerenku z legnicy tak tez jak z ciebie.Ale taki specjalista jak ty ktory skonczył w oczyszczalni sciekow.A była nadzieje ze jednak cos z ciebie wyrosnie

  5. suveren pisze:

    Fajne, portal stosuje cenzurę.

    Od wczoraj na publikację oczekuje komentarz z linkiem do zawodowego cv cytowanego przez wszystkich fachowca z citizen lab, który twierdzi, iż z jego badań wynika, iż Giertych był najbardziej podsłuchiwaną osobą na świecie. Tylko, że ten spec od 13 lat bezskutecznie robi doktorat a wszystkie jego publikacje dotyczą różnych spiskowych teorii dziejów. A z fachowców od Antka się naśmiewali….

  6. suveren pisze:

    Superspecjalista z citizen lab (https://www.linkedin.com/in/johnscottrailton) stwierdził, iż według ustaleń tej firemki (33 pracowników) najbardziej podsłuchiwanym telefonem na świecie był telefon należący do mec. konia!
    Zażenowane konie przestały rżeć….

    Tenże specjalista wypowiadający się dzisiaj w sprawie Brejzy od 13 lat … robi doktorat! Można pogratulować kompetencji i polotu….

  7. lustrator pisze:

    ale to zrozumiałe jest ze nie masz jak pomyslec nas czyms NOWYM..

  8. lustrator pisze:

    bleble ble … doba zeby przepisac to samo.Pewnie juz niebawem wyladujesz w oczyszczalni.

  9. suveren pisze:

    Parafrazując Jerzego VI ” kodziarstwo to stan umysłu a w zasadzie zanik świadomości!”
    Uważaj, bo podzielisz los przechrzty z porozumienia…. Już się kwalifikujesz do pokoju bez klamek. Takie są efekty przynależności do sekty KO-nspiratorów z Zadupia!

  10. lustrator pisze:

    chron glowe na zakrętach…kanalizacyjnych.

  11. suveren pisze:

    lustrator pisze: 02/01/2022 o 20:00 >>>masz jeszcze jakies piciu piciu bo spuszczam wode.<<<

    Nie od dziś wiadomo, iż kodziarstwo prezentuje gów…y poziom.
    Nie zapomnij umyć rączek, bo w waszej formacji większość ma coś do nich przyklejonego….

  12. lustrator pisze:

    klapy sie trzymaj.

  13. lustrator pisze:

    masz jeszcze jakies piciu piciu bo spuszczam wode.

  14. suveren pisze:

    większość jest przeciw gwałconemu kodowi! Większość rządzi, czy się to komuś podoba czy nie. Banda oszołomów ze swoją alternatywną wersją rzeczywistości i spiskową teorią dziejów nikogo więcej już nie przekona….

    Twojego bełkotu sam nawet nie kumasz…. logika to coś tak abstrakcyjnego dla ciebie jak teoria kwantowa. Próbować cię zrozumieć to zniżać się do poziomu debila a na tym gruncie wygrasz przez doświadczenie!

    Staraj się dalej o kolejną garść srebrników…

  15. lustrator pisze:

    a wiekszosci i tak nie kumasz.,ale trzymaj fason.

  16. lustrator pisze:

    nie szkodzi stara pierdolo z legnicy na ciebie wystarczy.

  17. suveren pisze:

    Słabiutko lustratorku,
    nie tylko premii ale i wypłaty judaszowych srebrników może nie być….
    Dajesz pola, bo argumentów zabrakło!
    Weź się za swojego koda, może ci coś nowego zamiałczy!

  18. lustrator pisze:

    to nie dziennikarze ujawnili afere stary blaznie i wcale to nie zmienilo sytuacji mlodego kierowcy.

  19. lustrator pisze:

    ziew, nuda.A prawo i sprawiedliwosc gdzie i prokuratura i gdzie zegarek Nowaka stary blaznie z legnicy

  20. suveren pisze:

    Do lustratora…
    Ty naprawdę jesteś tak głupi czy tylko realizujesz cele partii sprzedając się jak tania prostytutka?

    Szydło pewnie sama kierowała tym taranem…. Borowiki są w służbie przez wiele zmian rządzących i zawsze było tuszowanie takich sytuacji.

    Różnica polega na tym, że dzisiaj dziennikarze mogą wyciągnąć na światło dzienne każdy taki przypadek a kiedyś …. działała cenzura polityczna, bo i tvn i ówczesna kodziarska reżimówka brały wodę w usta a mali-niezależni nie byli w stanie się przebić.

    Idź dalej molestować swojego koda, bo wciąż ciśnienie działa niekorzystnie na resztki mózgu!

  21. lustrator pisze:

    a pardon… januszku.Ciemny lud to kupi.

  22. lustrator pisze:

    no co tam janeczku? masz procedury prawne ktore tak lubisz i sie znasz.

  23. lustrator pisze:

    tak tak idioto z legnicy.Nikt nic nie wie a ty wolisz nie wiedziec.Tak wiec wracamy do meritum jak juz zejdziesz z drzewa i spytamy sie co to sie stalo z tom szydlom co to walnela w mlodego kierowce i nikt nic nie wie.Tak merytorycznie jak to potrafisz tylko .A ze placzesz na idiote z legnicy?? Slusznie ale jak bede mial troche dobrej woli to zacytuje ciebie w calej rozciaglosci..Jaki to byles szarmancki .Prawie jak kaczynski ze swoim spieprzaj dziadu.

  24. suveren pisze:

    oto przykład nowomody kodziarskiej:
    lustrator pisze: 01/01/2022 o 21:07 >>>spier..laj idioto.<<<

    Jak brak argumentów to zaczyna się wulgaryzm…

    A tak na marginesie…to ciekawe skąd taki lustratorek i zollek biorą informacje o pegasusie, bo szczegóły tego projektu są utajnione! Znów mrzonki nawiedzonych durni lansujących teorie spiskowe!!! O włamywaniu się na urządzenia telekomunikacyjne wszyscy wiedzą od lat, ale teraz co by się nie wydarzyło to PiS i pegasus a nie hakerzy ze stron porno…

    Molestuj swojego koda w domu lustratorku, może uda ci się jednak rozładować napięcie, bo ciśnienie uciska ci resztki stetryczałego mózgu.

  25. lustrator pisze:

    aaa zapomnialem..na drzewo.>>>>>>Prof. Andrzej Zoll, były prezes TK, były przewodniczący PKW: Samo to urządzenie i w ogóle posługiwanie się nim budzi poważne wątpliwości. Bo przede wszystkim to jest urządzenie, nad którym panuje nie tylko jego nabywca, który zakupił je od mającego swoją siedzibę w Izraelu wytwórcy, tylko panowanie nad tym systemem właściwie pozostaje w rękach właśnie jakiejś firmy w Izraelu. I nie oszukujmy się – również służby specjalne Izraela mają w to wgląd. Więc jest to urządzenie nie tylko zagrażające prawom człowieka w Polsce, ale które jest groźne także dla państwa. Bo te informacje, które są zdobywane przez Pegasusa na terenie używającego ten system państwa – w tym wypadku Polski – niewątpliwie trafiają też w ręce służb specjalnych Izraela. A więc korzystanie z tego ma pewne cechy szpiegostwa. Bo to jest dostarczanie obcym służbom specjalnym informacji, które mogą zagrażać państwu polskiemu. I tu mam podstawowe, wstępne zastrzeżenie: czy zakup takiego urządzenia, które z zasady miało służyć walce z terroryzmem, takie było założenie i tak jest właściwie traktowane także i przez władze Izraela – nie wiem, czy ono jest do końca realizowane. A na pewno trudno tutaj przyjąć, że także i minister spraw zagranicznych brał udział w takim zakupie i czy wyrażał na taki zakup zgodę, bo to było wejście jednak w obszar, którym zarządza też minister spraw zagranicznych. Więc to jest ten wstęp.
    Czy sądzi pan, że jakiś sąd w Polsce mógł wydać zgodę na zastosowanie tego szpiegowskiego systemu wobec kogokolwiek?
    - Gdybyśmy mieli np. sytuację, w której chodzi o terroryzm – i to w ścisłym tego słowa znaczeniu, a nie w tym, które czasami jest używane w stosunku do przeciwników politycznych – to oczywiście sąd wydałby na to zgodę. Gdybyśmy mieli tu jakąś siatkę terrorystyczną, to niewątpliwie sąd powinien taką zgodę wydać. Zresztą tak się mówiło, że zakup ma służyć temu, by chronić obywateli czy organy państwa polskiego przed właśnie zamachami terrorystycznymi. Nie słyszałem natomiast, by Pegasus został właśnie w tym celu użyty. Teraz wyszły na jaw te trzy przypadki, a jest ich pewnie znacznie więcej, bo te są takie zupełnie przypadkowe – więc tu został zapewne zorganizowany jakiś system walki z opozycją. Może też i kontrola własnych sił politycznych, to też jest możliwe. I to z tym, po co żeśmy to sprowadzali, nie ma zupełnie żadnego związku. W ogóle uważam, że zakup tego nie był zgodny z bezpieczeństwem i państwa, i praw człowieka. Nawet sposób zakupu jest bardzo wątpliwy. Przecież kupiono to za pieniądze z Funduszu Sprawiedliwości, z tych finansów, które były przeznaczone na pomoc ofiarom przestępstw i na postpenitencjarne pomoce dla osób, które opuszczały więzienie. Te 30 mln zostało wydane z tego Funduszu. To też jest wątpliwe.

  26. lustrator pisze:

    spier..laj idioto. Obajtek i morawiecki tez nie musi sie niczego obawiac.

  27. suveren pisze:

    Uczciwy człowiek nie ma czego się obawiać…!
    Jeżeli opozycja jest umoczona gospodarczo i korupcyjnie to faktycznie ma czego się obawiać. Przykład N_zegarkowego jest jednoznacznym wskaźnikiem uczciwości kod-a.

    Zamiast pisać tu bzdury ulżyj sobie na swoim kodzie! Może znów wymiałcy ci coś odkrywczego….

  28. lustrator pisze:

    problemem idioty jest niezrozumienie ze pegasusa moga wykorzystywac normalne panstwa demokratyczne a takie jak wegry, polska, rosja czy korea nie.Tak stwierdził rzad OBECNY Israela i odebrał uprawnienia do pegasusa wegrom i polsce. Jednoczesnie zrobił badania firmy bedacej wlasciecelem pegasusa i firma ma klopoty.Jeszcze jasniej idioto?Dlatego zatem opozycja nie ma szans bedac inwigilowana i zastraszana w tym wyciaganiem spraw prywatnych poslom i obywatelom..Jeszcze jasniej idioto?

  29. suveren pisze:

    A dureń-lustrator dalej swoje….

    Problemem nie jest posiadanie pegasusa a ewentualne bezprawne z niego korzystanie na co wciąż nie ma żadnych dowodów. Domniemania idiotów i zwolenników spiskowej teorii dziejów o światowym przywództwie masonów lub kosmitów to mrzonki!

    Z pegasusa korzystają rządy wielu państw dla ochrony ich obywateli i nikt nie widzi problemu w jego posiadaniu! Problemem jest podważanie wiarygodności Państwa przez łze-elity z opozycji parlamentarnej. Szkoda, że nie rozumieją znaczenia hasła “pójść na dno z honorem”!

    Wygrana PiS nie wynika z siły tej partii a jedynie z beznadziejności opozycji a więc braku alternatywy dla wyborców. Tak długo jak idiota-lustrator będzie emanacją opozycji na tym portalu tak długo PiS i obecny prezio miasta mogą czuć się niezagrożeni…

    Idź dalej molestować swojego koda. Rozładujesz napięcie i dasz odpocząć ludziom od swojego idiotyzmu…. A jak się mają obrońcy zwierząt wobec form zwierzęcej lubieżności przedstawicieli LGBT?

  30. lustrator pisze:

    a tu znowu Banas robi sobie kawalki noworoczne>>>Podejrzenia dotyczące inwigilacji polityków i obywateli to jeden z najpoważniejszych kryzysów demokracji. NIK już po kontroli wykonania budżetu za 2019 rok sygnalizowała poważne wątpliwości w tej kwestii. Czas wrócić do tej sprawy” – podał na Twitterze.
    Chodzi o wykrytą przez NIK fakturę na 30 milionów złotych. Padły podejrzenia, że kwota mogła zostać wydana właśnie na zakup Pegasusa. Co więcej, 25 milionów pochodziło z Funduszu Sprawiedliwości Zbigniewa Ziobry.

  31. lustrator pisze:

    pokreslajac stopien zidiocenia suwerena zastepuje go we wklejankach i puszczamy to co definitywnie wyjasnia sprawe>>>>>Rzecznik ministra koordynatora służb specjalnych Stanisław Żaryn, odnosząc się do sprawy Pegasusa, podkreślił w rozmowie z PAP, że “wszystkie tezy mówiące, że służby wykorzystują tego typu metody w pracy operacyjnej do gry politycznej są fałszywe”. Rzecznik podkreślił, że służby “nie informują, czy wobec konkretnych osób były stosowane metody pracy operacyjnej”. Przypomniał, że w Polsce kontrola operacyjna może być prowadzona po uzyskaniu zgody Prokuratura Generalnego i po wydaniu postanowienia przez sąd.

    czyz nie jest juz wszystko jasne.Pododnie jak w sprawie katastrofy szydlo gdzie zginela dyskietka z nagrania monitoringu bo sie złamała na poł jak rowniez wszyscy zmowili sie zeby klamac ze jechali na sygnale..

  32. lustrator pisze:

    procedura kpk to prawo. Jeżeli nie chcemy stosować prawa to>>>>powiedz to kierowcy ktorego staranowała szydlo.>>>to moze szanowny idiota tez NATO.

  33. suveren pisze:

    lustrator pisze: 31/12/2021 o 20:38 >>>>spieprzaj dziadu……<<<

    I bydle okazało się w całej krasie…. Tak to jest jak zabrakło merytorycznych argumentów….

  34. suveren pisze:

    lustrator pisze: 31/12/2021 o 21:07 >>>>Skąd pani wie, że to władza PiS zaatakowała senatora Brejzę programem Pegasus?
    Dorota Brejza: Od Samuela Pereiry. Powiedział to zupełnie wprost w swoim materiale opublikowanym na portalu tvp.info 25 sierpnia 2019 roku. Stwierdził, że SMS-y, które publikuje – od siebie dodam, że sfałszowane – pochodzą ze śledztwa prokuratury okręgowej w Gdańsku. Bardzo mu za to dziękuję. To nam wiele ułatwia.<<<<

    Bełkot debila…. SMS-y sfałszowane więc jak się mają do tych oryginalnych?
    Nie trzeba pegasusa aby mieć dostęp do sms-ów. Można uzyskać od operatora….

  35. lustrator pisze:

    procedura kpk to prawo. Jeżeli nie chcemy stosować prawa to>>>>powiedz to kierowcy ktorego staranowała szydlo.

  36. lustrator pisze:

    Skąd pani wie, że to władza PiS zaatakowała senatora Brejzę programem Pegasus?
    Dorota Brejza: Od Samuela Pereiry. Powiedział to zupełnie wprost w swoim materiale opublikowanym na portalu tvp.info 25 sierpnia 2019 roku. Stwierdził, że SMS-y, które publikuje – od siebie dodam, że sfałszowane – pochodzą ze śledztwa prokuratury okręgowej w Gdańsku. Bardzo mu za to dziękuję. To nam wiele ułatwia.

  37. lustrator pisze:

    spieprzaj dziadu……

  38. suveren pisze:

    Dla idioty…
    procedura kpk to prawo. Jeżeli nie chcemy stosować prawa to o czym piszesz?

    Weź się za kretki lub zajmij się swoim kodem. Może gwałcony kod pomiałczy, ale lepsze to niż gwałt na logice, który na tym portalu publicznie czynisz!

  39. suveren pisze:

    A debil wciąż swoje….
    na dzień dzisiejszy nie ma żadnego dowodu na uzasadnienie tezy, iż PiS za pomocą pegasusa kogokolwiek podsłuchiwał. Citizen Lab to nie tylko żaden akredytowany instytut, ale nawet nie ma nic wspólnego z uczelnią w której kampusie wynajął pomieszczenia. To banda wzynawców teorii spiskowych.

    To, źe na czyimś telefonie zalęgło się oprogramowanie szpiegujące nie znaczy, iż mamy do czynienia z działaniem PiS. To tak jakby twierdzić, iż PiS odpowiada za wszystkie dziury w windowsach, androidzie i makówkach…..

    Nie ma twardych dowodów a więc mamy wyłącznie domniemania, w które mogą wierzyć i powtarzać wyjątkowi idioci w stylu lustratora.

  40. lustrator pisze:

    moze zamiesc jeszcze wzor formularzy i podpisow zeby byla calosc. Ja o podsluchach a idiota o procedurach.Moze zamiesc jeszcze przepis na makowiec na sylwetra bedzie akurat na czas.

  41. lustrator pisze:

    powaznie suwreneku opisujesz procedure??A kogo to obchodzo idioto wobec tego co ci podstawilem.

  42. suveren pisze:

    Szanowny da Vinci,

    To nie dyskusja! Wystarczy rzucić hasło a idiota-lustrator sam się nakręca. Opisujesz procedurę kpk a ten opowiada o własnej wersji rzeczywistości.
    Fakty nie mają znaczenia… dla lustratora ważne jest tylko opluwanie tych innych, bo jakoś trzeba rozładować napięcie jak jego kot-wróżbita ucieknie na szafę i nie da się już gwałcić kochającemu inaczej przedstawicielowi LGBT.

    Jak nazywa się kot kochających inaczej? KOD!!!

  43. lustrator pisze:

    no co tam suwerenku powiesz nie plujac na ekran???

  44. lustrator pisze:

    dogadali sie jak przyjaciele a ze putina nie bylo to nie kupił>>>Orbán kupił Pegasusa po spotkaniu z premierem Izraela Netanjahu. W Budapeszcie była wtedy też Szydło

    Inwigilacja Pegasusem i spreparowane SMS-y Brejzy w TVP? Operacja dezinformacyjna jak z rosyjskiego podręcznika
    Podobnie tłumaczył się w ub. miesiącu Lajos Kosa, wiceprzewodniczący Fideszu, który oficjalnie potwierdził, że rząd Węgier kupił Pegasusa, ale “program używany jest zgodnie z prawem”, a wszystkie operacje, jakie były prowadzone za jego pośrednictwem, były legalne.

    Za pośrednictwem systemu szpiegowskiego na Węgrzech inwigilowani byli jednak dziennikarze.

    Węgry, Izrael, Pegasus i… Rosja
    Jak pisał w lipcu 2021 r. dziennik “Guardian”, były pracownik firmy NSO, producenta Pegasusa, potwierdził, że Węgry są klientem Izraelczyków, a rząd Orbána nabył system niedługo po wizycie byłego prawicowego premiera Beniamina Netanjahu w Budapeszcie w 2017 r.

    Była to pierwsza po 1989 r. wizyta izraelskiego premiera na Węgrzech – możliwa przede wszystkim dlatego, że za rządów Fideszu Budapeszt – jak czytamy na stronie Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych – “jednoznacznie opowiedział się po stronie Izraela w jego konflikcie z Palestyńczykami”.

    “Węgry pod rządami Viktora Orbána stały się jednym z najważniejszych europejskich partnerów Izraela (…). Bliskie relacje z Izraelem służą celom polityki zagranicznej oraz wewnętrznej Węgier” – pisali Michał Wojnarowicz oraz Veronika Jóźwiak z PISM.

    W tym kontekście można lepiej zrozumieć fakt, że firma NSO sprzedawała Pegasusa pod kuratelą izraelskiego rządu. – NSO działa pod nadzorem izraelskiego ministerstwa obrony i jeśli chce sprzedać Pegasusa za granicę, musi uzyskać na to specjalną licencję – mówił w podcaście Decrypted Encrypted badacz Bill Marczak z Citizen Lab.

    Podobnie o działaniu firm z izraelskiej branży cybernadzoru mówił w rozmowie z “Wyborczą” Eitay Mack, prawnik i aktywista praw człowieka: – One realizują politykę rządu i działają w ramach licencji eksportowej ministerstwa obrony. Nie robią niczego samodzielnie – tłumaczył.

    Władimir Putin i Beniamin Netanjahu w Jerozolimie, 23 stycznia 2020
    Pegasus, Cellebrite i CBA. Izrael sprzedaje “nowe uzi” Putinowi, Łukaszence, krajom muzułmańskim
    Jego zdaniem eksport technologii nadzoru, poza tym, że przynosi ogromne zyski, jest też narzędziem dyplomatycznym Izraela.

    Pegasus na Węgrzech, jak ujawnił portal śledczy Direkt36, był wykorzystywany do inwigilowania dziennikarzy Szabolcsa Panyego oraz Andrása Szabó. “Ten ostatni w czasie, gdy był szpiegowany, zajmował się pracą nad tekstem o pławiącym się w luksusach jednym z najważniejszych współpracowników Viktora Orbána oraz szczegółami związanymi z budową elektrowni atomowej w Paks, stawianej na Węgrzech przez rosyjski Rosatom. Ten energetyczny projekt na dekady uzależnia Węgry od Kremla (Rosjanie zagwarantowali sobie wieloletni monopol na dostawę paliwa), ale parlament na wniosek rządu utajnił wtedy wszelkie szczegóły umowy” – pisał w “Wyborczej” Michał Kokot.

    Czy to m.in. tym “celom polityki zagranicznej oraz wewnętrznej Węgier” służyły “bliskie relacje z Izraelem” i program Pegasus? Pewnie nigdy oficjalnie się tego nie dowiemy, ale bardzo bliskie stosunki Orbána i byłego premiera Izraela z prezydentem Rosji Władimirem Putinem są faktem. W poprzednich wyborach parlamentarnych Netanjahu podczas kampanii miał nawet plakaty z Putinem.

    Szeroko rozumiane bezpieczeństwo
    Podczas historycznej wizyty Netanjahu w lipcu 2017 r. w Budapeszcie była też – wraz z szefami rządów państw Grupy Wyszehradzkiej – obecna premier Beata Szydło. Format spotkań w ramach Grupy Wyszehradzkiej (V4) stanowił, jak pisali autorzy Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych, “narzędzie dyplomatyczne Węgier do budowania kontaktów z Izraelem”.

    Ówczesny rzecznik polskiego rządu Rafał Bochenek tłumaczył wtedy, że celem wyszehradzkiej czwórki jest zacieśnienie współpracy z Izraelem m.in. w obszarze innowacji i wysokich technologii. Szczyt był m.in. okazją do omówienia “kwestii związanych z szeroko rozumianym bezpieczeństwem obywateli”.

    Po zakończeniu sesji plenarnej V4 z kolei odbyło się dwustronne spotkanie Szydło z Netanjahu. Dwa miesiące później, jak ujawnił TVN 24, CBA kupiło Pegasusa. W 2018 r. kanadyjscy eksperci z Citizen Lab wykryli ślady użycia izraelskiego systemu na terenie Polski. Jego operator, podpisany jako “ORZELBIALY”, miał prowadzić działania od listopada 2017 r.

    Jaki znak twój? ORZELBIALY
    Dopiero na tym geopolitycznym tle lepiej widać, dlaczego rząd Izraela w listopadzie mógł zabronić sprzedaży Pegasusa “niedemokratycznym reżimom”, obejmując zakazem m.in. Polskę i Węgry. Było to możliwe dopiero po odsunięciu w czerwcu od władzy Netanjahu, a nowe władze starały się w ten sposób odbudować relacje ze Stanami Zjednoczonymi, które zakazały NSO sprzedaży swojego oprogramowania amerykańskim służbom i firmom.

  45. lustrator pisze:

    Szukanie śladów
    W przypadku prokurator Ewy Wrzosek ślad wykrył sam system zabezpieczenia jej iPhone’a (o czym poinformowało ją Apple). I co się okazało? – Że ślady użycia wielu rodzajów oprogramowania szpiegującego, w tym Pegasusa można znaleźć na dysku telefonu – w logach, które zapisują nietypowe czynności wykonywane przez programy, oraz w postaci samego złośliwego oprogramowania – mówi ekspert z Mediarecover

    Jak tłumaczy „niektóre programy tego typu nie instalują się na dysku, lecz działają wyłącznie w pamięci do pierwszego restartu urządzenia”. – W takiej sytuacji zostają nam do zbadania wyłącznie poszlaki – dodaje Jachowicz.

    Pegasus jest aplikacją jak wszystkie inne – trzeba ją uruchomić i zainstalować. To co jest nietypowe, to sposób instalacji.

    – Autorzy rozwiązań szpiegowskich skupują informacje o błędach w popularnych systemach, takich jak iOS czy Android, czy aplikacjach jak WhatsApp czy iMessage – i wykorzystują je, by wykonać tzw. jailbreak urządzenia. Czyli – uzyskać na nim uprawnienia administracyjne, których nie ma zwykły użytkownik. Czasem do włamania konieczne jest działanie użytkownika, np. zainfekowany SMS – tłumaczy ekspert.

  46. lustrator pisze:

    swoja droga suwerenku ty jestes taki seweren jak ja turek.Wonie z ciebie smrod na odleglosc ktory nazywa sie Legniczanin.Ten sam poziom zidiocenia.

  47. lustrator pisze:

    Dlaczego zgłaszająca przestępstwo pani prokurator nie oddała telefonu do sprawdzenia? Wszczęcie śledztwa poprzedza postępowanie przygotowawcze w ramach którego weryfikuje się treść dowodów! Jak nie chce się udostępnić dowodów to nie można oczekiwać wszczęcia śledztwa.:::ale ja tez tak uwazam pajacyku.Najlepiej kaminskiemu i ziobrze.A oni dadza rade bo oni sa lepsi niz wszyscy kanadajczycy a nawet amerykanie ba a nawet Aple.Mam juz dosc idioto twoich wynurzen.Jak to jest takie proste to zglos sie do amerykanow ,niemcow etc i powiedz ze twoi to zrobiom.Ba moze nawet ty.Tylko najpierw dowiedz sie ze wlamanie do telefonu z poziomu takiego idioty jak ty nie zostawia sladów.No ale musi to byc taki idioty jak ty.

  48. Da Vinci pisze:

    Dyskusja Suverena z Lustratorem nadaje się na film.

  49. suveren pisze:

    i co ci tym razem twój molestowany kod wymiałczał lustratorku?

    Pewnie, że czytatych w okolicy brak i musisz zadowolić się kredkami i malowankami. Tylko pamiętaj, że trawa jest zielona a niebo nad nią niebieskie. Hasło “zielonym do góry” powtarzali milicjanci i zomowcy przy sadzeniu drzewek stąd tak dobrze je pamiętasz….

  50. suveren pisze:

    lustratorku, ty nie rozumiesz istoty problemu i w konsekwencji walisz idiotyzmy jak gołąb klocki na samochodach!

    Jeżeli dziennikarz uzyskał jakieś informacje z prokuratury to znaczy, że była prowadzona jakaś sprawa i ktoś w niezawisłym i kodziarskim sądzie wydał zezwolenie na uzyskanie takiej informacji. Istotą afery Watergate były działania niejawne, stąd za wiarygodną informację o nielegalnych podsłuchach należałoby uznać informacje ze służb. W ramach postępowania przygotowawczego, a więc przed postawieniem jakichkolwiek zarzutów można gromadzić różne informacje w tym pochodzące od operatorów telekomunikacyjnych a zdobyte całkiem legalnie za zgodą sądu….

    Dlaczego zgłaszająca przestępstwo pani prokurator nie oddała telefonu do sprawdzenia? Wszczęcie śledztwa poprzedza postępowanie przygotowawcze w ramach którego weryfikuje się treść dowodów! Jak nie chce się udostępnić dowodów to nie można oczekiwać wszczęcia śledztwa.

    Tak mówi kpk a jak jeszcze czegoś nie rozumiesz to poproś “czytatych” ze swego grona o przełożenie na debilski rozdziału z Waltosia.

    Ale może lepiej jak pójdziesz po raz kolejny molestować kota. Wy LGBY akceptujecie wszystkie formy lubieżności i rozładowywania napięcia…!

  51. lustrator pisze:

    to fakt ale suweren na pewno wiele by ich nauczył przynajmniej w jego mniemaniu.

  52. Diamentowa pisze:

    Lustrator – Nie ma co porównywać Norwegii i Polski w takim kontekście. To zupełnie inaczej zaludnione kraje.

  53. lustrator pisze:

    ze tego tez ci nie powiedza to z pierwszej renki>>>>W przeszłości CBA kierowana przez Wąsika i Kamińskiego dała się poznać z tego, że na ich polecenie fałszowała wnioski do sądów i “wyłudzała” zgodę na inwigilację. To m.in. za wprowadzanie w błąd sądu i nadużycia przy procedurze rozpoczęcia operacji specjalnej Kamiński i Wąsik (oraz ich trzech współpracowników) zostali w marcu 2015 r. skazani przez sąd pierwszej instancji na trzy lata więzienia.
    Były szef CBA o sprawie Pegasusa: Kamiński i Wąsik mają operacyjne natręctwo. To mania podsłuchowa
    Ułaskawił ich prezydent Duda, zaraz po wyborach wygranych przez PiS. Tego samego dnia obaj stanęli na czele służb.
    O tym, że CBA w czasach, gdy na czele tej służby stali Wąsik z Kamińskim, fałszowała materiały operacyjne, opowiedział też Tomasz Kaczmarek, były agent tej służby i w latach 2011-14 poseł PiS. W TVN 24 Kaczmarek mówił o fabrykowaniu dowodów przeciwko byłemu prezydentowi Aleksandrowi Kwaśniewskiemu.

  54. lustrator pisze:

    jakoz ze suwerenku TVP ci tego nie pokaze a ty ciagle musisz sie uczyc jak anzej>>>Anna Dryjańska: Skąd pani wie, że to władza PiS zaatakowała senatora Brejzę programem Pegasus?
    Dorota Brejza: Od Samuela Pereiry. Powiedział to zupełnie wprost w swoim materiale opublikowanym na portalu tvp.info 25 sierpnia 2019 roku. Stwierdził, że SMS-y, które publikuje – od siebie dodam, że sfałszowane – pochodzą ze śledztwa prokuratury okręgowej w Gdańsku. Bardzo mu za to dziękuję. To nam wiele ułatwia.
    Od razu chcę zaznaczyć, że mój mąż nie popełnił żadnego przestępstwa. Nigdy nie usłyszał żadnych zarzutów, nie otrzymał ich także w tzw. aferze fakturowej – to w tej sprawie CBA miało gromadzić wobec niego materiały operacyjne. Nie przesłuchano go nawet jako świadka!

  55. lustrator pisze:

    maestro wyraznie nie wie co czyta.To był osobnik i koledzy ktorzy dostali najwiekszy wymiar kary w historii trybunalu..Taka ciekawostka dla takiego ciekawskiego jak ty. Ale jak juz wiemy trzeba tlumaczyc krok po kroku jak w TVP zeby do ludowej inteligencji cos jednak dotarło.

  56. lustrator pisze:

    ale oczywiscie wobec braku akceptacji umieszczenia naszego polaczka obok afrykanerow na zapytanie mozemy podeslac liste ktora wielmozny maestro zaakceptuje.Niemcy, Rosjanie etc etc.?

  57. lustrator pisze:

    To niby kogo tak aresztowano? Pewnie łapówkarza N., wielbiciela drogich zegarków. Ty lustrator masz nieźle namieszane we łbie, że powtarzasz takie bzdury, ale jak powiedział klasyk : kłamstwo powtarzane 1000x uchodzi za prawdę. I to bałwanie realizujesz…>>>>>>no patrz maestro a to bylo tylko na te twoje merytoryczne pytanie fakt ze durne.Wyraznie sie juz nie kontrolujesz.A co do Afryki, coz polaka jeszcze nie osadzili i mam nadzieje ze ten bedzie pierwszy. Wontku jeszcze nie zmykam ale rozumiem ze ty merytorycznie musisz zajac sie przygotowaniem do swiat w 2022 roku i juz nie bedziesz mial czasu na zadawanie durnych pytan.

  58. suveren pisze:

    Do lustratora!
    Z tą Afryką to pojechałeś…. tracisz wątek i kontakt z rzeczywistością. Diagnoza o konieczności przymusowego leczenia potwierdzona!
    A teraz dla rozładowania idź molestować swojego kota. Tylko taką rodzina ci pozostała biedaku….

    Zamykam temat, bo zaczyna być niebezpieczny dla twojego zdrowia. Poczekam na zapowiadane wyroki z wniosku konia i breja.

  59. lustrator pisze:

    no to dalej potengo myslowa>>>zawiadomienie, które Brejza jeszcze we wrześniu skierował do Prokuratury Okręgowej w Bydgoszczy, zostało odesłane najpierw do Gdańska, stamtąd poszło do Prokuratury Krajowej, ta z kolei przekazała je do Łodzi. Ostatecznie sprawa wylądowała w Prokuraturze Okręgowej w Ostrowie Wielkopolskim i tam dopiero zostało wszczęte postępowanie przygotowawcze.
    Citizen Lab potwierdza 33 ataki na Brejzę. “Gdyby nie Pegasus, PiS nie miałby większości w Sejmie”
    Trzy miesiące temu “Wyborcza” i Onet.pl opublikowały dowody, że doszło do nielegalnych włamań na telefon polityka. Jego zawartość – SMS-y i korespondencja na komunikatorach – została w sierpniu 2019 r. pokazana w propagandowych audycjach TVP. Miała być dowodem, że Brejza organizował kampanię hejterską wobec przeciwników politycznych.
    Prezentowana w rządowej telewizji korespondencja tylko częściowo była prawdziwa. Do autentycznych treści dopisano fragmenty, których nie było w oryginale. Zmieniono też dane nadawców tak, by jako autora wskazać Brejzę. W swoich materiałach TVP powoływała się na źródła w prokuraturze i CBA.>>.jak dasz rade i nie wyparujesz to dodamy conieco.

  60. lustrator pisze:

    no co tam intelektualisto ludowy…Szperasz w smieciach i szukasz pomocy?

  61. lustrator pisze:

    Najwyższy wyrok w historii MTK dla Bosco Ntagandy

    Po wspomnianym już powyżej T. Lubandze oraz Germainu Katandze, Bosco Ntaganda jest trzecią osobą z Demokratycznej Republiki Kongo skazaną w postępowaniu przed Międzynarodowym Trybunałem Karnym. Wyrok w tej sprawie wydano 8 lipca 2019 r.[9] Ntagandę uznano za winnego popełnienia zbrodni wojennych oraz zbrodni przeciwko ludzkości w kongijskiej prowincji Ituri w latach 2002-2003.

    Cztery miesiące później, 7 listopada 2019 r., Trybunał wydał natomiast decyzję dotyczącą sankcji karnej za wskazane zbrodnie[10]. W orzeczeniu MTK w drobiazgowy sposób wyszczególnił poszczególne elementy sankcji, w tym zwłaszcza kary cząstkowe za poszczególne zbrodnie przypisane Ntagandzie w wyroku, którą ostatecznie oszacowano aż na 30 lat pozbawienia wolności (dla porównania T. Lubanga – 14 lat, J. P. Bemba – 18 lat, A. Al-Mahdi – 9 lat, G. Katanga – 12 lat). Choć rozpoczęło się już

  62. lustrator pisze:

    VTo niby kogo tak aresztowano? Pewnie łapówkarza N., wielbiciela drogich zegarków. Ty lustrator masz nieźle namieszane we łbie, że powtarzasz takie bzdur>>>widze tu bezradnosc intelektualna tak wiec po szkolnemu.Międzynarodowy Trybunał Karny, MTK (ang. International Criminal Court, ICC) – pierwszy w historii stały sąd międzynarodowy powołany do sądzenia osób fizycznych oskarżanych o popełnienie najcięższych zbrodni, jak zbrodnie ludobójstwa, zbrodnie przeciwko ludzkości, zbrodnie wojenne i agresje, które miały miejsce po 1 lipca 2002 roku. Siedzibą MTK jest Haga.

  63. lustrator pisze:

    a potrafisz matolecku zbudowac choc dwa pytania nie liczac zegarka Nowaka nie oparte na medycynie i cpaniu?

  64. suveren pisze:

    I co lustratorki? Zabrakło merytorycznych argumentów?
    Sama “piana” nie wystarczy….
    W twoim przypadku efektem podsłuchiwania byłoby przymusowe leczenie zamknięte…. dożywotnie leczenie zamknięte!

  65. lustrator pisze:

    amen idioto.Zademonstrowales sie w calej krasie i to wystarczy jak powiedział moj kot leniwie ziewajac..

  66. suveren pisze:

    lustrator pisze: 24/12/2021 o 06:59 a teraz ten durny Giertych jeszcze bedzie zawracał tym glowe ludziom w Hadze>>>>>>>Dzisiaj rano złożyliśmy podpisany przeze mnie, mec. Mikołaja Pietrzaka i mec. Jacka Dubois wniosek do prokuratora Międzynarodowego Trybunału Karnego w Hadze o pociągnięcie do odpowiedzialności osób odpowiedzialnych za masowe zatrzymywania ludzi z powodów politycznych i wykorzystywanie procedur karnych do walki politycznej z przeciwnikami obecnego rządu.<<<<<

    To niby kogo tak aresztowano? Pewnie łapówkarza N., wielbiciela drogich zegarków. Ty lustrator masz nieźle namieszane we łbie, że powtarzasz takie bzdury, ale jak powiedział klasyk : kłamstwo powtarzane 1000x uchodzi za prawdę. I to bałwanie realizujesz….

  67. suveren pisze:

    Co byś lustratorku nie zrobił to Pospólstwo i KODziarstwo zawsze będzie zaprzaństwem i chołotą intelektualną, którą wspierać mogą jedynie łżeelity rodem z PRL w stylu Rzeplińskiego. Ty jednak do żadnych “łżeelyt” się nie zaliczasz. Jesteś zwykłym debilem bezkrytycznie realizującym zadanie opluwania społeczeństwa!

    Co powiesz na temat knajackich wersji kolęd promowanych w necie przez waszą P-Osłankę? To większe bydle niż te ze stajenki, bo one przynajmniej wiedziały przed czym klękać…. Może coś w tym stylu też bekniesz…?

  68. suveren pisze:

    Te rzekome podsłuchy to dęta afera! Jeżeli byłyby to dlaczego nikt nie próbował wykorzystać materiałów z nich uzyskanych? Watergate wyszło na jaw, bo wyciekły podsłuchy….

    Dlaczego nie wyciekły rozmowy tak jak u sowy i nie mieliśmy okazji posłuchać knajackiego języka konia i jego przyjaciół. mec. koń rży żałośnie, bo uczestniczył w wałkach i teraz wie, że za to beknie, tj. przestępstwo wyprowadzanie pieniędzy z bankrutującej spółki pod pozorem świadczenia usług, które nie miały miejsca…..

    A więc luitratorku wyj dalej popaprańcu…. żałośnie zawodzisz!

    P.S.
    Amerykańska agencja cytowała rzekomo podsłuchiwanego polityka a teraz na te rzekome ustalenia powołuje się rzeczony polityk i jego banda oszołomów-nieudaczników!

    P.P.S.
    Napisz jeszcze coś o planowanym wzroście cen w Niemczech…. Jest znacząco większy niż w Polsce! Niemiaszki zaczynają przeklinać Angelę za import nierobów na socjal!

  69. lustrator pisze:

    no polski matolku wal jeszcze raz to samo.

  70. lustrator pisze:

    a gdybyz on wiedzial ze ty istniejesz,Tak mowi mówi były szef CBA Paweł Wojtunik..masz mozliwosc znowu powtorzenia swoich glupot a to jedna butelka whiski dla mnie wiecej.Tak wiec wal pan smialo.>>>>>sądzi pan zatem, że na pani prokurator Wrzosek i mecenasie Giertychu się nie skończy, że to jest dopiero początek i za chwilę poznamy kolejne nazwiska szpiegowanych osób?
    - Tak mi się wydaje. Bo wydaje się mało racjonalnym, by tego typu urządzenia były pozyskane do zdobywania informacji tylko o tych osobach. Myślę, że to początek, i chyba słuszny jest apel premiera Giertycha o to, aby wszyscy – nie tylko z opozycji, ale również z partii rządzącej, którzy czują, że mogli być w sposób nielegalny, niewłaściwy, niezgodny z prawem monitorowani i inwigilowani – zwracali się do firmy w Kanadzie o badanie swoich telefonów. Ja to zrobiłem, oczekuję na wyniki sprawdzenia moich telefonów. I również do tego zachęcam.

  71. lustrator pisze:

    jesli bedziesz wymagal pomocy pisz na ….Berdyczow.

  72. lustrator pisze:

    a to cós dlaciebie od samego senatora tak w sam raz dla ciebie>>>Wiceminister obrony narodowej Wojciech Skurkiewicz skomentował doniesienia amerykańskiej agencji AP o atakowaniu za pomocą Pegasusa urządzeń senatora z Koalicji Obywatelskiej Krzysztyfa Brejzy. Według senatora PiS nagłośnianie kwestii inwigilacji polityków służy “odciąganiu ludzi od świąt”.

  73. lustrator pisze:

    na dzisiaj suwerenku polski mam na whiski,na jutro obiecana od Sorosa skrzynke.

  74. lustrator pisze:

    ty matolku nawet nie wiesz jak wyglada dzialnie podsluchu w komorce a ja nie bede ci tego tlumaczył.Jeszcze raz .Nie jest problemem 2o idiotow w rzondzie .Problemem jest 30% suwerena w narodzie.

  75. suveren pisze:

    lustrator pisze: 24/12/2021 o 14:45 >>>owołaj jakieś ustalenia w stylu kto z jakiego sieciowego adresu i co wykradł a wówczas możemy rozmawiać…>>>a tak generalnie to ty zdrowy jestes???<<<

    No właśnie, żadnych faktów a jedynie gadanie o niczym. Przestępstwo należy sprawcy udowodnić a nie pieprzyć, iż jeżeli ktoś cokolwiek robił z naszym telefonem o ile taki fakt miał w rzeczywistości miejsce, to na pewno zrobiły to polskie służby a nie hakerzy ze stron porno….

    I właśnie na tym polega ograniczenie POspólstwa i KOdziarstwa…. brak zrozumienia istoty rzeczy i powoływanie się na coś co nie jest wiarygodne lub nie zabrało jeszcze w sprawie żadnego zdania.

    Ale to nie przeszkadza, abyś lustratorku dalej dawał popis swojego debilizmu….. ups! Przepraszam debili, ty jesteś dużo niżej….

  76. lustrator pisze:

    a tutaj dowod na to ze masz racje sutenerku i zaczynam ci wierzyc a jakze>>>>Zdecydowanie bardziej ufam polskim służbom i temu, co mówią polskie służby, a służby jednoznacznie mówią o tym, że system Pegasus nie jest na wyposażeniu polskich służb. Nie jest wykorzystywany do tego, aby śledzić, inwigilować kogokolwiek w naszym kraju – oznajmił cytowany przez dziennik.pl wiceszef MON.

  77. lustrator pisze:

    owołaj jakieś ustalenia w stylu kto z jakiego sieciowego adresu i co wykradł a wówczas możemy rozmawiać…>>>a tak generalnie to ty zdrowy jestes???

  78. lustrator pisze:

    mysle ze jak jeszcze dwa razy powtorzysz to co juz powtarzasz caly czas to w koncu ja tez uwierze.Z grzecznosci bo kase od Sorosa juz mam.A moze nawet Waszyngton tez uwierzy.I wycofa oskarzenia pod adresem israelskiej firmy bo skoro ty wiesz ….

  79. lustrator pisze:

    tak myslalem suwerenku.I tego sie trzymaja bo tak naprawde to nikomu nie zalezy na tym zebys był madry.Jak to mowi klasyk kurski.Ciemny lud to kupi.Sadzisz suwerenku ze to było nie do ciebie. Jasne ze nie do ciebie bo ty nad poziomy wyrastasz

  80. suveren pisze:

    Ciekawe czy jeszcze pamiętasz atak czarnych w obronie komoruskiego prezydenta

  81. suveren pisze:

    A debil wciąż swoje…. dawaj dalej lustratorku!

    Jesteś tak samo niedouczony jak twoi popaprani mocodawcy, którzy nie słyszeli o aferze Watergate.

    A w sprawie rzekomego użycia pegasusa nie ma żadnych konstruktywnych ustaleń a jedynie same domniemania, że to źli chłopcy pastwią się nad niemotami, które potykają się na własnych sznurowadłach, bo jeszcze nie nauczyły się wiązać butów. Na szczęście w pierdlu buty są bez sznurówek :)

    Powołaj jakieś ustalenia w stylu kto z jakiego sieciowego adresu i co wykradł a wówczas możemy rozmawiać….

  82. lustrator pisze:

    Ile ci za ten hejt płacą?>>>.sporo i to dzieki tobie.Oczywiscie Soros w ramach badania rozwoju glupoty swiatowej.

  83. lustrator pisze:

    a tu mamy juz najwiekszego idiote czyli agencje amerykanska bo posla pomine>>Jak informowaliśmy w naTemat.pl według ustaleń amerykańskiej agencji Associated Press doszło do 33 potwierdzonych włamaniach Pegasusem podczas poprzedniej parlamentarnej kampanii wyborczej na dwa telefony senatora z Koalicji Obywatelskiej Krzysztofa Brejzy.
    Sprawę skomentował w “Faktach po Faktach” Europoseł i wiceszef Platformy Obywatelskiej Bartosz Arłukowicz. Polityk uważa, że aktywność polskich służb w zakresie inwigilowania opozycji powinna zostać sprawdzona.
    – Nie mam najmniejszych wątpliwości, że ten zakres jest szerszy. Nie po to kupowali Pegasusa za trzydzieści parę milionów złotych, żeby śledzić jedną czy dwie osoby – uważa Arłukowicz. Jak dodał, “rzecz nie kończy się na politykach”.
    – Musimy sprawdzić, co działo się w Polsce w ostatnich latach z dziennikarzami, sędziami, z niewygodnymi prokuratorami – podkreślił. Zdaniem europosła “w tej sprawie musi zostać powołana komisja śledcza”, ponieważ “dzisiejszy system sprawiedliwości i prokuratura nie jest w stanie wyjaśnić tej sprawy, bo ma polityczny nadzór”.
    “Mamy pełen obraz upadku państwa”
    – Jesteśmy prawdopodobnie jedynym państwem w Europie Zachodniej, w cywilizacji Unii Europejskiej, w którym rząd wprost podsłuchuje polityków opozycji w czasie kampanii wyborczej, w tym szefa kampanii, co w mojej ocenie podważa wiarygodność wyniku wyborczego – oświadczył Arłukowicz.
    Reklama.

    W 2019 roku Prawo i Sprawiedliwość zdobyło więcej głosów. – Pytanie, czy przegraliśmy je uczciwie, czy przez to, że byliśmy szpiegowani systemami służącymi do szpiegowania przestępców i przestępstw – komentuje ten fakt polityk.
    – Te sprawy, które dzisiaj wychodzą na jaw, od dawna były przez nas omawiane, oczywiście w trybie przypuszczającym, bo nie mieliśmy żadnej wiedzy. Zastanawialiśmy się tylko, jak to się dzieje, że politycy PiS-u tak szybko wiedzą, co my robimy, co planujemy w kampanii wyborczej, jak wysyłają za nami swoje polityczne bojówki i jak uniemożliwiają prowadzenie skutecznej kampanii wyborczej – wspomniał.
    Bartosz Arłukowicz
    W “Faktach po Faktach”
    Mamy pełen obraz państwa, a właściwie upadku państwa. Mamy ludzi, którzy stosują systemy antyprzestępcze, antyterrorystyczne do ściągania, śledzenia, podsłuchiwania polityków, z którymi powinni konkurować uczciwie. Takich wyborów prawdopodobnie od kilku lat nie było.

    – To wszystko podważa wynik wyborczy, wiarygodność tych wyborów i obnaża ludzi, którzy te metody stosowali – podsumował.
    Podsłuchiwani Giertych i prok. Wrzosek
    Przypomnijmy, że wcześniej agencja Associated Press informowała, że również telefony adwokata Romana Giertycha i prokurator Ewy Wrzosek zostały zhakowane za pośrednictwem oprogramowania Pegasus.
    Czytaj także: Morawiecki komentuje aferę z Pegasusem i Giertychem. “Fake news można stworzyć bardzo łatwo”

    Telefon Giertycha był na podsłuchu jeszcze przed wyborami parlamentarnymi w 2019 roku. Według przekazanych informacji Giertych był podsłuchiwany aż 18 razy, wśród jego rozmówców był m.in. Donald Tusk.
    Pegasus to system, który został stworzony przez izraelską firmę NSO do walki z terroryzmem i zorganizowaną przestępczością.
    “Pegasus zostaje zainstalowany na urządzeniu ofiary np. poprzez kliknięcie w specjalny link, za którego pośrednictwem dokonywany jest tzw. remote jailbreak wykorzystujący luki bezpieczeństwa w danym urządzeniu” – pisze portal Komputerswiat.pl.
    Czytaj także:

    #DZIEJE SIĘ
    “Obiecali słuchać ludzi”. Tusk wbija szpilę PiS-owi po doniesieniach ws. Brejzy

    Reklama.

    Zobacz także:

    [SONDA] Czy Polacy się badają? Sprawdzamy nasze podejście do profilaktyki

    Kaczyński straszy Dudę Trybunałem Stanu? “Potworny nacisk” ws. Lex TVN

    Tak, chcę go. Oto (pierwszy?) smartwatch, o którym tak powiesz

    Te prezenty jeszcze nigdy nie były tak na czasie. Lenovo ma coś dla każdego

    Konsekwencje za brak OC w Polsce są zbyt surowe? To jeszcze nic w porównaniu z karami w tych krajach

    Jarosław Kaczyński zapowiedział odejście z rządu. Padła możliwa data

    “Odchodzę z podniesionym czołem”. Łukasz Mejza podał się do dymisji

  84. lustrator pisze:

    tyle suwerenku sie napisales zeby udowodnic zupelna bezradnosc umyslowa ale jakze zgodna z stanem twego umyslu i poziomem TVP.Tak tak suwerenku Aple to idioci, rzad USA to idioci.Trybunał w Hadze to idioci a najlepsze ze naukowcy z Kanady to tez idioci bo tylko oni potrafia to rozszyfrowac.Wychodzi na to ze sad we wloszech ktory zajmie sie sprawa Gietrycha to tez banda idiotow. Jak ci lekarze.Zostaje ci tylko kurdupel i anzej.Nie jest to zaskoczenie to bo autorytety na twoj poziom .Kurdupel anzej i kurski.Tak trzymac ale nie zalamuj sie.Nadawaj dalej a ja sumiennie rejestruje cie jako element koscielnego polskiego zadupia.

  85. suveren pisze:

    Masz rację lustratorku… durny Giertych!

    Reszta to marzenia bezmózgiego jelenia. Od dawna wiadomo, iż przy okazji instalacji różnych aplikacji możliwe jest zainstalowanie oprogramowania szpiegującego pochodzącego od różnej maści hakerów. Szczególnie aktywne w tym zakresie są strony porno i o podobnej treści.

    Powszechnie wiadomo, iż prawnicy i lekarze to najwięksi ignoranci w zakresie cyberbezpieczeństwa, którzy skutki własnej głupoty próbują ukryć pustym szczekiem, w myśl zasady…. złodziej krzyczący łapać złodzieja.

    Apple to firma jak każda inna i własne niedociągnięcia próbuje przykryć nagonką na innych. Wciąż nie ma żadnych dowodów, iż włamań dokonano za pomocą pegasusa oraz nie ustalono osoby atakującej. Stąd gadasz debilu bajki dla idiotów tobie podobnych!
    Ile ci za ten hejt płacą?

  86. lustrator pisze:

    a teraz ten durny Giertych jeszcze bedzie zawracał tym glowe ludziom w Hadze>>>>>>>Dzisiaj rano złożyliśmy podpisany przeze mnie, mec. Mikołaja Pietrzaka i mec. Jacka Dubois wniosek do prokuratora Międzynarodowego Trybunału Karnego w Hadze o pociągnięcie do odpowiedzialności osób odpowiedzialnych za masowe zatrzymywania ludzi z powodów politycznych i wykorzystywanie procedur karnych do walki politycznej z przeciwnikami obecnego rządu.

  87. lustrator pisze:

    wal smialo suwerenku bo jestes tak cennym egzemplarzem w badaniu poziomu zidiocenia polskiego spoleczenstwa ze nie ma drugiego takiego..

  88. lustrator pisze:

    dawaj dalej polski dyplomowany idioto.

  89. lustrator pisze:

    ale tylko to mi chodziło suwewenku polski .O potwierdzenie ze jestes idiota.>>>>>Roman Giertych jest drugim znanym z imienia nazwiska Polakiem inwigilowanym przez Pegausa. Pierwszą osobą była prokurator Ewa Wrzosek, która dowiedziała się o inwigilacji od Apple.Amerykańska firma nie dość, że pozwała izraelską firmę NSO Group, to postanowiła powiadomić użytkowników narażonych na atak za pośrednictwem tego oprogramowania. W przypadku Romana Giertycha wyglądało to inaczej.

    Jak mówi w rozmowie z “Wyborczą”, skontaktował się z ekspertem z Toronto po namowach Radosława Sikorskiego. 9 grudnia wysłał SMS do naukowca, a dzień później na jaw wyszło, że prokuratura chce go aresztować.

    To mnie skłoniło do tego, aby się bardziej pilnie zająć badaniem tego telefonu, bo zastanawiałem się, co się nagle stało, że po roku im się przypomniało o mnie i że znowu chcą mnie aresztować. Więc domyśliłem się, że po prostu mam zhakowany telefon. Po raz kolejny wymieniłem aparat, a ten, który miałem, poddałem dokładnemu badaniu. Bardzo dokładnemu. I wyszło osiemnaście dat. Nie tylko zresztą przed wyborami. Mój telefon był hakowany aż do grudnia 2019 roku, czyli jeszcze dwa miesiące po wyborach prowadzono wobec mnie operację.Analizą obserwowanego telefonu zajęło się The Citizen Lab, jednostka Uniwersytetu Toronto finansowana przez rząd Kanady. W rozmowie z „Wyborczą” Giertych zwrócił się do polityków opozycji, którzy obawiają się, że ich telefon także może być na podsłuchu. “Mam kontakt, oczekują na dalsze dane i tu jest pełna otwartość” – zapewnił. Naukowcy pod uwagę biorą jedynie telefony Apple’a, więc te z Androidem nie będą przedmiotem badań.

    Roman Giertych uważa, że Pegasus „był po prostu używany do walki z opozycją w Polsce”
    Więcej państw zwróciło uwagę na zagrożenie. System Pegasus miał być wykorzystywany do “przeprowadzania międzynarodowych represji” i dlatego w listopadzie trafił na “czarną listę” departamentu handlu Stanów Zjednoczonych.

    W grudniu ujawniono, że oprogramowanie szpiegowskie izraelskiej NSO Group zostało wykorzystane do szpiegowania pracowników amerykańskiej administracji. Pegasus trafił na co najmniej dziewięć iPhone’ów wykorzystywanych przez departament stanu.

  90. suveren pisze:

    Citizen Lab. to banda oszołomów nie mających nic z wyższą uczelnią na terenie kampusu, którego mają siedzibę! To zbiorowisko wyznawców spiskowej teorii dziejów i nic więcej. Ich opinie sprowadzają się do stwierdzenia, iż ktoś nieznany i nieokreślony próbował coś zrobić z telefonem. Porównywalne efekty można uzyskać na smartfonach oglądaczy porno….
    Jak wskażą kto, co i kiedy to możemy rozmawiać o jakiejś merytorycznej opinii a dzisiaj to wyłącznie nic nie znaczące brednie, które mogą trafić wyłącznie do zainteresowanych debili z KO, KOD i im podobnych politycznych odpadów….

    Lustrator, dawaj dalej….

  91. lustrator pisze:

    a moze takie cós suwerenku polski przebije twoja podwojna linie.Nie ma gwarancji ze cos z tego zrozumiesz ale przynajmniej nie powiesz ze nie wiedziales>>>>>krzysztof Brejza był podsłuchiwany Pegasusem podczas kampanii wyborczych
    Czego dokładnie dowiedział się pan z Citizen Lab nt. skali i czasu tej inwigilacji?
    - Ekspert, z którym rozmawiałem, mówi, że badając przypadki ataków i włamań w różnych państwach, nie spotkał się z taką determinacją – to są aż 33 włamania i ataki. W bardzo krótkim okresie: od kwietnia do października 2019 roku. One w pełni pokrywają się z dwiema kampaniami wyborczymi. Pierwszą, do Parlamentu Europejskiego, w której brałem udział jako kandydat Koalicji Europejskiej. Jest pewne przystopowanie w czerwcu, po wyborach europejskich, i jest bardzo duże wzmożenie od początku lipca, kiedy zostałem szefem kampanii Koalicji Obywatelskiej. Ataki ustają kilka dni po wyborach parlamentarnych.

  92. lustrator pisze:

    a moze o Mierzeji a moze o maseczkach KGHM a moze o katasrofie energetycznej Polski a moze a moze…o katastrofie zdrowotnej Polski.Cos jeszcze czy zostaniemy na podwojnej ciaglej suwerenu polski na ktorej ktos ci w koncu urwie dupe.

  93. lustrator pisze:

    faktycznie jej osobista uroda przycmila twoja i kurdupla razem wzientom.O wybudowaniu dwoch wiez w znanej elektrowni przeznaczonych do wyburzenia za 1,5 mld zlotych chcesz cos wiecej.

  94. lustrator pisze:

    suwerenku mialo byc o podwojnej ciaglej.Twoje osobiste emocje wylewaj na kota o ile go masz.

  95. suveren pisze:

    Rozumiem, iż w ramach promocji P-Osłanki portal nie zamieścił fotek pozostałych kandydatów, aby nie przyćmić jej urody….
    W życiu można mieć pecha, nie dość że głupia to jeszcze….

  96. suveren pisze:

    Dawaj dalej lustratorku.

    Na drogownictwie również się znasz…. Jesteś omnipotentny jak sędzia-kalosz!

    Z P-Osłanką zrobicie karierę w gospodarce i polityce taką, że za rok zabraknie wody w jeziorze kunickim….

  97. lustrator pisze:

    napisz koniecznie jeszcze czego nie da sie robic w zimie.Musze zawiadomic przyjaciol z Norwegii bo oni tam maja ciezkie zimy i byc moze nie wiedza….

  98. lustrator pisze:

    powaznie suweren nie da sie palic ogniska w zimie i zamalowac podwojnej ciaglej?? A droge w zimie da sie suweren zrobic czy trzeba klasc gotowom…z metra?

  99. lustrator pisze:

    no wiesz suweren liczyc mozna sie nauczyc ale idiotą zostaje sie na całe zycie suweren.Wez to sobie do serca bo dajesz tego przyklady.A gdzie tam ci do podwojnej ciaglej..

  100. suveren pisze:

    Brawo eks-p-osłanka!!!

    Ogniska w środku zimy a na wiosnę zamalowywanie podwójnej linii ciągłej na drogach zgodnie z inicjatywą ustawodawczą tej błyskotliwej pani.
    Dla takich pomysłów trzeba się nieźle naćpać…., bo nikt o zdrowych zmysłach na coś takiego by nie wpadł!

    Oszałamiające zdaniem redakcji poparcie w ubiegłych wyborach to propagandowa żenada. Szkoda, iż zakres zdolności algebraiczne redakcji kończą się w zakresie 10 palców…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


* Wymagany

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also like...

SONY DSC

Złotoryjanie surowo ukarani za zakłócenie ciszy nocnej

Read More →