Miejsce tureckiej restauracji Efez na parterze legnickiej Galerii Piastów zajęła Gra Smaków, serwująca zaskakującą mieszanką dań z całego świata. Jak przekonuje Marta Załęska, dyrektor zarządzająca MJM Group – właściciela nowej marki – jedzenie może być zabawą albo zmysłową grą. Umiejętności i nieprzeciętna wyobraźnia szefa kuchni gwarantuje mnóstwo frajdy. Spróbowaliśmy…
Różnorodność. Nieoczywistość. Tym restauracja Gra Smaków chce podbijać Legnicę. Adresuje swą ofertę do ludzi, którzy lubią kulinarne eksperymenty i nie boją się łączyć na talerzu przysłowiowego nieba z ziemią. Menu to dania z całego świata. Nie kuchnia Fusion, ale podawany na osobnych talerzach miks tego, co smakuje ludziom na różnych kontynentach. Tylko w Grze Smaków na jednym stole może leżeć pyszny t-bone z pieczonymi ziemniakami, owoce morza, grillowana wołowina i chrupiący burger, którymi nie pogardziliby Jankesi, wysublimowane specjały kuchni meksykańskiej, bałkańskiej, azjatyckiej, arabskiej. Plus tradycyjne polskie sałatki i absolutnie nieziemskie desery, na które kucharz, prawdopodobnie, czerpie natchnienie prosto od Pana Boga. Jedzenie to frajda. Jeśli ktoś jeszcze tego jej poczuł, nie znajdzie lepszej okazji do zagrania w tę grę.
- Stworzyliśmy wybuchową mieszankę smaków – mówi Zbigniew Kowalczyk, szef kuchni w Grze Smaków. Jest przekonany, że przyszłość gastronomii tkwi w różnorodności. I że nie warto się zamykać w jednym konkretnym rodzaju kuchni, skoro świat daje tyle możliwości. Doświadczenie zdobywał podczas 12 lat pracy w pięciogwiazdkowych hotelach,restauracjach, cateringu. Uważa, że w gotowaniu liczy się odwaga. Część dań, serwowanych przez Grę Smaków, to jego autorskie pomysły.
- W karcie dań celowo nazwy nie mówią wszystkiego. Nie publikujemy też zdjęć potraw. Chcemy zaskakiwać. W tej grze smak jest trochę niespodzianką – mówi Marta Załęska. – Zapraszamy rodziny z dziećmi, przyjaciół, zakochanych, ludzi biznesu, młodzież. Każdy znajdzie tu coś dla siebie. Serwujemy śniadania, lunch, kolacje. Restauracja jest czynna codziennie od godz. 10 do godz. 22.
Karta dań w Grze Smaków nie została ustalona raz na zawsze. Potrawy, które najbardziej przypadną do gustu legniczanom, zagoszczą w niej na dłużej, ale co miesiąc – półtora miesiąca część menu ma zostać wymieniona na inne, by zapewnić bywalcom dopływ świeżych wrażeń. Obsługa liczy na sugestie legniczan, czego mieliby ochotę spróbować przy następnej wizycie. Najciekawsze życzenia będą się spełniać.
Gra Smaków to nowa marka MJM Group S.A. – założonej w 2011 roku firmy gastronomicznej, która prowadzi obecnie 13 restauracji w 6 miastach Polski. Wprowadziła na rynek 5 marek restauracyjnych (Choice, Yogo by Choice, Road American Restaurant, Benventui in Italia) prowadzonych z sukcesem przez Małgorzatę Mroczkę, która jest właścicielem i prezesem spółki. Restauracje MJM Group wyróżnia najwyższa jakość potraw i dbałość o satysfakcję klientów. Ta filozofia przyniosła firmie kilkadziesiąt nagród w ogólnopolskich konkurach.
FOT. PIOTR KANIKOWSKI