schronisko
Loading...
Jesteś tutaj:  Home  >  gospodarka i finanse  >  Current Article

PKP PLK kończą duże inwestycje na Dolnym Śląsku

Przez   /   12/12/2019  /   1 Comment

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe informuje o efektach milionowych inwestycji w infrastrukturę na Dolnym Śląsku. Już od 15 grudnia pasażerowie w Legnicko-Głogowskim Okręgu Miedziowym zyskają możlwość skorzystania z szybkich połączeń, regionalnych, krajowych i międzynarodowych. Dzięki elektryfkacji pod Węglińcem przyspieszą także pociągi relacji Wrocław -Zgorzelec.

- Z Głogowa przez Legnicę i Lubin do Wrocławia w 1 godzinę 30 minut, z Legnicy do Rudnej Gwizdanowa w 35 minut – zapowiada Mirosław Siemienic, rzecznik prasowy PKP PLK. – Podróże będą szybkie, wygodne i dostępne. Sprawniej i ciszej pojadą pociągi towarowe. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. warta blisko 200 mln zł jest współfinansowana z POIiŚ. Oprócz pociągów regionalnych linia obsłuży połączenia międzyregionalne i międzynarodowe, m.in. pociągi relacji Wien Hbf/ Budapest Keleti /Przemyśl Główny – Berlin Charlottenburg, Bielsko-Biała Główna – Świnoujście, Lublin – Szczecin Główny, Katowice – Świnoujście, Kraków Główny – Szczecin Główny.

To efekt zrealizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestycji, która warta blisko 200 mln zł, dla pasażerów będzie oznaczać także możliwości korzystania z nowych i wygodnych peronów na 9 stacjach i przystankach. Mieszkańcy Lubina zyskują dodatkowy przystanek – Lubin Stadion.
Nowe i zmodernizowane obiekty oznaczają lepszą obsługę pasażera. Po przebudowie perony są wyższe, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie umożliwia bezpieczne poruszanie się także po zmroku. Na peronach są nowe ławki i wiaty. Zamontowano specjalne oznakowania i informację pasażerską. Wszystkie obiekty są dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Nowoczesna infrastruktura, nowe tory, sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym na czterdziestokilometrowym odcinku pozwolą na bezpieczne prowadzenie ruchu pasażerskiego
z prędkością do 120 km/h, a towarowego do 80 km/h. W ramach modernizacji przebudowano 65 obiektów inżynieryjnych (m.in. przepusty, mosty, wiadukty kolejowe i drogowe), zmodernizowano 16 przejazdów kolejowo-drogowych. W Koźlicach wybudowano nowy wiadukt kolejowy, który poprawi bezpieczeństwo pasażerów oraz usprawni ruch drogowy.
Zakończenie wszystkich prac planowane jest w pierwszym kwartale 2020 roku. Będą prowadzone jeszcze prace wykończeniowe m.in. w Koźlicach.

PKP PLK informuje również, że zakończyła elektryfikację 27-kilometrowego odcinka magistrali kolejowej E30 (Węgliniec-Zgorzelec). Dzięki temu najszybszy pociąg pokona trasę Wrocław – Zgorzelec w około 1 godzinę i 40 minut. Ukończenie elektryfikacji oznacza szybsze i wygodniejsze podróże już od 15 grudnia, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów. Dotychczas brak trakcji elektrycznej wymagał zmiany lokomotyw i wydłużał czas przejazdu. Teraz skrócony może być czas przejazdu i zwiększona przepustowość linii.
Na 27-kilometrowym zelektryfikowanym odcinku zamontowano 920 słupów oraz 54 bramki trakcyjne. Aby zapewnić zasilanie, zmodernizowano podstację trakcyjną w Węglińcu oraz zbudowano dwie nowe w Pieńsku i Zgorzelcu. Podstacje trakcyjne stanowią kluczowy element kolejowej infrastruktury energetycznej. To w nich, doprowadzony z głównych punktów zasilania prąd o średnim napięciu 20 kV przetwarzany jest w prąd stały o napięciu 3 kV, którym zasilana jest sieć trakcyjna, a następnie pojazdy. Podstacje trakcyjne zasilają również tzw. linie potrzeb nietrakcyjnych wzdłuż szlaku kolejowego, dostarczając prąd m.in. do urządzeń sterowania ruchem kolejowym, systemów ogrzewania rozjazdów, czy oświetlenia znajdującego się na stacjach i przystankach.
Lepszym warunkom dla przewozów pasażerskich, zarówno w ruchu regionalnym, jak i dalekobieżnym, będą towarzyszyć także udogodnienia dla ruchu towarowego. Dzięki ukończonej elektryfikacji linii, przewozy ładunków staną się sprawniejsze, szybsze i bardziej konkurencyjne względem przewozów drogowych. Tym samym więcej ładunków przewożonych koleją odciąży drogi i zwiększy
bezpieczeństwo.
Inwestycja, o wartości 70 mln zł netto, współfinansowana z instrumentu finansowego CEF – „Łącząc Europę”, została zrealizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Przez zelektryfikowany odcinek codziennie pojedzie 8 bezpośrednich pociągów w relacji Wrocław – Zgorzelec. Najkrótszą podróż oferuje Sprinter Kaczawa 1h 28 min.

Źródło: PKP PLK

    Drukuj       Email

1 komentarz

  1. xxx pisze:

    Super, a na ilu spośród “9 nowych przystanków” będą się zatrzymywały pociągi?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


* Wymagany

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also like...

gaski_srebra_wyrob_gotowy

KGHM największą kopalnią srebra na świecie

Read More →