Loading...
Jesteś tutaj:  Home  >  kultura  >  Current Article

Będą artyści z Japonii, Włoch, Hiszpanii, Niemiec i Polski

Przez   /   15/11/2019  /   No Comments

W tym roku odbędzie się 25. edycja Festiwalu Form Audiowizualnych Intermediale. Wydarzenie potrwa od 22 do 29 listopada. W Legnicy zaprezentowane zostaną audiowizualne performanse z gatunku elektroakustyki, elektroniki i muzyki eksperymentalnej z Japonii, Hiszpanii, Niemiec, Włoch i Polski. Koncertom towarzyszyć będą pokazy wideo artu, wykłady i warsztaty. W legnickiej Galerii Sztuki odbędzie się wystawa prezentująca instalacje wideo twórców związanych z festiwalem.

Na wszystkie wydarzenia festiwalu wstęp jest wolny – bezpłatne wejściówki można odbierać w Galerii Satyrykon (Rynek 36). Informacje pod nr tel 505 057 027

Organizatorem festiwalu jest Stowarzyszenie NETCETERA
Współorganizatorami są Legnickie Centrum Kultury i Galeria Sztuki w Legnicy.
Zadanie współfinansowane jest ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminy Legnica oraz z budżetu Samorządu Województwa Dolnośląskiego.

PROGRAM FESTIWALU FORM AUDIOWIZUALNYCH INTERMEDIALE 2019

22 listopada, godz. 18.00
Galeria Sztuki w Legnicy (Galeria Ring)

Wernisaż wystawy “25. Intermediale”
Na wystawę w Galerii Ring złożą się instalacje wideo twórców związanych z festialem oraz materiały archiwalne z poprzednich edycji wydarzenia.
W ramach wystawy – 26 listopada, o godz. 17.00 – w Galerii Ring odbędzie się wykład performatywny o sztuce nowych mediów, który poprowadzi Małgorzata Dancewicz.
Wystawa czynna będzie od 21 listopada do 21 grudnia 2019.

22 listopada, godz. 19.00
Sala Maneżowa Akademia Rycerska

Radio Internazionale (Polska) performans audiowizualny
Dekonstrukcja i reinterpretacja oryginalnego projektu Passing Live grupy Spirit of Insanity, którego wykonanie odbyło się w ramach pierwszej edycji Legnickich Prezentacji Sztuk Medialnych w 1994 r. Był to pierwszy audiowizualny performans zaprezentowany w Legnicy. Warstwa dźwiękowa jest tu niejako soundtrackiem do opowieści o zmianie następującej w czasie oraz o wpływie przeszłości na teraźniejszość. Sound poetry i spoken word w formie paradokumentalnej.

Roberto Zanata/Fabrizio Casti (Włochy) performans audiowizualny
Projekt tworzy dwóch włoskich kompozytorów muzyki eksperymentalnej – Roberto Zanata i Fabrizio Casti. Roberto Zanata to filozof, kompozytor, instrumentalista i muzykolog. Ukończył kompozycję klasyczną i kompozycję muzyki elektronicznej. W połowie lat 90. stał się szczególnie aktywny koncertowo we Włoszech i za granicą. Pisze muzykę kameralną, teatralną, muzykę komputerową, elektoakustyczną i akuzmatyczną. Zajmuje się również twórczością wideo. Jego kompozycje i projekty wizualne były prezentowane na najważniejszych przeglądach sztuki najnowszej w Europie. Fabrizio Casti to kompozytor muzyki eksperymentalnej. Jest badaczem sonologii w Centro di Sonologia Computazionale w Padwie, autorem kompozycji wokalnych, instrumentalnych, kameralnych i elektronicznych, pisze również muzykę symfoniczną. Jego prace były wydawane między innymi w RaiTrade, Ricordi, Ut Orpheus, ECM, Stradivarius i LIMEN.

23 listopada, godz. 19.00
Sala Maneżowa Akademia Rycerska

Haco (Japonia) performans audiowizualny
Kompozytorka, wokalistka, artystka dźwiękowa, członkini i założycielka legendarnej grupy After Dinner (1981-1991) i Hoahio. Dzięki swojej wyjątkowej wrażliwości Haco opracowała praktykę opartą na zasadach post-punku, elektroakustyki, awangardy, improwizacji, post-rocka, field recordingu i nowych technologii. W 2005 roku jej płyta “Stereo Bugscope 00″ otrzymała nagrodę w kategorii muzyki cyfrowej na Prix Ars Electronica w Austrii, jednym z najbardziej prestiżowych na świecie festiwali nowych mediów. Koncert w ramach Intermediale będzie pierwszym występem artystki w Polsce. Haco zagra w duecie z twórcą muzyki elektronicznej z Czech, Jarą Tarnovskim. Tarnovski jest jednym z założycieli eksperymentalnej grupy popowej Miou Miou (Minty Fresh / Rallye Label) oraz współzałożycielem kwartetu Gurun Gurun (Home Normal). Eksploruje terytoria syntezy analogowej, manipulowanego field recordingu, obiektów elektroakustycznych i dźwięków na instrumentach DIY. Jest założycielem wytwórni Jipangu, która wydaje i wspiera eksperymentalny sound art. Jego twórczość to połączenie muzyki konkretnej, cyfrowej dekonstrukcji, elektroniki glitch, drone, sonoryzmu i nagrań terenowych.

Inire (Polska) performans audiowizualny
Inire tworzy koncepcyjne performanse ugruntowane w tradycji composed theater, stylistycznie nawiązujące do sound artu i field recordingu. Grupa uczestniczyła w wielu festiwalach i przeglądach sztuki nowych mediów w Polsce, Anglii, Włoszech, Austrii, Hiszpanii, Islandii, na Węgrzech, Słowacji, w Czechach i Francji. Prezentowała swoje projekty w wielu galeriach sztuki współczesnej w kraju i za granicą.

Richard Scott (Anglia/Niemcy) performans audiowizualny
Richard Scott jest kompozytorem elektroakustycznym i improwizatorem mieszkającym w Berlinie. Jest doktorem socjologii muzyki na London University. Uczy kompozycji muzyki na akademiach sztuki w Lancaster, Manchesterze, Amsterdamie i Berlinie. Pracuje na analogowych syntezatorach modułowych i kontrolerach takich jak Buchla Thunder i Lightning oraz na samodzielnie zaprojektowanym WiGi infra red controller. Jego kompozycje prezentowane były m.in. w BBC Radio 3 i 4, podczas International Computer Music Conference, London Jazz Festival czy MANTIS Electroacoustic Music Festival w Manchesterze.

29 listopada, godz. 19.00
Sala Maneżowa Akademia Rycerska

Tuna Pase (Hiszpania) performans audiowizualny
Tuna Pase to kompozytorka o hiszpańskich korzeniach, mieszkająca w Barcelonie, urodzona i wychowana w Stambule. Zajmuje się kompozycją elektroakustyczną, improwizacją, sztuką dźwiękową i etnomuzykologią. Komponuje na elektronikę, flet, instrumenty perkusyjne i śpiew. Improwizuje na żywo, wykorzystując elementy otaczającej ją rzeczywistości. Występowała na festiwalach w wielu krajach Europy, w USA i na Bliskim Wschodzie. Realizuje projekt badawczy z dziedziny Inżynierii i Projektowania Dźwięku w Istanbul Technical University Center for Advanced Studies in Music.

White Nerve Connection (Polska) performans audiowizualny
White Nerve Connection powstał w 1996 r. w Warszawie, jako projekt okołoindustrialny. Ich muzyka oparta jest na field recordingu, miksowanym z dźwiękami rozmaitych generatorów, sampli i urządzeń służących do wytwarzania szumu. White Nerve Connection to dadaistyczne zewy miasta, połączone z tradycją klasyków muzyki elektroakustycznej i etnicznej, zatopione w echach muzyki klubowej.

 

Zapraszamy na Intermediale 2019! Strona festiwalu:intermediale.com

Żródło: Legnickie Centrum Kultury

FOT. LEGNICKIE CENTRUM KULTURY

 

    Drukuj       Email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


* Wymagany

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also like...

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jak studenci legnickiej PWSZ mierzą czystość powietrza

Read More →