AGEM new
Loading...
Jesteś tutaj:  Home  >  wiadomości  >  Current Article

Poseł Kropiwnicki walczy o utrzymanie zjazdów z A4

Przez   /   13/03/2017  /   1 Comment

Trwają prace planistyczne dotyczące przebudowy autostrady A4. Zapowiedź likwidacji 8 węzłów budzi niepokój wśród samorządowców i przedsiębiorców prowadzących działalność w gminach przyległych do tej trasy. W Sejmie wspiera ich legnicki poseł Robert Kropiwnicki.

“Czy istnieje możliwość nowelizacji przepisów prawa tak, aby zjazdy z autostrady A4 na odcinku Krzyżowa – Wrocław mogły pozostać w obecnym kształcie?” – pyta w interpelacji do ministra infrastruktury i budownictwa.

Obecne przepisy wymuszają likwidację 8 węzłów, bo są położone zbyt blisko siebie albo prowadzą na drogi niższej kategorii niż wojewódzkie. Przy okazji przebudowy planowanej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (dostosowania jej do parametrów obowiązujących na autostradach) mają zniknąć zjazdy: Jadwisin, Lubiatów, Legnickie Pole, Mikołajowice, Wądroże Wielkie, Udanin, Jarosław i Pietrzykowice.

Zdaniem posła Roberta Kropiwnickiego, przy tak ważnej dla regionu zmianie nie można zapominać o przedsiębiorcach, którzy zlokalizowali w sąsiedztwie A4 swoje zakłady. “Droga A4 na tym odcinku została wybudowana w latach 30. XX wieku przez ówczesnych gospodarzy tego terenu. Od tamtego czasu stanowi ona główną oś komunikacyjną Dolnego Śląska, wszystkie drogi niższych kategorii były ukierunkowane na dojazd do A4, z tego względu zamknięcie wielu zjazdów spowoduje odcięcie niektórych miejscowości i terenów inwestycyjnych od tej ważnej arterii drogowej. Wiele zakładów pracy powstało w strefach gospodarczych przy tej autostradzie właśnie ze względu na łatwość dojazdu i wyjazdu. Większość z nich ze względu na historyczny układ komunikacyjny nie posiada alternatywnych połączeń z A4.”

Zdaniem Kropiwnickiego, zasada, że autostrady nie powinny mieć skrzyżowań z drogami lokalnymi, powinna dotyczyć tylko nowo budowanych dróg – nie tych, które wyznaczają szlak od blisko 100 lat.

W ramach przebudowy autostrady A4 GDDK planuje nie tylko poszerzyć drogę o trzeci pas ruchu i pas awaryjny, ale też dobudować trzy nowe węzły: Legnica LSSE (pomiędzy podstrefą ekonomiczną w Krzywej a Bolesławcem), Legnica II (przy drodze ekspresowej S3) oraz Strzeganowice (pod Wrocławiem). Przebudowane zostaną węzły: Golnice, Krzywa, Chojnów, Złotoryja, Legnica, Budziwojów, Kostomłoty, Kąty Wrocławskie, Bielany Wrocławskie i Wrocław Południe. Inwestycja rozpocznie się nie wcześniej niż w 2023 roku. Po przebudowie autostrada A4 będzie drogą płatną.

FOT. PIOTR KANIKOWSKI

 

 

    Drukuj       Email
  • Publikowany: 2622 dni temu dnia 13/03/2017
  • Przez:
  • Ostatnio modyfikowany: Marzec 13, 2017 @ 10:04 am
  • W dziale: wiadomości

1 komentarz

  1. s pisze:

    Innymi słowy zamknięcie zjazdów nastąpiłoby wkrótce, a rozpoczęcie przebudowy autostrady najwcześniej za pięć lat?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


* Wymagany

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also like...

1 (1)

Prof. Panasiuk nadal będzie rektorem Collegium Witelona

Read More →