Jeździłeś autobusami linii 0,7,9, 13, 21 lub 25. Jutro już nie czekaj na nie na przystanku, bo nie przyjadą. Zaskoczyć Cię też może trasa autobusów nr 1/11, 2, 3, 5, 23 i 24. Pasażerowie, proszę się trzymać: oto rozpoczyna się tzw. optymalizacja komunikacji miejskiej w Legnicy.
Zgodnie z zapowiedziami sprzed 3 tygodni jutro zmienią się rozkłady jazdy i trasy autobusów MPK. Jedne linie zostaną zastąpione przez inne. Znikną przystanki albo pojawią się tam, gdzie ich dotąd nie było. Żeby umożliwić przesiadki, bilet jednoprzejazdowy będzie ważny przez 45 minut od skasowania. W tym czasie jego posiadacz może dowolnie przesiadać się do innych autobusów miejskiej komunikacji, by dotrzeć do celu.
Zmiany tras nie dotyczą linii: 4, 6, 8, 10, 15/16, 18, 26, 27, N1, N2. Jeśli jeździłeś tymi autobusami, nie powinieneś się pogubić, ale sprawdź godziny odjazdów, bo się zmienią. Według zapewnień MPK, w niektórych przypadkach (np. 15/16, 8) częstotliwość kursowania zostanie zwiększona do 10-15 minut. Na głównych ciągach komunikacyjnych autobusy będą podjeżdżać na przystanki średnio co 5 minut.
Zupełnie znikną linie: 0,7,9, 13, 21,25. Ale tu pasażerów przejmą inne autobusy. Zmodyfikowano lub wydłużono im trasy tak, by zastąpiły linie przeznaczone do likwidacji. Wprowadzono też dodatkowe ułatwienie dla pasażerów, którzy aby dojechać na miejsce będą musieli zmienić autobus. Aby to zrobić, nie będa już potrzebować nowego biletu. Tradycyjny, jednoprzejazdowy bilet za trzy zł, będzie ważny przez 45 minut.
Zmienią się trasy linii: 1/11, 2, 3, 5, 23, 24.
I tak:
Linia 7 zostanie zastąpiona przez zmienione linie 1/11 i 23.
Autobusy linii nr 1/11 rozpoczną swój bieg nie od pętli Śląska, lecz od pętli Pątnowska, dalej po trasie dotychczasowej linii nr 7 do ul. Wrocławskiej. Następnie śladem obecnych linii nr 1 i 7 przez ulice: Wrocławską, Czarnieckiego, Pocztową i Piastowską. Od skrzyżowania Piastowska/Dziennikarska trasa została poprowadzona dodatkowo ulicami Chojnowską, Szewczenki i Lotniczą (wypełniając rolę dotychczasowej linii nr 7) by powrócić na ?starą? część trasy ulicą Złotoryjską do Huty Miedzi (nr 1) lub ulicą Artyleryjską do pętli przy ulicy Asnyka (nr 11). Wybrane kursy linii nr ?1? zostały skrócone do pętli Złotoryjska/Ceglana.
Linię nr 23 z ulicy Chojnowskiej skierowano w miejsce linii nr 7 ulicami Gładysza, Rolniczą i Działkową i z powrotem na dotychczasową trasę do ulicy Chojnowskiej. Dalsza zmiana polega na poprowadzeniu trasy z ulicy Pocztowej ulicami Kartuską, Czarnieckiego i Moniuszki (dawna linia nr 21) do ulicy Piłsudskiego i po dotychczasowej trasie do pętli Iwaszkiewicza. Część kursów zostanie wydłużona z ulicy Iwaszkiewicza do Grzybian i Jaśkowic Legnickich w miejsce linii nr 21.
Linia nr 9 zostanie zastąpiona przez linię nr 5 oraz zmienione linie 3 i 5.
Linię nr 3 w zastępstwie linii nr 9 wydłużono od pętli Śląska przez Rondo Niepodległości, ulicę Sikorskiego do pętli Iwaszkiewicza. Wybrane kursy, zamiast do LSSE, skierowano do pętli Nowodworska/LPWiK.
Trasę linii nr 5 wydłużono w części kursów z C.H. Auchan do pętli Nowodworska/LPWiK, zastępując tym linię nr 13. W porach o zmniejszonym zapotrzebowaniu na przewozy do ulicy Nowodworskiej, część kursów zostaje skracana do pętli Auchan. W części kursów, jak dotychczas dla linii nr 5bis, obsługiwany będzie przystanek Myrka/Mercus.
Linia nr 13 zostanie zastąpiona przez zmienione linie nr 2 i 5.
Trasę linii 2 zmodyfikowano w północnej części miasta. Linię wycofano z pętli Poznańska i skierowano z ulicy Głogowskiej, ulicą Bydgoską ? wybranymi kursami do pętli Piątnicka, Szczytnicka/WPEC oraz pętli Szczytnicka w miejsce dotychczasowych linii nr 13 i 21. Pozostałą część trasy pozostawiono bez zmian.
Trasę linii nr 5 wydłużono w części kursów z C.H. Auchan do pętli Nowodworska/LPWiK, zastępując tym linię nr 13. W porach o zmniejszonym zapotrzebowaniu na przewozy do ulicy Nowodworskiej, część kursów zostaje skracana do pętli Auchan. W części kursów, jak dotychczas dla linii nr 5bis, obsługiwany będzie przystanek Myrka/Mercus.
Linia nr 21 zostanie zastąpiona przez zmienione linie nr 2 i 23.
Trasę linii 2 zmodyfikowano w północnej części miasta. Linię wycofano z pętli Poznańska i skierowano z ulicy Głogowskiej, ulicą Bydgoską ? wybranymi kursami do pętli Piątnicka, Szczytnicka/WPEC oraz pętli Szczytnicka w miejsce dotychczasowych linii nr 13 i 21. Pozostałą część trasy pozostawiono bez zmian.
Linię nr 23 z ulicy Chojnowskiej skierowano w miejsce linii nr 7 ulicami Gładysza, Rolniczą i Działkową i z powrotem na dotychczasową trasę do ulicy Chojnowskiej. Dalsza zmiana polega na poprowadzeniu trasy z ulicy Pocztowej ulicami Kartuską, Czarnieckiego i Moniuszki (dawna linia nr 21) do ulicy Piłsudskiego i po dotychczasowej trasie do pętli Iwaszkiewicza. Część kursów zostanie wydłużona z ulicy Iwaszkiewicza do Grzybian i Jaśkowic Legnickich w miejsce linii nr 21.
Linia nr 25 zostanie zastąpiona przez zmienione linie nr 3 i 5 oraz pozostawione w dotychczasowej formie linie nr 6, 15, 18.
Linię nr 3 w zastępstwie linii nr 9 wydłużono od pętli Śląska przez Rondo Niepodległości, ulicę Sikorskiego do pętli Iwaszkiewicza. Wybrane kursy, zamiast do LSSE, skierowano do pętli Nowodworska/LPWiK.
Trasę linii nr 5 wydłużono w części kursów z C.H. Auchan do pętli Nowodworska/LPWiK, zastępując tym linię nr 13. W porach o zmniejszonym zapotrzebowaniu na przewozy do ulicy Nowodworskiej, część kursów zostaje skracana do pętli Auchan. W części kursów, jak dotychczas dla linii nr 5bis, obsługiwany będzie przystanek Myrka/Mercus.
RYC. MPK LGNICA