Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad kontynuuje przygotowania do przebudowy 110 kilometrów autostrad A4 na odcinku od Wrocławia do Krzywej i A 18 od Krzywej do Golnic. Trwają prace projektowe. Na ukończeniu jest już Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe. Wstępne założenia do tego dokumentu przewidują m.in.: poszerzenie istniejących jezdni, budowę pasa awaryjnego na całej długości, dobudowanie trzeciego pasa ruchu na całej długości odcinka Wrocław-Krzywa, budowę elementów ochrony środowiska, (m.in. ogrodzenia i przejść dla małych i dużych zwierząt), montaż systemu łączności autostradowej. I rzecz, która budzi najwięcej kontrowersji wśród legnickich samorządów: przebudowę, likwidację (ale również budowę) nowych węzłów.
- Podkreślam, że są to na razie wstępne założenia, decyzje o wariancie przebudowy i konkretnych rozwiązaniach technicznych zostaną podjęte po zatwierdzeniu studium, pod koniec tego roku – mówi Michał Nowakowski, rzecznik GDDKiA we Wrocławiu. – Po opracowaniu Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego, kolejnym krokiem będzie opracowanie Koncepcji Projektowej, Projektu Budowlanego i Wykonawczego oraz uzyskanie wszystkich niezbędnych decyzji administracyjnych.