OSOBUS
Loading...
Jesteś tutaj:  Home  >  wiadomości  >  Current Article

Linia Legnica – Lubin odżyje dopiero z rokiem 2018

Przez   /   19/02/2015  /   No Comments

Odsuwa się w czasie rewitalizacja linii kolejowej nr 289 pomiędzy Legnicą a Rudną Gwizdanów. Podczas środowego posiedzenia Dolnośląskiego Zespołu Parlamentarnego ze strony PKP padła informacja, że aktualny harmonogram przewiduje rozpoczęcie etapu prac projektowych i budowlanych dopiero na przełomie  lat 2017 i 2018. Czyli dwa lata później niż obiecywano jeszcze pół roku temu.

Sierpień 2014 roku. Zbigniew Klepacki, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju odpowiada na interpelację głogowskiego posła Wojciecha Zubowskiego  o harmonogram remontu linii 289. Padają terminy: III kwartał 2015 r. – opracowanie studium wykonalności; III kwartał 2015 r. – planowana data ogłoszenia pierwszego przetargu na roboty w trybie ˝projektuj i buduj˝;  I kwartał 2016 r. – uzyskanie decyzji środowiskowej;  2017 r. – zakończenie realizacji projektu. To już nieaktualne. Dlaczego?

Z wyjaśnień, jakie podczas posiedzenia Dolnośląskiego Zespołu Parlamentarnego składał przedstawiciel Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju wynika, że sprawa skomplikowała się, gdy na etapie postępowania przed Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska zgłosili się z protestem mieszkańcy z okolic przystanku Lubin Górniczy. W wyniku ich interwencji inwestor, czyli spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, został zobowiązany do przeprowadzenia inwentaryzacji przyrodniczej i wykonania pomiarów hałasu, co znacznie wydłużyło procedurę. Równocześnie opracowywane jest studium wykonalności.

Przy założeniu, że starania o decyzję środowiskową pójdą po myśli kolei, gdzieś na przełomie lat 2017 i 2018 powinien ruszyć etap prac projektowych i niemal jednocześnie zaczną się prace budowlane. Z Legnicy do Rudnej do rewitalizacji jest ok. 40-kilometrów linii. Na inwestycję jest zarezerwowane 150 mln zł z funduszu spójności. To pozwoli na odtworzenie linii, ale nic więcej. Jeśli ktoś liczy, że po rewitalizacji będzie można puścić do Lubina Pendolino czy choćby szybkiego Impulsa, to może się rozczarować.  A samorządowcy nie ukrywają, że zależy im, by linia miała dobre parametry, bo tylko to gwarantuje późniejszy frekwencyjny sukces nowych połączeń.

Wojciech Zdanowski,  dyrektor departamentu infrastruktury w dolnośląskim urzędzie marszałkowskim poinformował parlamentarzystów i samorządowców uczestniczących w posiedzeniu zespołu, że Plan Transportowy Województwa przewiduje kursowanie pociągów pomiędzy Legnicą, Lubinem a Głogowem. Jego zdaniem po rewitalizacji linii 289 oraz dobudowaniu brakującego łącznika Polkowice – Głogów powstanie bardzo atrakcyjny korytarz transportowy. W plany urzędu marszałkowskiego dotyczące tej trasy zostało wpisanych co najmniej 8 par połączeń na dobę. Zakup taboru dla kolei dla Legnicko-Głogowskiego Okręgu Miedziowego nastąpi w latach 2015-2020.

FOT. PIOTR KANIKOWSKI

 

    Drukuj       Email
  • Publikowany: 3436 dni temu dnia 19/02/2015
  • Przez:
  • Ostatnio modyfikowany: Luty 19, 2015 @ 2:05 pm
  • W dziale: wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


* Wymagany

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also like...

charset=Ascii

Pijany kierowca z dzieckiem, metą i lewymi tablicami

Read More →