Możliwość kontaktowania się z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych bez wychodzenia z domu jest szczególnie przydatna w obecnej sytuacji, gdy mamy ograniczone możliwość przemieszczania się. Komputer i Internet wystarczą żeby skorzystać z możliwości jakie daje przedsiębiorcom „tarcza antykryzysowa” czyli złożyć wniosek o zwolnienie z płatności składek, zawnioskować o wypłatę postojowego, zawrzeć układ ratalny czy zadać pytanie konsultantom.
Żeby to było możliwe trzeba po prostu założyć sobie konto na platformie internetowej PUE ZUS.
- Najlepiej zrobić to przez swój profil zaufany gdyż wtedy nie jest konieczna wizyta w ZUS żeby potwierdzić swoją tożsamość – mówi Iwona Kowalska-Matis. – Taka „bezpieczna” ścieżka jest konieczna gdyż po aktywacji konta uzyskuje się dostęp do wszystkich swoich danych związanych z ubezpieczeniem społecznym (np. zwolnieniami lekarskimi) – wyjaśnia.
Profil zaufany można założyć także bez wychodzenia z domu, poprzez swoje konto bankowe. Wiele banków ma zgodę na potwierdzanie profilu zaufanego – ich lista znajduje się na stronie profilu zaufanego https://pz.gov.pl/dt/registerByXidp
Platforma Usług Elektronicznych ZUS zapewnia wszystkim całodobowy, wygodny i bezpieczny dostęp do usług świadczonych elektronicznie. Indywidualne konto w ZUS, to duże ułatwienie dla wszystkich zarówno przedsiębiorców i osób czynnych zawodowo, jak i każdego, kto chce kontrolować stan swojego konta, składać wnioski i oświadczenia np. o przebywaniu w kwarantannie czy o wypłatę zasiłku z tytułu opieki nad dzieckiem.
Nie tylko przez Internet, czyli pomoc dla tych, co nie mają dostępu do sieci
Osoby, które nie korzystają z Internetu mogą bezpośrednio kontaktować się z konsultantami ZUS telefonując po numer infolinii ZUS 22 560 16 00.
Źródło: ZUS
FOT. PIXABAY.COM