Na Dolnym Śląsku do ZUS zostało zwróconych prawie 23 tys. listów, które Zakład wysłał do przedsiębiorców z numerem indywidualnego konta bankowego. ZUS będzie teraz wyjaśniał powody zwrotów i starał się dotrzeć z informacją o numerze rachunku składkowego do osób, które nie odebrały korespondencji.
- Jeżeli uda się nam ustalić, dlaczego list do nas wrócił zrobimy ponowną wysyłkę listu z numerem konta – zapewnia Iwona Kowalska Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. – List zostanie wysłany, gdy stwierdzimy, że był np. błąd w adresie – dodaje rzeczniczka.
Zdaniem Iwony Kowalskiej większość przedsiębiorców będzie alarmować ZUS dopiero w styczniu, gdy się okaże, że nie mogą zapłacić swoich składek, bo stare numery kont już nie istnieją.
- To będzie zupełnie niepotrzebny stres, więc warto już dzisiaj przypilnować tego żeby mieć nowy numer konta – zachęca Kowalska.
List polecony to nie jedyny sposób na poznanie swojego numeru rachunku składkowego. Będzie można ustalić go również w każdej placówce ZUS osobiście lub poprzez kontakt z Centrum Obsługi Telefonicznej (022 560 16 00 lub cot@zus.pl). Najprościej jednak wejść na stronę http://www.zus.pl/eskladka/wyszukiwarka-nrs
Po weryfikacji danych wyszukiwarka poda nam numer naszego konta. Wszystkie osoby, które maja założone swoje indywidualne konto na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS swój numer bankowy do opłacania składek znajdą po zalogowaniu na własne konto.
Źródło: ZUS
FOT. PIXABAY.COm/ @HARSHAHARS