Popularny prezenter telewizyjny, stylistka znanych z ekranu gwiazd oraz ceniona na świecie trenerka biznesu – ci znakomici fachowcy poprowadzili w miniony weekend zajęcia ze studentami prestiżowych studiów MBA w Collegium Witelona.
W Collegium Witelona Uczelnia Państwowa w Legnicy – wiodącej w kraju uczelni kształcącej praktycznie – trwa 3. edycja studiów MBA (Executive Master of Business Administration), skierowanych do managerów, liderów przedsiębiorstw, pracowników samorządów, przedstawicieli administracji, mediów i innych branż.
Lepsze niż oczekiwania
- Pracujemy na co dzień w administracji branży medycznej. Gdy tylko dowiedziałyśmy się o tych studiach, zdecydowałyśmy się je podjąć, by zdobyć nowe umiejętności z zarządzania, prawa, relacji międzyludzkich. Tymczasem okazało się, że to, czego uczymy się na zajęciach, sięga o wiele dalej, niż nasze oczekiwania. Jesteśmy zachwycone! – podkreślają Honorata i Marta.
Branżę medyczną reprezentuje w obecnej edycji studiów MBA w Collegium Witelona także Paweł Grabek, lekarz.
- Podczas pandemii, jako lekarz i samorządowiec zrozumiałem, jak ważna jest w sytuacjach kryzysowych umiejętność współpracy między instytucjami, samorządami, organizacjami. Zdecydowałem się na studia MBA w Collegium Witelona m.in. dlatego, że chciałem podnieść swoje kwalifikacje w tym właśnie zakresie. Jestem zadowolony z efektów. Oczywiście zdobywam tu dużo więcej umiejętności, głównie dzięki wybitnej kadrze wykładowców oraz możliwościom wymiany doświadczeń z innymi studentami, którzy reprezentują różne profesje – mówi doktor Grabek.
Z kolei Ewa Jadczyk, kierująca jednym z kilkunastu w regionie oddziałów Dolnośląskiego Ośrodka Kształcenia Zawodowego z siedzibą we Wrocławiu, podjęła studia MBA w Witelonce, by rozwijać kompetencje związane z organizowaniem szkoleń.
- Zależało mi też na podniesieniu moich umiejętności w komunikacji z innymi ludźmi. W ramach pracy, często spotykam się bowiem z prezesami, dyrektorami różnych firm i organizacji. Chcę wtedy wypadać profesjonalnie. I choć studia jeszcze trwają, to już zauważyłam, że stałam się bardziej otwarta w biznesowych rozmowach – podkreśla pani Ewa.
Paweł Rudkowski, pracownik Urzędu Miasta Legnica, podjął studia MBA w Collegium Witelona, ponieważ kieruje na co dzień zespołem ludzi i chciałby osiągać w zarządzaniu jak najlepsze efekty. – Jestem bardzo zadowolony z umiejętności, które zdobywam podczas tych studiów – mówi.
Wśród studentów MBA w Witelonce są także przedstawiciele branży edukacyjnej, m.in. Krystian Sadowski, dyrektor Technikum Akademickiego w Legnicy.
- Podjąłem te studia bo uważam, że każda możliwość rozwoju jest dla człowieka bezcenna, a na naukę zawsze jest czas. Sam dążę do tego, aby w tym, co robię, być jak najlepszym i staram się wpajać to przesłanie moim uczniom. Studia MBA w Collegium Witelona zapewniają mi wiele nowych kompetencji. Zarówno dzięki świetnej kadrze wykładowców, jak i temu, że spotkałem tu przedstawicieli różnych branż i zawodów. Dzielimy się doświadczeniami, uczymy od siebie nawzajem. To
niesamowicie rozwija – podkreśla Krystian Sadowski.
Studia MBA w Collegium Witelona podjęła też m.in. grupa managerów z KGHM, największego w regionie pracodawcy. – Zajęcia w stu procentach spełniają nasze oczekiwania, jeśli chodzi o podnoszenie potrzebnych w biznesie kwalifikacji – mówią.
Znany prezenter i stylistka gwiazd
Dzięki nowoczesnym technologiom, którymi dysponuje Collegium Witelona, a które umożliwiają prowadzenie ze studentami MBA zajęć w formule hybrydowej, łączącej wykłady stacjonarne z nauką online, studia nie tylko są przyjazne zapracowanym, mającym niewiele czasu osobom. Nowoczesne technologie umożliwiły też Uczelni pozyskanie do kadry wykładowców MBA najlepszych w kraju specjalistów – praktyków, którzy przekazują studentom nie tylko wiedzę teoretyczną, ale przede wszystkim wynikające z ich własnych doświadczeń umiejętności praktyczne. To prezesi znanych firm, popularni managerowie, ludzie znani z mediów. Dzięki nim, studenci MBA w Witelonce mogą zdobywać wszechstronną wiedzę, m.in. z zarządzania, marketingu, negocjacji, networkingu, prawa, zarządzania zasobami ludzkimi, rachunkowości czy kształtowania wizerunku.
Podczas minionego weekendu, studenci obecnej edycji MBA w Collegium Witelona, spotkali się na żywo w murach uczelni z wyjątkowymi wykładowcami, m.in. popularnym prezenterem telewizyjnym Radosławem Mrozem, który uczył managerów zasad obowiązujących podczas wystąpień publicznych. Studenci MBA dowiedzieli się m.in. jak przygotować dobrą prezentację firny, jak zrobić rozgrzewkę aparatu mowy, aby wypowiedzi były wyraźne i zrozumiałe, co zrobić z dłońmi, aby niekontrolowane ruchy rąk nie rozpraszały słuchaczy itp. Każda z prezentacji, przygotowanych przez studentów MBA, została nagrana przez kamerę w profesjonalnym studiu telewizyjnym Collegium Witelona i przeanalizowana podczas zajęć.
- Zależy mi, aby przekazać słuchaczom MBA w Witelonce kluczową wiedzę o tym, jak najlepiej zaprezentować podczas wystąpień publicznych firmę czy instytucję, w imieniu której występują – mówi znany prezenter Radosław Mróz. – Co warte podkreślenia, mogę prowadzić w Legnicy zajęcia w profesjonalnych warunkach, w świetnie wyposażonym studiu telewizyjnym Collegium Witelona. Dzięki temu studenci MBA mogą wejść w realne sytuacje, wyobrazić sobie, co czeka ich podczas rzeczywistych wystąpień telewizyjnych. Bardzo cieszy mnie to, że studenci MBA w Witelonce są świadomymi słuchaczami studiów, dobrze wiedzącymi, czego oczekują. Przez to są naprawdę wymagający, co również dla mnie jest wyzwaniem. To już trzecia edycja MBA w Collegium Witelona, podczas której prowadzę zajęcia i mogę powiedzieć o uczestnikach tych studiów same dobre słowa – podkreśla Radek Mróz.
Popularnemu prezenterowi towarzyszyła podczas wykładów stylistka, zajmująca się na co dzień wizerunkiem znanych z telewizji gwiazd. – Umiejętne dbanie o wizerunek jest w biznesie bardzo ważne. Nie od dziś wiadomo, że pierwsze wrażenie, które sprawiamy, jest najważniejsze. Aby podczas pierwszego wejścia manager mógł wywrzeć na swoim rozmówcy czy kliencie jak najlepsze wrażenie, powinien wcześniej poświęcić uwagę swojemu wyglądowi. Znaczenie ma wszystko: długość spodni i rękawów marynarki, kolorystyka ubrań, ich krój, dopasowanie do sylwetki, dobór adekwatny do sytuacji, miejsca, z szacunkiem do rozmówcy. Tych zasad ubioru w biznesie uczę studentów MBA w Collegium Witelona – mówi stylistka.
Nauka biznesu z najlepszymi
Oprócz udziału w zajęciach związanych z autoprezentacją i wizerunkiem, studenci MBA mieli też w czasie weekendu wykłady z przedmiotu „Przywództwo strategiczne”, który prowadzi Anna Stec, pracująca w wielu krajach świata trenerka międzynarodowego biznesu. – Uczę czym jest przywództwo. Jest ono organicznie powiązane z umiejętnością korzystania z rozmaitych form władzy (np. autorytaryzm, liberalizm etc.). Jednocześnie zajęcia pokazują, że przywództwo jest silnie powiązane z wywieraniem wpływu na ludzi. Zajęcia prowadzę w formie warsztatów, interaktywnych ćwiczeń, dzięki którym studenci sami na sobie przekonują się, na czym naprawdę w praktyce polega przewodzenie innymi ludźmi. Analiza właśnie tych doświadczeń pozwala słuchaczom wyciągnąć własne wnioski, które mogą wprowadzić w codziennej pracy, dopasowując odpowiednie style współpracy – mówi Anna Stec.
Pomysłodawcą i kierownikiem studiów MBA w Witelonce jest dr Karol Rusin, prof. CWUP, Prorektor ds. Rozwoju Collegium Witelona Uczelnia Państwowa.
- Trwa trzecia już edycja studiów MBA w naszej Uczelni. Studia od początku cieszą się dużym zainteresowaniem. To dla nas ważne. Świadczy bowiem nie tylko o wysokim, nowoczesnym, dostosowanym do oczekiwań kadry managerskiej w regionie poziomie kształcenia, ale też zapewnia liderom firm i instytucji wyższe kompetencje, przyczynia się do integracji lokalnego środowiska biznesowego – mówi dr Karol Rusin.
Szczegóły dotyczące kolejnych edycji studiów MBA znajdziecie na stronie collegiumwitelona.pl, w zakładce Studia podyplomowe.
Źródło: Collegium Witelona. Uczelnia Państwowa
FOT. COLLEGIUM WITELONA
Prestiżowe w Collegium Witelona – dobry kawał!