Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe chce przeprowadzić remont peronów i hali peronowej na dworcu w Legnicy. Choć oferty o 7 mln zł przekraczają budżet inwestycji, zwleka z unieważnieniem przetargu. Rozważa możliwość dołożenia brakującej sumy i podpisania umowy. Decyzja ma zapaść jeszcze w tym roku.
Pierwszy – ogłoszony jeszcze przed wakacjami – przetarg na remont legnickiego dworca zakończył się uniważnieniem, gdyż oferty potencjalnych wykonawców opiewały na sumy przekraczające pulę środków zarezerwowanych przez inwestora. Drugi mógłby się zakończyć podobnie. Zaplanowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe budżet inwestycji to: 25.830.000 zł brutto, a zainteresowane firmy chcą ponad 32 mln zł. Komisja przetargowa od sześciu tygodni analizuje sytuację. Decyzja zostanie podjęta po zakończeniu prac komisji.
- Inwestycja zakłada przebudowę peronów, odnowienie wiaty i montaż czterech wind – informuje Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP PLK. – Będą elektroniczne tablice informacyjne, monitoring i przebudowane przejście prowadzące na perony. Zmienione perony z nową nawierzchnią ułatwią wsiadanie do pociągów. Pasażerowie skorzystają z nowego systemu dynamicznej informacji pasażerskiej z elektronicznymi tablicami informacyjnymi. Poziom bezpieczeństwa podróżnych zwiększy monitoring peronów i przejścia podziemnego. Na stacji zamontowane będzie też nowe oświetlenie. Dużym przedsięwzięciem będzie remont wiaty nad peronami. Jej stalowa konstrukcja zostanie wypiaskowana i zabezpieczona powłoką antykorozyjną. Wymienione zostaną pokrycia z blachy i rynny. Przebudowa obejmie też tory i sieć trakcyjną. Wymieniona będzie sieć wodociągowa i kanalizacyjna.
FOT. PKP POLSKIE LINIE KOLEJOWE