POLMED
Loading...
Jesteś tutaj:  Home  >  gospodarka i finanse  >  Current Article

Zbliża się remont linii z Legnicy do Rudnej

Przez   /   12/04/2016  /   2 Comments

Jeszcze w tym roku Polskie Linie Kolejowe SA planują ogłosić przetarg na zaprojektowanie i przeprowadzenie modernizacji linii kolejowej nr 289 z Legnicy do Lubina i Rudnej Gwizdanów. Jesienią 2019 roku ma być gotowa, by puścić po niej pociągi osobowe z maksymalną prędkością 120 kilometrów na godzinę. Przy takich parametrach trasy szynobus byłby w stanie w kwadrans pokonać odległość między Legnicą a Lubinę.

 

Z odpowiedzi, której legnickiemu posłowi Robertowi Kropiwnickiemu udzielił Piotr Stomma, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, wynika, że cały projekt będzie kosztował ok. 250 milionów złotych. Zadanie będzie finansowane ze środków unijnych. Na ukończeniu są prace nad dokumentacją przedprzetargową (różnego rodzaju analizy: społeczno-gospodarcze, rynku usług transportowych, stanu infrastruktury kolejowej, stanu taboru, marketingu, itp.). W drugim kwartale bieżącego roku będzie można złożyć wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla inwestycji na linii 289. Jeśli nie zajdzie konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, PLK we wrześniu będą mieć decyzję, co pozwoli im przed końcem 2016 roku ogłosić przetarg na prace projektowe i roboty budowlane. Odcinek z Legnicy do Rudnej Gwizdanów czeka gruntowna modernizacja: wymiana nawierzchni torowej, sieci trakcyjnej, całej infrastruktury. Harmonogram przewiduje, że w III kwartale 2017 roku zostanie podpisana umowa z wykonawcą, rok później zakończą się prace projektowe, a jesienią 2019 roku – roboty budowlane. Jest szansa, że za 2 i pół roku pomkniemy szybkim pociągiem do Lubina. Składy osobowe będą mogły rozwinąć na tej linii prędkość do 120 kilometrów na godzinę. Dla pociągów towarowych przewidziano prędkość maksymalnie do 80 kilometrów na godzinę.

FOT. PIXABAY.COM

    Drukuj       Email

2 komentarze

  1. lustrator pisze:

    jakze by to.Dobra zmiana spowoduje ze wiszace bedzie lezace.

  2. Ampek pisze:

    Strasznie u nas zaniedbano infrastrukturę kolejową w Złotoryi to już od dawna pociągów nie ma a szkoda dziś pozostały wiszące tory w Jerzmanicach i pewnie nic się nie zmieni bo to już ostatnia taka perspektywa .

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


* Wymagany

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also like...

kupaj maciej

Prezydent Legnicy Maciej Kupaj podsumował rok 2024

Read More →