O rzeczywistej, ogromnej skali spraw, jakie mieszkańcy mają do załatwienia w Urzędzie Miasta Legnicy, najdobitniej świadczy ilość wydawanych przez magistrackich urzędników w ciągu roku decyzji administracyjnych. Dotyczą one m.in. pozwoleń na budowę, zgody na warunki zabudowy, zamiany użytkowania wieczystego na prawo własności, spraw finansowych, podatkowych i dziesiątków innych.
Każda taka decyzja wymaga nie tylko złożenia przez zainteresowanego wymaganych dokumentów, ale ich gruntownej analizy pod kątem zgodności z prawem i wydania postanowienia w odpowiednim terminie.
W minionym, 2012 roku w wydziałach Urzędu Miasta wydano aż 71.075 takich dokumentów (rok wcześniej było ich 60.797, a w 2011 r. – 55.748). Przyrost jest ogromny i w ciągu dwóch lat przekracza 15 tysięcy.
Każdego roboczego dnia 2012 roku w Ratuszu wydawano 282 decyzje administracyjne. Wymaga to wielkiego zaangażowania i profesjonalizmu kadry urzędniczej. Najwięcej powstawało ich w Wydziale Finansowym (38.317) i Wydziale Spraw Obywatelskich (29.921). Spośród wszystkich wydanych decyzji zaledwie 26, czyli 0,037 proc. zostało uchylonych i przekazanych do ponownego rozpatrzenia. Te ostatnie wielkości wystawiają bardzo dobre świadectwo rzetelnego i zgodnego z prawem działania urzędników.
Tekst: Urząd Miasta w Legnicy