Loading...
Jesteś tutaj:  Home  >  wiedza  >  Current Article

Wirtualny nauczyciel wzmógł zainteresowanie matematyką

Przez   /   30/11/2020  /   No Comments

Legnickie szkoły podstawowe uczestniczyły w projekcie pn. „Matematyka – wstęp do kariery wynalazcy”, realizowanego przez Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej i Centrum Kształcenia Pomocniczego. Zdaniem nauczycieli wśród uczniów biorących w nim udział zauważalnie wzrosło zainteresowanie matematyką.

Celem projektu jest podniesienie kompetencji matematycznych u uczniów, co z kolei będzie miało wpływ na wyniki w nauce.

W projekcie wzięło udział 320 uczniów klas IV, co stanowi 43proc. ogółu legnickich czwartoklasistów, z 9 szkół podstawowych: SP nr 1, nr 2, nr 4, nr 9, nr 10, nr 16,nr 18, nr 19 i ZSMuz. Spośród 27 nauczycieli uczących matematyki, w projekt zaangażowało się 12. We wrześniu uczestniczyli oni zdalnie w spotkaniu organizacyjno – szkoleniowym, na którym zapoznali się z obsługą i funkcjami platformy. Uczniowie otrzymali dostęp do platformy zeszyt.online, zaawansowanego informatycznie narzędzia, które diagnozuje problemy ucznia z określonym zadaniem a następnie pomaga mu je samodzielnie rozwiązać.

Program został bardzo pozytywnie przyjęty zarówno przez nauczycieli, jak i uczniów. Zdaniem nauczycieli wśród uczniów biorących udział w projekcie zauważalnie wzrosło zainteresowanie matematyką. Dzieci chętnie i samodzielnie rozwiązywały zadane zadania, a nawet domagały się kolejnych by móc awansować na wyższy poziom w programie (np. porucznik matematyk), co powodowało wzrost pozytywnej rywalizacji oraz motywacji do nauki. Konstrukcja programu pozwalała uczniowi słabszemu na samodzielne rozwiązywanie coraz trudniejszych zadań, poprzez stopniowanie trudności materiału. Uczniowie zdolni otrzymywali zadania trudniejsze, dostosowane do ich możliwości i aktualnych umiejętności. Wszyscy użytkownicy pozytywnie ocenili ciekawą szatę graficzną programu oraz szeroki zakres wiadomości i treści, które są zgodne z aktualną podstawą programową klasy IV. Nauczyciele otrzymali ciekawe narzędzie do pracy z uczniami, które nie wymaga od nich dodatkowych nakładów pracy (program sam sprawdza zadania). Zaś uczniowie, dzięki użyciu w programie zaawansowanych rozwiązań informatycznych, dostali do dyspozycji wirtualnego nauczyciela, który w sposób zindywidualizowany wspomaga ich rozwój.

Przy ciągle trwającej pandemii i ograniczeniu zajęć stacjonarnych, proponowana platforma wspierana sztuczną inteligencją jest szczególną pomocą dla uczniów i nauczycieli.

Źródło: Urząd Miasta w Legnicy

FOT. URZĄD MIASTA W LEGNICY

    Drukuj       Email
  • Publikowany: 1487 dni temu dnia 30/11/2020
  • Przez:
  • Ostatnio modyfikowany: Listopad 30, 2020 @ 3:04 pm
  • W dziale: wiedza

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


* Wymagany

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also like...

6

Ważna debata o edukacji ekonomicznej w Witelonce

Read More →