18 lipca (sobota) w godz. 10:00 – 18:00 w Sklepie “Maciuszek” (ul. Wrocławska 294) w Legnicy odbędzie się inspekcja fotelików. Będzie można bezpłatnie skorzystać z porad niezależnych ekspertów ds. bezpieczeństwa dzieci w fotelikach samochodowych z serwisu fotelik.info. Aby nie czekać w kolejce i umówić się na wybraną przez siebie godzinę, należy zarejestrować się na stronie www.inspekcje-fotelikow.pl
Czy fotelik, w którym przewożone jest dziecko, jest dobrze dobrany i dopasowany do wielkości dziecka i kanapy samochodowej? Czy fotelik jest prawidłowo zamontowany, a przewożone w nim dziecko dobrze zabezpieczone? Czy pasy uprzęży w foteliku są odpowiednio napięte? Właśnie te aspekty będą sprawdzać eksperci, a wszelkie ewentualne nieprawidłowości zostaną od razu wskazane i naprawione. I co najważniejsze – podczas inspekcji, pod okiem ekspertów i biomechaników zderzeń, rodzice przejdą instruktaż, by mogli na co dzień samodzielnie zapewnić dziecku maksimum bezpieczeństwa.
– Dotychczasowe badania prowadzone na świecie pokazują, że nieprawidłowe przewożenie dziecka w foteliku jest jedną z głównych przyczyn śmierci lub poważnych obrażeń dzieci, biorących udział w wypadkach. Ubiegłoroczne inspekcje fotelików pokazały, że tylko w około 2 proc. skontrolowanych samochodów fotelik był poprawnie dobrany i zamontowany, a dziecko w nim właściwie zabezpieczone – podkreśla Paweł Kurpiewski, ekspert kampanii Ogólnopolskie Inspekcje Fotelików.
Inspekcja fotelika to okazja do rozmowy z ekspertami i inżynierami, a także do sprawdzenia własnego bezpieczeństwa w samochodzie – prawidłowego zapięcia pasów. W trakcie inspekcji dzieci bawią się w strefie zabaw pod okiem doświadczonych animatorów, gdzie czekają na nie m. in. wyścigi samochodzików solarnych, pokazy “jajko-kaskader”, itd. Na inspekcję fotelika należy przyjechać swoim samochodem z dzieckiem w foteliku.
Organizatorem kampanii Ogólnopolskie Inspekcje Fotelików Samochodowych 2015 jest firma E4S – Engineers for Safety oraz serwis fotelik.info. Kampanię wspierają: Britax Römer, Diono, Joie, Maxi-Cosi i Recaro oraz 4CPS, Action, Akpol, Dorel Polska, LOGIS, Toys „R” Us, CH Auchan Gdańsk, Tuloko. Partnerem logistycznym kampanii jest firma Raben. Swoim patronatem kampanię objęli: KR BRD (Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego), PIMOT (Przemysłowy Instytut Motoryzacji), ITS (Instytut Transportu Samochodowego).
Źródło: E4S – engineers for safety
FOT. E4S