Loading...
Jesteś tutaj:  Home  >  wiadomości  >  Current Article

Rzecznik pomoże klientom Centrum Energetycznego

Przez   /   14/01/2019  /   No Comments

Miejski Rzecznik Konsumentów w Legnicy pomoże poszkodowanym w zgłoszeniu wierzytelności upadłego Centrum Energetycznego. Dotyczy to osób, które od połowy września ub. roku płaciły upadłej spółce za prąd lub gaz, nie wiedząc, że firma już ich nie sprzedaje. Muszą jednak do 16 stycznia zgłosić sądowi w Warszawie swoją wierzytelność.

- Wszystkie osoby potrzebujące pomocy w przygotowaniu zgłoszenia wierzytelności będą przyjmowane poza godzinami konsultacji, po wcześniejszym umówieniu terminu pod numerem telefonu 76 7212138 – informuje biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Legnicy.
Jak podaje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Energetyczne Centrum było alternatywnym sprzedawcą prądu. 11 września Centrum przestało sprzedawać prąd, a dzień później gaz. Natomiast 3 grudnia sąd ogłosił upadłość spółki. Z sygnałów, które napływały do Urzędu Regulacji Energetyki wynika, że wiele osób było nieświadomych, że od momentu, w którym Centrum przestało sprzedawać prąd i gaz, to sprzedawca rezerwowy wystawia im rachunki. W wielu przypadkach konsumenci nadal płacili Energetycznemu Centrum, mimo że firma nie świadczyła usług.
Co możesz zrobić:
1. Jeżeli do 2 grudnia zapłaciłeś za prąd lub gaz za okres, w którym spółka nie prowadziła już sprzedaży (czyli za okres od 11 września dla prądu i od 12 września dla gazu) możesz odzyskać pieniądze. Musisz zgłosić sądowi wysokość rachunków, które zapłaciłeś.
Wypełnij w dwóch egzemplarzach zgłoszenie wierzytelności. Wyślij je do Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy, X Wydział Gospodarczy dla spraw upadłościowych i restrukturyzacyjnych, ul. Czerniakowska 100 A, 00-454 Warszawa, Sędzia-Komisarz SSR Kamila Wasilewska. Podaj sygnaturę sprawy, czyli: X GUp 1078/18. Masz na to czas do 16 stycznia.
Gdy nie wiesz, jak napisać pismo, zgłoś się do rzecznika konsumentów w swoim mieście lub do Stowarzyszenia Aquila, które ci pomoże – kontakt@prawo-konsumenckie.pl.
2. Jeżeli po 3 grudnia zapłaciłeś za prąd lub gaz za okres, w którym spółka nie prowadziła już sprzedaży (czyli za okres od 11 września dla prądu i od 12 września dla gazu), w celu otrzymania zwrotu sugerowany jest kontakt z kancelarią syndyka w Kielcach, ul. Batalionów Chłopskich 48, 25-671 Kielce, e-mail kancelaria.kielce@saltarski.com.

Źródło: Urząd Miasta w Legnicy
FOT. URZĄD MIASTA W LEGNICY

    Drukuj       Email
  • Publikowany: 2132 dni temu dnia 14/01/2019
  • Przez:
  • Ostatnio modyfikowany: Styczeń 14, 2019 @ 1:24 pm
  • W dziale: wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


* Wymagany

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also like...

img_5342,mVqUwmKfa1OE6tCTiHtf

Koniec sporu zbiorowego w MOPS. Jest porozumienie

Read More →