230,9 mln zł brutto – tyle wynosi najtańsza oferta złożona w ramach przetargu na modernizację linii kolejowej Legnica – Rudna Gwizdanów. Inwestor – spółka PKP Polskie Linie Kolejowe – zarezerwowała na ten cel 298,1 mln zł.
Wczoraj spółka PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyła oferty w przetargu na modernizację linii kolejowej 289 (Legnica – Rudna Gwizdanów). Najniższą cenę za wykonanie dokumentacji projektowej i przeprowadzenie modernizacji złożyło konsorcjum, którego liderem jest spółka Track Tec Construction. Najdroższa była oferta spółki ZUE (272,4 mln zł).
Zakończenie remontu linii jest planowane na rok 2020.
Jak informuje PKP PLK , inwestycja umożliwi uruchomienie dogodnych połączeń pasażerskich pomiędzy głównymi ośrodkami Zagłębia Miedziowego: Legnicą, Lubinem i Głogowem. Zakres prac obejmuje tory obiekty inżynieryjne (mosty, wiadukty, przepusty), sieć trakcyjną oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym, przejazdy kolejowo-drogowe. ”Istotnie zmienią się warunki dla transportu towarowego. Przewozy będą szybsze i sprawniejsze. Dwukrotnie szybciej pojadą pociągi – składy pasażerskie do 120 km/h, a towarowe do 80 km/h. Rewitalizacja linii zostanie zakończona w 2020 r. Szacunkowy koszt to 250 mln zł” – czytamy w komunikacie spółki.
Na 10 stacjach i przystankach poprawi się standard obsługi pasażerów: perony zostaną odnowione, oświetlone, wyraźnie oznakowane, dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością. PKP PLK planuje budowę nowego przystanku Lubin Stadion – ok. 1,5 km od stacji Lubin Górniczy w stronę Rudnej. Nowy peron będzie wyposażony w pochylnie od strony przejazdu przy ul. Marii Skłodowskiej Curie.
FOT. PIXABAY.COM