- Biuro powstało, by nasi klienci mogli korzystać ze sprawnej, kompetentnej i szybkiej obsługi we wszystkich indywidualnych sprawach – mówi prezydent Tadeusz Krzakowski. – Zabytkowa sala na parterze została nowocześnie urządzona i wyposażona. Posiada osiem stanowisk do rozmów z urzędnikami, którzy informują, w jaki sposób załatwić sprawę oraz przekazują niezbędne do tego wnioski i formularze.
W biurze (sala nr 5) zainstalowany jest nowoczesny system informacyjny i zarządzający ruchem klientów, oczekujących na załatwienie spraw. Przed wejściem do biura z biletomatu należy pobrać bilet do określonego stanowiska. Podchodzimy do niego po ukazaniu się na ekranie numeru biletu i po informacji tonowej. Osoby niepełnosprawne (głuchoniemi) są obsługiwane przez tłumacza języka migowego za pośrednictwem komunikatora „skype”.
W biurze utworzono stanowiska do obsługi najbardziej newralgicznych wydziałów Urzędu Miasta: zdrowia i spraw społecznych, infrastruktury komunalnej, finansowy, środowiska i gospodarowania odpadami oraz administracyjno-gospodarczy. Do ich zadań należy bezpośrednia obsługa klienta, czyli przyjmowanie i wydawanie wniosków, pomoc w ich wypełnianiu oraz udzielanie możliwie wyczerpującej informacji z każdej kategorii spraw.
Klienci mogą korzystać m.in. z: informacji ogólnych, potwierdzania, przedłużania i unieważniania profilu zaufanego, aktywacji konta PLIP (Platforma Informacyjno Płatnicza), która umożliwia przeglądanie swoich zobowiązań wobec gminy Legnicy, z przyjmowania korespondencji. Znajdą tu wiedzę o Karcie Dużej Rodziny, aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych, o transporcie publicznym, gospodarce lokalami mieszkalnymi, utrzymaniu i remontach dróg, o podatkach czy też opłatach za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych.
Źródło: Urząd Miasta w Legnicy
FOT. URZĄD MIASTA W LEGNICY