JOB
Loading...
Jesteś tutaj:  Home  >  wiedza  >  Current Article

Nauka języka angielskiego dla firm celem podniesienia kwalifikacji pracowników.

Przez   /   29/08/2023  /   No Comments

W raz z rozwojem cywilizacyjnym znacząco zmniejszyliśmy dystans dzielący nas od innych ludzi. Odległości, które kiedyś były dla biznesu nieopłacalne do pokonywania aktualnie są na wyciągnięcie ręki. Wiąże się z tym coraz częściej konieczność podejmowania współpracy nie tylko na terenie własnego kraju, ale też poza jego granicami. W takim przypadku niezbędna staje się znajomość języków obcych, a języka angielskiego w szczególności.

Międzynarodowa współpraca.

Coraz więcej firm w naszym kraju decyduje się na współpracę międzynarodową. Sprzyja temu otwarty rynek europejski oraz możliwość skutecznego rozwoju, niejednokrotnie dzięki zmniejszeniu kosztów poszczególnych rozwiązań. Dodatkowo wejście na rynek międzynarodowy może zapewnić zwiększone zyski w związku z znacznie zwiększoną bazą potencjalnych klientów. Problemy zaczynają się pojawiać w momencie, gdy pracownicy firmy wchodzącej na rynek europejski nie znają języków obcych. Ciężko pracuje się z podwykonawcami, czy nawet klientami zagranicznymi bez chociażby podstawowej znajomości języka angielskiego. Jedynym rozwiązaniem w takim momencie jest podniesienie kwalifikacji pracowników poprzez przeprowadzenie stosownych kursów językowych. Doskonałym rozwiązaniem w takim momencie jest nauka języka angielskiego w Language Business , ponieważ stworzone zostało specjalnie pod naukę grupową oraz nakierowane jest szczególnie pod słownictwo techniczne i biznesowe.

Przewaga nauki języka angielskiego dla firm nad nauką indywidualną.

Wiele osób nieznających języka angielskiego podejmuje się jego nauki na własną rękę. Realizować to można za pomocą różnego rodzaju szkół językowych i kursów. Koszt takiej nauki jest zazwyczaj dosyć wysoki, szczególnie w przypadku nauki indywidualnej. Dodatkową wadą takiego rozwiązania jest fakt, że w czasie kursów językowych nacisk kładzie się na bardziej literacką formę języka angielskiego, która jest mało użyteczna w rozmowach z podwykonawcami, kontrahentami lub klientami. Gdy w grę wchodzi nauka języka angielskiego dla firm sytuacja wygląda kompletnie inaczej. Jej koszt jest dużo niższy, ponieważ rozkłada się on na grupę osób, a dodatkowo najczęściej pokrywa go pracodawca. Dodatkowym atutem jest zakres materiału opracowywanego w czasie takiej nauki. Biorąc pod uwagę profil firmy zamawiającej usługę, osoba prowadząca zajęcia dostosowuje słownictwo i terminologię pod konkretną branżę. Daje to bardzo dobry efekt i pozwala poznać nawet słownictwo specjalistyczne, znacząco ułatwiające kontakt branżowy.

Czy nauka języka angielskiego dla firm to forma podniesienia kwalifikacji pracowników?

Oczywiście! Każda forma zwiększenia umiejętności użytkowych zatrudnionych pracowników jest jednocześnie formą podniesienia ich kwalifikacji. Nie dotyczy to tylko umiejętności bezpośrednio związanych z wykonywanym zawodem. Dla przykładu:

Firma obecna na rynku międzynarodowym musi być w stanie utrzymywać kontakt z kontrahentami lub podwykonawcami z innych krajów. Za kontakt odpowiadają nie tylko pracownicy zajmujący się tym na co dzień. Zdarzyć się mogą sytuacje, w których pracownik zajmujący się kwestiami technicznymi będzie musiał skonsultować się z innym technikiem pracującym w firmie współpracującej, ale znajdującej się poza terytorium Polski. W takiej sytuacji nauka języka angielskiego dla firm zapewnia kadrze technicznej możliwość utrzymania takiego kontaktu, a dodatkowo ułatwia obsługę urządzeń, które nie posiadają stosownych instrukcji i schematów opisanych w języki polskim.

Jest to idealny przykład na to, że rozwiązanie to w stopniu znacznym podnosi kwalifikacje pracowników i poprawia funkcjonowanie firmy.

– Materiał zewnętrzny

 

    Drukuj       Email
  • Publikowany: 486 dni temu dnia 29/08/2023
  • Przez:
  • Ostatnio modyfikowany: Sierpień 29, 2023 @ 8:14 am
  • W dziale: wiedza

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


* Wymagany

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also like...

6

Ważna debata o edukacji ekonomicznej w Witelonce

Read More →