PWSZ2
Loading...
Jesteś tutaj:  Home  >  gospodarka i finanse  >  Current Article

Myrda myśli o alternatywie dla nowej autostrady A4

Przez   /   06/06/2019  /   No Comments

W związku z przygotowywaną przebudową autostrady A4 Tymoteusz Myrda, członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego, zgłosił pomysł rozbudowy dróg krajowych DK 36 i DK 96 w taki sposób, by stanowiły wygodną alternatywę dla kierowców, który nie chcą jechać A4. Częścią jego projektu jest ich przedłużenie o ok. 40 km o zbudowany od podstaw odcinek Krzyżowa – Lubin. Dyskusja ruszyła. 

Pod koniec maja Wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisał umowę na przygotowanie analizy techniczno-ekonomiczno-logistycznej wraz ze Studium Korytarzowym rozbudowy 110 kilometrów autostrady A4 od Wrocławia do Krzyżowej.  Warszawska firma WYG International zobowiązała się w ciągu 9 miesięcy  przeanalizować różne warianty przeprowadzenia tej inwestycji. Trzy są podstawowe. Pierwszy to rozbudowa istniejącej autostrady (tzn. budowa jednej nowej jezdni z 3 pasami ruchu i pasem awaryjnym równolegle do obecnej A4, po wcześniejszej przebudowie węzłów i budowie nowych obiektów inżynierskich, przełożenie ruchu na wybudowaną nitkę, rozbiórka starej nawierzchni i budowa drugiej nitki w podobnym standardzie).Drugi wariant zakłada budowę autostrady A4 w nowym korytarzu po stronie południowe na całym odcinku z Wrocławia do Krzyżowej. Trzeci wariant to kompilacja dwóch pozostałych. W tej wersji autostrada miałaby zostać wybudowana w nowym korytarzu na odcinku np. od węzła Wrocław do skrzyżowania z S3 w Legnicy a następnie rozbudowana po śladzie na odcinku Legnica – Krzyżowa.

Tymoteusz Myrda zwraca uwagę na konieczność zapewnienia alternatywnych możliwości przemieszczania się między wschodnią a zachodnią częścią Dolnego Śląska. Proponuje rozbudowę istniejących DK94 (Lubin – Prochowice – Wrocław) i DK36 (Lubin – Rawicz) do parametrów drogi GP (główna ruchu przyspieszonego) lub S (ekspresowa) o przekroju 2×2 (2 jezdnie o dwóch pasach ruchu plus pas awaryjny) z jednoczesnym wyeliminowaniem skrzyżowań jednopoziomowych poprzez budowę wiaduktów w ciągu DK94 i DK36. “Dla kompleksowego rozwiązania obecnego problemu komunikacyjnego „korytarza autostradowego A4” należałoby dobudować jedynie odcinek drogi Lubin – Krzyżowa (ok. 40km drogi po tzw. „nowym śladzie”), stanowiący kontynuację DK94 i DK36, co finalnie zapewniłoby kilkukrotnie większą przepustowość dla relacji Krzyżowa – Wrocław.” – pisze Myrda i prosi o opinie mieszkańców Dolnego Śląska.

FOT. PIOTR KANIKOWSKI

Źródło: RYC. FACEBOOK.Pl/ TYMOTEUSZ MYRDA, CZŁONEK ZARZĄDU WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLASKIEGO

 

    Drukuj       Email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


* Wymagany

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also like...

Kolaże11-1024x70811

Moje trzy grosze. Postawił na milion

Read More →