schronisko
Loading...
Jesteś tutaj:  Home  >  wiadomości  >  Current Article

Linia Legnica – Jerzmanice Zdrój zgłoszona do Kolej+

Przez   /   26/08/2020  /   6 Comments

Zakończył się nabór wniosków do rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej – Kolej+ do 2028 roku. Zarząd Województwa wskazał pięć kolejowych projektów, kluczowych dla rozwoju sieci kolejowej w regionie. Wśród nich jest rewitalizacja linii Legnica – Złotoryja – Jerzmanice Zdrój, w celu włączenia powiatu złotoryjskiego i Złotoryi do sieci regionalnego wojewódzkiego transportu kolejowego.

O realizację projektów Województwo będzie zabiegać w dalszych etapach Programu, które planowane są w perspektywie do 2028 roku. Celem Programu jest kolejowe połączenie miejscowości powyżej 10 tys. mieszkańców, które nie posiadają dostępu do połączeń pasażerskich z miastami wojewódzkimi. Program zakłada modernizację istniejących lub budowę nowych linii kolejowych, a także inwestycje punktowe, jak np. budowa nowych przystanków, mijanek czy łącznic kolejowych.

- Planujemy przejąć i przywrócić do życia jak największą liczbę linii kolejowych w regionie, co będzie możliwe m.in. dzięki programowi Kolej+. Chcemy skomunikować jak najwięcej miejscowości w województwie, tak by każdy mieszkaniec Dolnego Śląska mógł swobodnie i bez przeszkód poruszać się po regionie koleją – mówi Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.

W ramach Programu Zarząd Województwa zgłosił 5 projektów inwestycyjnych:

Poprawa jakości połączeń z Legnicy do Wrocławia na odcinku Środa Śląska – Wrocław. Projekt zakłada wybudowanie podstawowej infrastruktury kolejowej w obrębie Wrocławskiego Węzła Kolejowego na odcinku Wrocław Świebodzki – Wrocław Muchobór. Pozwoli to na uruchomienie nowych połączeń w ramach Wrocławskiej Kolei Metropolitalnej (WKM) na kierunkach Wrocław – Środa Śląska, Wrocław – Wołów oraz Wrocław – Jaworzyna Śląska. Przebudowie poddana zostanie również stacja Środa Śląska w celu dostosowania jej do kończenia i zaczynania biegu pociągów WKM.

Rewitalizacja odcinka Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój w celu włączenia powiatu złotoryjskiego i Złotoryi do sieci regionalnego wojewódzkiego transportu kolejowego. Rewitalizowany miałby być odcinek linii kolejowej nr 284 zarządzany przez Spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Jednocześnie dzięki tej inwestycji możliwa będzie rewitalizacja dalszego odcinka linii nr 284 od Jerzmanic-Zdrój do Lwówka Śląskiego, który został przejęty na rzecz Samorządu Województwa Dolnośląskiego.

Poprawa jakości połączeń Dzierżoniowa i powiatu dzierżoniowskiego z Wrocławiem. Będzie to możliwe dzięki wznowieniu ruchu na linii kolejowej nr 310 Kobierzyce – Piława Górna, która jest własnością Samorządu Województwa Dolnośląskiego oraz odbudowie drugiego toru na odcinku linii kolejowej nr 285 pomiędzy stacjami Wrocław Główny a Kobierzyce.

Rewitalizacja linii kolejowej nr 181 na odcinku Oleśnica – Syców – Kępno (skomunikowanie Sycowa, Kępna, Wielunia ze stolicą Dolnego Śląska)

Rewitalizacja linii kolejowych stanowiących ciąg komunikacyjny Zgorzelec – Bogatynia (skomunikowanie Bogatyni ze stolicą Dolnego Śląska)

- Zależy nam na ciągłym poszerzaniu kolejowej mapy Dolnego Śląska. Chcielibyśmy, aby Dolnoślązacy mieli jak najlepszy dostęp do kolei i łatwy dojazd do stolicy województwa. W przypadku rewitalizacji linii nr 285 projekt zakłada rozbudowę linii do układu dwutorowego, co pozwoli na uruchamianie połączeń na linii Wrocław – Kobierzyce – Niemcza – Piława Górna – Dzierżoniów Śl. – Bielawa przebiegającej na linii kolejowej nr 310 – informuje Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

Według szacunków Zarządu Województwa łączna wartość projektów opiewa na kwotę ok. 500 mln złotych, z czego wkład samorządowy wyniesie 15%.

Źródło: Urząd Marszałkowski Wojewóztwa Dolnośląskiego

FOT. PIOTR KANIKOWSKI

    Drukuj       Email
  • Publikowany: 1425 dni temu dnia 26/08/2020
  • Przez:
  • Ostatnio modyfikowany: Sierpień 26, 2020 @ 3:11 pm
  • W dziale: wiadomości

6 komentarze

  1. lustrator pisze:

    Nadchodzą ciężkie czasy redaktorku i niewiele osób będzie myślało o turystyce, mogę cię o tym>>jakby sie wychylilo dupe z dziury zamieszkałej przez nia to by sie zobaczyło tlumy a nawet na takim zadupiu jak zamek Czocha.

  2. lustrator pisze:

    ja jak zwykle wcale nie wpadlem ale czekalem na tak intelgentny wpis.>>>większe atrakcje turystyczne regionu’’. Hahahahhaha. Żeby zwiększyć śmiertelność rowerzystów na drogach? I co jeszcze>>>>swietne ale dodam jeszcze i …kaczek.

  3. Ksiądz Busoni pisze:

    Przyznam, ze trafiłem na ten artykuł i komentarze pod nim przez zupełny przypadek. Ale nie żałuję, prawie spadłem ze śmiechu z krzesła. 5 przykazań redaktora powyżej to wyborny kabaret. EDI- masz rację w 100 %. Ta linia osobowa to mrzonka, pieniądze w błoto. Kto z Legnicy będzie jeździł do Jerzmanic- i na opak? Kto będzie zwiedzał? Ukraińcy? Ludzie zarabiający na rękę 2 tysiące złotych? Emeryci i renciści? ,, Trzeba rozbudować sieć ścieżek i tras rowerowych w powiatach złotoryjskim i lwóweckim, w taki sposób, by zahaczały o stacje kolejowe i największe atrakcje turystyczne regionu’’. Hahahahhaha. Żeby zwiększyć śmiertelność rowerzystów na drogach? I co jeszcze? Wstawić złote krany na dworcach? Marzenia redaktorka. Jego przywiązanie do tzw. Heimatu odebrało mu jakiekolwiek podstawy zdrowego ekonomicznego rozsądku. Nadchodzą ciężkie czasy redaktorku i niewiele osób będzie myślało o turystyce, mogę cię o tym zapewnić. Kolejny z idiotycznych rządowych programów. Pomysł może i szczytny, znając polskie realia utopi się miliony złotych w kosztowne idiotyzmy. Sensownie brzmi propozycja nr 1 z listy ( Legnica- Wroclaw).

  4. DO EDI. Nie zgadzam się. Moim zdaniem ta reaktywacja może się udać. Warunek 1. Nie można poprzestać na modernizacji linii Legnica – Jerzmanice Zdrój – trzeba odbudować linię do Lwówka Śląskiego i dalej do Jeleniej Góry. Warunek 2. Trzeba zrealizować projekt centrum intermodalnego i przedszkola na bazie dworca w Złotoryi https://24legnica.pl/kolej-wroci-do-zlotoryi-miasto-ma-pomysl-na-dworzec/ Warunek 3. Trzeba ułożyć sensowny, dopasowany do potrzeb mieszkańców rozkład jazdy. Warunek 4. Trzeba położyć nacisk na promocję turystyczną obszaru od Złotoryi po Lwówek Śląski i Wleń. Warunek 5. Trzeba rozbudować sieć ścieżek i tras rowerowych w powiatach złotoryjskim i lwóweckim, w taki sposób, by zahaczały o stacje kolejowe i największe atrakcje turystyczne regionu. Warunek 5. Przynajmniej w początkowym okresie trzeba wprowadzić promocyjną taryfę, podobnie jak to ma miejsce w przypadku linii lubińskiej.

  5. @EDI pisze:

    Weź mapę, spójrz na sieć połączeń, jak ty analizujesz kto będzie jechał z Jerzmanic czy Złotoryi do Legnicy to faktycznie nie dziwię się że nic nie rozumiesz

  6. edi pisze:

    Sztuka, dla sztuki. Brak sensownego uzasadnienia po co tą linię uruchamiać. PKP-sy już mieli odbudowywać, PGR-y nie długo jeszcze będą reanimować. Wywalanie kasy w błoto na inwestycje z których nikt nie będzie korzystał. Tzn skorzystają Ci co będą budować :D . Widziałem ostatnio remont odcinka, który zaraz będzie zamknięty – pytam się kolejarzy po co to robią jak zaraz nikt nie będzie z niego korzystał bo firma kończy działalność – “Panie bo to było w planie, a jak jest w planie to są pieniądze i trzeba je wydać bo jest w planie”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


* Wymagany

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also like...

520e87ba-a513-47c8-81c5-adecf8ccbd5f

Złotoryja. Tajemnicze kości przy wykopie na cmentarzu

Read More →