POLMED
Loading...
Jesteś tutaj:  Home  >  wiadomości  >  Current Article

Legniczanin dał się wkręcić oszustom na 14 tys. zł

Przez   /   14/12/2017  /   No Comments

Kolejne oszustwo metodą na policjanta CBŚP w Legnicy znowu ofiarą oszustów podających się za policjantów padł 81-letni mężczyzna. Senior w przekonaniu, że trwa akcja policyjna przeciwko oszustom dokonał przelewu za pośrednictwem tzw. Western Union. Szybka reakcja policji i rodziny starszego pana pozwoliła odzyskać wyłudzoną kwotę. Mł. asp. Iwona Król Szymajda apeluje, by uważać na oszustów.

13 grudnia br. do 81-letniego mieszkańca Legnicy na telefon stacjonarny zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik placówki bankowej i zapytał się mężczyzna posiada konto w wymienionym banku… tu pada jego nazwa. Senior potwierdził osobie z którą rozmawiał, że jest właścicielem konta bankowego w danej placówce i na tym rozmowa się zakończyła. Po chwili do seniora zadzwonił inny mężczyzna podający się za policjanta CBŚP i poinformował go, że dzwoni w sprawie tajnej akcji do zwalczania cyberprzestęczości na kontach bankowych pytając tym samym, czy mężczyzna będzie z nim współpracować, żeby zatrzymać bandytów.

Oszust udający policjanta CBŚP poinformował 81-letniego mężczyznę, że na terenie Legnicy, chcą wykryć sprawców, którzy próbują wyłudzić pieniądze z kont bankowych. Policjanci pracując operacyjnie muszą obserwować, co się będzie działo jak mężczyzna wypłaci pieniądze. Fałszywy „policjant” w pierwszej kolejności kazał seniorowi wpłacić na podane konto 22 000 złotych w dwóch transzach. Pierwsza miała opiewać na kwotę 14 000 złotych kolejna na 8 000 złotych. 81-latek dokonał przelewu 14 000 złotych za pośrednictwem tzw. Western Union. Pech a zarazem szczęście seniora, że telefon przez który był w stałym kontakcie z oszustem się rozładował. Wobec czego senior wrócił do domu, aby go naładować. Podekscytowany mężczyzna pochwalił się domownikom, że właśnie bierze udział w tajnej policyjnej akcji. Córka 81-latka po wysłuchaniu historii jaką opowiedział jej ojciec zorientowała się, że senior właśnie padł ofiarą oszustów i natychmiast poinformowała policjantów.

Pokrzywdzony mężczyzna wraz z córką udali się tego samego dnia do placówki, w której mężczyzna wcześniej dokonał polecenia przelewu. Pracownik placówki wstrzymał transakcję, natomiast nie było do końca wiadomo czy przestępcy zdążyli już wybrać przekazane środki. Dziś senior otrzymał informację z placówki, że udało się zablokować przelew i pieniądze pozostały na jego koncie.

Obecnie policjanci wyjaśniają wszystkie okoliczności w tej sprawie.

Ponownie przypominamy, że Policja nigdy nie pobiera, nie żąda, nie dzwoni o pieniądze. Nie dajmy się zwieść wymyślonym przez oszustów historiom  o rzekomych „tajnych policyjnych akcjach”.

W przypadku telefonów z żądaniem pieniędzy od „policjantów”, „synów”, „córek”, czy „wnuków” konieczne jest skontaktowanie się z lokalną Policją i prawdziwym członkiem rodziny zanim przekaże się komukolwiek swoje oszczędności. Oszuści działają i wykorzystują łatwowierność seniorów.

Po raz kolejny apelujemy !!!

Policjanci telefonicznie nigdy nie informują o szczegółach  prowadzonych czynności, nie żądają również wypłaty/przelewu pieniędzy czy też przekazania ich w umówionym  miejscu. Taki telefon świadczy o próbie oszustwa i należy natychmiast poinformować o nim policję.  

mł. asp. Iwona Król-Szymajda

FOT. PIXABAY.COM

    Drukuj       Email
  • Publikowany: 2530 dni temu dnia 14/12/2017
  • Przez:
  • Ostatnio modyfikowany: Grudzień 14, 2017 @ 3:47 pm
  • W dziale: wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


* Wymagany

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also like...

img_5342,mVqUwmKfa1OE6tCTiHtf

Koniec sporu zbiorowego w MOPS. Jest porozumienie

Read More →