Państwowa Wyższa Szkoła Samochodowa im Witelona w Legnicy zdecydowała się na zakup nowego samochodu. Będzie o 20 tys. zł tańszy niż luksusowe Audi A6 nabyte przez uczelnię w 2008 roku. Przypomnijmy: w 2011 roku tamten zakup Najwyższa Izba Kontroli uznała za “niegospodarny i niecelowy”.
Przetarg na nowy samochód legnicka PWSZ ogłosiła przed świętami. Już ze specyfikacji wynikało, że ma być klasa i luksus (ZOBACZ). Czy udało się znaleźć model odpowiadający wysokim wymaganiom?
- Zgodnie z komunikatem komisji przetargowej rozstrzygnięto postępowanie na zakup samochodu osobowego dla potrzeb Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy – odpowiada na nasze pytania Mirosław Szczypiorski, rzecznik PWSZ im Witelona w Legnicy. – Wybrano najkorzystniejszą ofertę Ultima Sp. z o.o. w Jeleniej Górze na samochód Skoda Superb. Cena auta wynosi 139 796,75 zł. netto.
Jak informuje Szczypiorski, samochód będzie wykorzystywany jako pojazd służbowy. Zastąpi Audi z 2008 roku, przeznaczony do sprzedaży.
- PWSZ im. Witelona w Legnicy posiada dwa pojazdy służbowe, wykorzystywane na potrzeby działalności uczelni – dodaje rzecznik.
Przypominamy, jak w 2011 roku Najwyższa Izba Kontroli w pokontrolnym wystąpieniu oceniła zakup poprzednika Skody Superb:
“Najwyższa Izba Kontroli jako niegospodarny i niecelowy, ocenia zakup w dniu 12 listopada 2008 r. za kwotę 160 tys. zł samochodu służbowego Audi A6 w sytuacji, gdy w momencie zakupu PWSZ posiadała 2 samochody służbowe, tj. Chryslera Voyagera oraz Toyotę Avensis rok produkcji 2003 (zbyta w dniu 9 grudnia 2008 r.), a równie korzystne parametry, jak i standard jakości, zapewniały samochody innych marek, ale o znacznie niższych cenach jednostkowych. Zauważyć należy, iż z zakupionego samochodu korzystał przede wszystkim Kanclerz PWSZ (na 28.382 km przebiegu pojazdu w przypadku 24.669 km (86,9%) dysponentem samochodu był Kanclerz PWSZ, z tego 5.589 km (ponad 372 km miesięcznie) przypadało na przejazdy po terenie miasta Legnica). Koszt przebiegu 1 kilometra, bez uwzględnienia kosztów amortyzacji wyniósł 1,6253 zł i był prawie dwukrotnie wyższy (190%) od maksymalnej stawki za kilometr przebiegu pojazdu określonej w rozporządzeniu Ministra Transportu z dnia 23 października 2007 r.6 Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, iż zakup tak drogiego samochodu wymusza wyższe koszty eksploatacji a w szczególności wyższe są koszty ubezpieczenia pojazdu, które w badanym okresie wyniosły 17.761 zł oraz koszty napraw i przeglądów okresowych, które wyniosły 12.698,4 zł.”
FOT.SKODA-AUTO.PL
Gdyby szkoły były prywatne, same by oszczędzały (albo nie…) i uniknęlibyśmy kosztów kontrolowania ich przez (ho-ho!) samą Najwyższą Izbę Kontroli.
Janusz Korwin-Mikke
https://www.partiakorwin.pl/komentarze-lokalne-jkm-10-02-2016/