Już wkrótce premiera filmu promującego Legnicę. Miasto z tradycjami, kulturą, aktywne i z przyszłością – to główne wątki zawarte w 4-minutowej produkcji.
Film promujący Legnicę to 4-minutowa podróż po najciekawszych zakątkach miasta, ale nie tylko. To także pokazanie flagowych imprez i najważniejszych wydarzeń z życia miasta. Ale przede wszystkim jest on portretem ludzi tu mieszkających i odwiedzających Legnicę, bo to oni tworzą miasto, jego specyficzny klimat i charakter. Wartość promocyjną obrazu podnosi nawiązanie do marki miasta i hasła promocyjnego ?Legnica ? z nią zawsze po drodze?. Elementy graficzne, przewijające się przez cały film, zostały zaczerpnięte z systemu identyfikacji wizualnej miasta.
Scenariusz filmu opiera się na pomyśle pokazania Legnicy od przeszłości, poprzez ?tu i teraz? aż do przyszłości, dlatego został on podzielony na 4 części:
- miasto z tradycjami ? nawiązuje do historii Legnicy, pokazuje najważniejsze zabytki. Aby uniknąć nudy i monotonii zdjęcia zostały urozmaicone inscenizacją walk rycerskich, nawiązujących do czasów piastowskiej Legnicy.
- miasto kultury ? pokazuje liczne imprezy kulturalne odbywające się w mieście, takie jak m. in.: Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny ?Świat pod Kyczerą?, Międzynarodowy Festiwal Srebro, Ogólnopolski Turniej Chórów Legnica Cantat, Imieniny Ulicy Najświętszej Maryi Panny, Noc Muzealna czy Międzynarodowa Wystawa Satyrykon.
- miasto aktywne ? obrazuje najpopularniejsze dyscypliny sportu, w których legniczanie odnoszą sukcesy. W tej części przedstawiono także sposoby aktywnego spędzania wolnego czasu w mieście (na basenie, boiskach sportowych, na licznych zajęciach dla dzieci i młodzieży, na rowerze czy w parku, stanowiącym wizytówkę miasta i ulubione miejsce odpoczynku legniczan).
- miasto z przyszłością ? to optymistyczny, dynamiczny i pełen roześmianych twarzy obraz miasta, z którym każdemu jest po drodze, zarówno w znaczeniu dosłownym jak i metaforycznym, bo Legnica to dobre miejsce do życia, to miasto z potencjałem na przyszłość, bo tworzą je ludzie aktywni, pełni pasji i zaangażowania.
Realizacja filmu charakteryzuje się dynamiką, którą udało się osiągnąć dzięki wykonaniu zdjęć przy pomocy pojazdów typu segway i paralotni oraz odpowiedniemu montażowi. Umożliwiło to pokazanie w atrakcyjnej formie niemal roku z życia miasta. Zdjęcia kręcone były od wiosny do zimy 2012 r. Dodatkowym atutem filmu jest wykorzystanie energetycznego podkładu muzycznego autorstwa polskiego zespołu folkowego Paula & Karol, który brytyjski ?The Guardian? umieścił na liście ?Dźwięk świata 2011?, prezentującej najciekawsze młode zespoły.
Wykonawcą filmu o Legnicy jest Grupa Falco z Torunia, która przedstawiła najkorzystniejszą ofertę na jego realizację. Koszt produkcji 4-minutowego filmu promocyjnego wraz z 30-sekundowym spotem (wszystko w formacie HD) wyniósł 61 tysięcy zł brutto. W ramach zawartej z wykonawcą umowy Gmina Legnica uzyskała też prawa do wykorzystywania całego nakręconego przez Grupę Falco w naszym mieście materiału filmowego. W efekcie gmina dysponuje kilkudziesięcioma godzinami nagrań, które mogą być wykorzystywane m.in. do produkcji innych programów zlecanych.
źródło: legnica.eu