Rozbudowa legnickiej hali serwisowej to kolejna istotna inwestycja Kolei Dolnośląskich. Spółka właśnie wyłoniła w przetargu wykonawcę prac – firmę Berger Bau, która powinna rozpocząć prace we wrześniu br. Modernizacja obiektu wpłynie na polepszenie jakości usług regionalnego przewoźnika.
- Inwestycja Kolei Dolnośląskich jest ważna dla całego województwa – nie tylko pozwoli przewoźnikowi na usamodzielnienie się w kontekście serwisowania pojazdów własnych, lecz w dłuższej perspektywie może stanowić miejsce pracy dla specjalistów z naszego regionu – zapewnia Cezary Przybylski, marszałek Województwa Dolnośląskiego. – W ostatnich latach obserwujemy dynamiczny rozwój dolnośląskiego przewoźnika, dlatego rozbudowa obiektów serwisowych stanowi istotny krok z punktu widzenia wszystkich inwestycji Kolei Dolnośląskich.
Obiekt przy ul. Pątnowskiej ma zwiększyć możliwości serwisowe spółki. Dzięki wyposażeniu hali w odpowiedni system, na miejscu możliwe będzie dokonywanie przeglądów pojazdów do poziomu P4 (dokładne sprawdzenie stanu technicznego pojazdów wraz z wymianą podzespołów). Wpłynie to na zmniejszenie kosztów ponoszonych przez spółkę, ponieważ do tej pory wszystkie przeglądy tego typu wykonywane są przez podmioty zewnętrzne.
- Modernizacja centrum serwisowego jest jednym z naszych priorytetowych zadań na najbliższe lata. Dzięki inwestycjom w nowy tabor stale rozwijamy działalność Kolei Dolnośląskich, a nowa hala pozwoli nam na uniezależnienie się od firm zewnętrznych, które dokonują przeglądów pojazdów kolejowych. Według naszych wyliczeń w szerszej perspektywie rozbudowa centrum wiązać się będzie z rocznymi oszczędnościami w wysokości paru milionów złotych – podkreśla Damian Stawikowski, prezes KD.
Zmodernizowana hala będzie wyposażona m.in. w wiaty, drogi wewnętrzne, nadziemną i podziemną infrastrukturę techniczną, zbiorniki i dystrybutory na paliwo. Uruchomienie kompleksu serwisowo-remontowego przewidywane jest do końca 2022 r.
Łączny koszt inwestycji szacowany jest na około 45 mln zł. Część tej kwoty została zagwarantowana poprzez dofinansowanie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. W maju spółka podpisała z UMWD umowę o dofinansowaniu centrum serwisowego kwotą 30 mln zł. Pozwoliło to na zabezpieczenie znacznej części inwestycji, która będzie mieć wpływ na dalszą działalność regionalnego przewoźnika.
Źródło: Koleje Dolnośląskie
RYC. PRACOWNIA PROJEKTOWA FII