Po 3 latach przerwy kolarze walczący o Złotą Wstęgę Kaczawy wracają na złotoryjskie drogi. W sobotę 6 czerwca odbędzie się wyścig kolarski w kategorii masters, zaliczany do Pucharu Polski. W godzinach popołudniowych kierowcy podróżujący po powiecie złotoryjskim muszą się liczyć z utrudnieniami w ruchu.
Ostatnia, 25. edycja wyścigu miała miejsce w 2012 r., na starcie stanęło wówczas 104 kolarzy amatorów. Tegoroczna impreza ma nawiązywać do tamtej nazwą – 25. „Bis” Wyścig Kolarski o Złotą Wstęgę Kaczawy. Zawodnicy będą walczyć w 10 kategoriach wiekowych, od 20 do ponad 80 lat. Po raz pierwszy w wyścigu kaczawskim wystartują też kobiety. Organizator – Złotoryjski Ośrodek Kultury i Rekreacji – liczy się z przyjazdem 80-100 kolarzy. – Dla trójki najlepszych zawodników w każdej kategorii wiekowej przygotowaliśmy upominki rzeczowe i dyplomy, a dla zwycięzców – premie pieniężne – mówi Zbigniew Gruszczyński, dyrektor ZOKiR-u. Kolarze będą też walczyć o punkty do Pucharu Polski.
Trasa wyścigu, zaliczanego do serii challenge górski, będzie biegła ze Złotoryi do Pielgrzymki, następnie do Zagrodna i z powrotem do Złotoryi. Start honorowy planowany jest na godz. 15:45 na złotoryjskiej starówce, przy Baszcie Kowalskiej; start ostry – kwadrans później na ul. 3 Maja. Meta – również przy Baszcie Kowalskiej. Zawodnicy będą walczyli na rundach liczących 27 km. W zależności od kategorii wiekowej pokonają od jednej do czterech pętli, najlepszych czeka więc – razem z dojazdem do mety – prawie 120 km pedałowania.
W związku z organizacją wyścigu w najbliższą sobotę w godz. od 16 do 18:30 wystąpią utrudnienia w ruchu drogowym w miejscowościach: Złotoryja, Jerzmanice Zdrój, Pielgrzymka, Wojcieszyn, Uniejowice, Zagrodno i Nowa Wieś Złotoryjska. – Prosimy mieszkańców o zachowanie szczególnej ostrożności na trasie przejazdu kolarzy. O zakończeniu wyścigu informował będzie samochód jadący na końcu z napisem „Koniec wyścigu” – dodaje Zbigniew Gruszczyński.
Biuro zawodów zostanie zlokalizowane w holu ZOKiR-u i będzie czynne w sobotę od godz. 12.
Źródło: Urząd Miejski w Złotoryi