Jest to sytuacja stresująca nie tylko dla nich, ale również a może przede wszystkim dla ich rodziców, którzy zastanawiają się jak ich pociecha poradzi sobie z przyswajaniem wiedzy i zdobywaniem nowych umiejętności. Jedną z teorii na temat powstawania problemów w nauce jest ta mówiąca o niezintegrowaniu bazowych schematów ruchowych oraz odruchów płodowych i niemowlęcych. Odruchy te, (jako najbardziej pierwotne i podstawowe) muszą zostać zintegrowane z następnymi i dopiero to pozwala dziecku na przyswajanie nowych informacji i wiedzy. Dzieci z niezintegrowanymi bazowymi schematami ruchu oraz odruchami niemowlęcymi w przebiegu rozwoju ruchowego mieszczą się w normach, tj. raczkują i stają w odpowiednim czasie. Opóźniony jest u nich rozwój mowy i sprawność manualna. Rodzice mogą zauważyć nadmierną męczliwość albo pobudzenie, ucieczkę przed wieloma czynnościami typu wiązanie sznurowadeł, samodzielne ubieranie się, manipulowanie przedmiotami, wzmożone napięcie mięśniowe. Często też dzieci mają problem z koncentracją, nauką jazdy na rowerze, niechęcią do pisania i nauki czytania, niechęć do wspólnych gier i zabaw (łapanie, kopanie, rzucanie piłki, podskakiwanie lub skakanie). Dlatego też dzieci z problemami w nauce szczególnie wymagają pomocy w zintegrowaniu tychże odruchów obronnych oraz relaksacji nadmiernie napiętych mięśni. Wyciszy to reakcje obronne mózgu oraz sprzyja dostatecznie szybkim i pozytywnym zmianom w procesie uczenia się. Ważny jest program terapii z zakresu integracji schematów odruchów dynamicznych i posturalnych z ogólnym systemem ruchu ciała, a poprzez neurokinezjologiczną terapię taktylną stymulowany jest układ sensoryczny, orientacja w schemacie własnego ciała oraz świadomość kinestetyczna.
Kiedy dziecko idzie do szkoły
- Publikowany: 4435 dni temu dnia 03/10/2012
- Przez: admin2
- Ostatnio modyfikowany: Październik 3, 2012 @ 10:40 pm
- W dziale: wiedza
NASTĘPNY ARTYKUŁ →
Ostatnie wolne miejsca na lubińskiej Uczelni czekają!
← POPRZEDNI ARTYKUŁ
W Polkowicach wyjątkowo wciąż trwa rekrutacja