W nowym logo lubińskiego koncernu będzie prawdopodobnie tylko skrót “KGHM” – pamiątka po dawnej nazwie (“Kombinat Górniczo-Hutniczy Miedzi”). Drugi człon “Polska Miedź” przestanie być tak eksponowany jak dotychczas, ale nie zniknie z nazwy firmy. Związkowcom zmiana się nie podoba.
Do końca roku ma się zakończyć prowadzony na zlecenie spółki audyt jej wizerunku. Potem mają zapaść decyzje dotyczące marki, m.in. nowego logo KGHM Polska Miedź SA. Firma przeszła w ostatnich latach ogromne zmiany, działa dziś na czterech kontynentach i ma ambicje dalszego globalnego rozwoju. Zdaniem zarządu, nieodzowny jest nowy spójny wizerunek.
Związkowców zaniepokoiły pogłoski, że z obecnej nazwy koncernu może zniknąć fragment “Polska Miedź”. Dariusz Wyborski, rzecznik KGHM, dementuje te informacje. O zmianie nazwy nikt w spółce nie myśli, choć w logo pozostaną tylko litery KGHM.
Ma być tak jak z Orlenem: choć pewna nazwa paliwowego koncernu to PKN Orlen, to jednak w logo używa się tylko słowa Orlen.
Z KGHM Polską Miedź ma być tak samo. Polska Miedź zniknie z logo, by KGHM w kraju i KGHM International mogły się wspólnie promować i korzystać z jednego spójnego wizerunku. Ale w oficjalnych dokumentach, w listach czy komunikatach medialnych człon “Polska Miedź” będzie używany jak dotąd.