Ostatnia okazja, by jeszcze w wakacyjnym nastroju popracować nad sobą i swoim rozwojem. Teatr Avatar inicjuje cykl warsztatów teatralnych prowadzonych przez swego najmocniej kojarzonego artystę (między innymi z postaci bohatera legnickich organizacji pozarządowych – Flop Mana) Piotrka Pawarskiego. Rozpoczął on studia w Londynie, na wydziale aktorskim ‘East 15′ Uniwersytetu Hrabstwa Essex w Anglii (specjalizacja Teatr Świata) i przyjeżdża dzielić się wiedzą.
Avatar zamierza przeprowadzać warsztaty kilka razy w roku, gdy Piotr będzie miał przerwy w szkole. Pierwsze spotkanie odbędzie się we wtorek 25 sierpnia w godzinach 9:00-22:00 z godzinną przerwą obiadową o 13:00. Zgłoszenia przyjmuje Olga pod numerem telefonu: 794376462.
Kurs skierowany jest do każdego, kto ukończył 16 rok życia i pragnie doświadczać nieznanego oraz budować siłę swej osobowości właśnie poprzez teatr!
Podczas zajęć znajdziemy odpowiedzi na pytania:
- Czym jest teatr?
- Dlaczego moja gra aktorska wydaje się ‘sztuczna’?
- Jak przygotować dobre przedstawienie- od pomysłu do występu?
- Dlaczego boimy się mówić publicznie i czy da się to zmienić?
W ramach intensywnego kursu skoncentrujemy się na trzech głównych zagadnieniach: aktorstwo, reżyseria i tworzenie teatru niskobudżetowego – mówi trener, Piotr Pawarski. Przyjrzymy się konstrukcji przedstawienia, budowaniu autentycznej postaci, napiszemy scenariusz . Spróbujemy przełamać znaną wszystkim tremę, zmierzymy się z odrobiną pantomimy, dykcji i impostacji głosu.
Program jest dostosowany głownie do potrzeb teatru amatorskiego, pół-profesjonalnego i niskobudżetowego. To uczestnicy zdecydują na czym chcielibyśmy się skoncentrować na następnym spotkaniu. Lekcje będą miały charakter liniowy; to znaczy, że na pierwszych zajęciach zajmiemy się absolutnymi podstawami a potem będzie już coraz trudniej! Następna randka z teatrem w grudniu.
Warto zwrócić uwagę na solidne argumenty, jakie przemawiają za podjęciem wyzwania i wzięciu zaangażowanego udziału w treningu! Jak podaje Teatr Avatar, możemy z niego wyciągnąć wiele korzyści:
- Stanę się o tyle pewniejszy/sza siebie, że to czarne koty będą się bały, bym im nie przeciął/cięła drogi!
- Nauczę się wypowiadać publicznie, śmiało i z dobrą dykcją.
„Bynajmniej, sir. Preferuję zakupić Panu bułkę aniżeli wręczyć banknoty, suponując iż przeznaczy je Pan na napoje wysokoprocentowe.”
- Wyzwolę w sobie kreatywność i zdolność do improwizacji
- Rozbudzę swoją wyobraźnię. O, mój błękitny kot właśnie zamruczał z aprobatą.
- Uczynię swoje ruchy i gesty bardziej wyrazistymi, niosącymi znaczenie. Ludzie zaczną rozumieć, że tańczę, a nie przechodzę atak epilepsji…
- Będę tak autentyczny/na w swojej grze, że już żadna moja reklamacja nie zostanie odrzucona!
- Będę się poprawnie poruszał/ła po scenie, nie wpadając na towarzyszy ani na rekwizyty. Już więcej nie zostanę obciążony/na kosztami naprawy scenografii lub… wystawy sklepowej.
- Wzbogacę doświadczenia mogąc, jako aktor, pożyć czyimś życiem, bez ponoszenia konsekwencji!
Więcej szczegółów:
Zajęcia będą gęsto przeplatane ćwiczeniami fizycznymi dlatego prosimy o przygotowanie wygodnego ubrania i sportowych butów.
Zrozumienie zasad i reguł (prawnych oraz moralnych) jakimi kieruje się teatr zarówno jako instytucja jak i zjawisko społeczne
Nauka podstaw historii teatru oraz jego znaczenia w dziejach ludzkości
Poznanie podstaw teatru dramatycznego
Nauka tworzenia autentycznej postaci bohatera
Poznanie podstaw teatru fizycznego, głównie pantomimy z podziałem na pantomimę „francuską” oraz „polską”
Rozwój aparatu mowy przez ćwiczenia dykcji, artykulacji oraz impostacji.
Nauka podstaw anatomii i fizjologii ludzkiego ciała
Rozwój tężyzny fizycznej jako narzędzia niezbędnego aktorowi
Zapoznanie z zasadami biomechaniki oraz miomechaniki.
Nauka budowania etiudy/przedstawienia.
Przyswojenie podstaw pracy z maską i rekwizytem
Nauka pracy w grupie
Poznanie zagadnień związanych z kompozycją dynamiczną przedstawienia.
Nauka podstaw interpretacji tekstu i piosenki
Opanowanie podstawowych technik cyrkowych(szczudła klasyczne, bocking, żonglerka)
Zapoznanie się z wybranymi technikami akrobatyki indywidualnej oraz partnerskiej + akrobalans.
Zachęcenie uczestników do tworzenia własnych grup teatralnych oraz samorozwoju w dziedzinie wszelkich sztuk artystycznych.
Poznanie zasad makijażu scenicznego
Zaznajomienie z zasadami budowania scenografii teatralnej i filmowej.
Nauka własnoręcznego wykonywania kostiumów teatralnych
Zasady udzielanie pierwszej pomocy
Piotr Pawarski- aktor, reżyser i pedagog. Absolwent trzech specjalizacji Chrześcijańskiego Studium Teatru Ruchu w kierunkach: tworzenie postaci, commedia dell’arte i musical. W latach 2008-2014 współtworzył Teatr Avatar w Legnicy, gdzie odnalazł pasję jako pedagog teatru i cyrku. Obecnie studiuje na wydziale aktorskim ‘East 15′ Uniwersytetu Hrabstwa Essex w Anglii (specjalizacja Teatr Świata).
Prywatnie wegetarianin i miłośnik zwierząt, od lat walczy w obronie pokrzywdzonych psów, kotów i koni. Kreatywnie wciąż pozostaje pod silnym wpływem jego teatralnej mentorki, Kathleen Ann Thompson, której wciąż pomaga jako tłumacz w Chrześcijańskim Studium Teatru Ruchu. Po uszy zakochany w poezji Jacka Kaczmarskiego i żonie Kasi, którzy od lat służą mu natchnieniem.
Źródło (tekst, zdjęcie): Teatr Avatar