OSOBUS
Loading...
Jesteś tutaj:  Home  >  styl życia  >  Current Article

Ferie z Avatarem. Zimowy Zlepek Zawrotnych Zajęć

Przez   /   07/02/2014  /   No Comments

W dniach od 24 do 28 lutego Teatr Avatar  wspólnie z Legnickim Centrum Kultury organizuje w Akademii Rycerskiej  warsztaty z tańca afrykańskiego, współczesnego i hula-hoop dla początkujących oraz zaawansowanych (młodzi i dorośli). 

Spis Warsztatów:

- Taniec Afrykański (Magdalena Pełech) – 10 godzin (5 dni po 2 godziny)

- Taniec Współczesny (Sebastian Gębura) – 8 godzin (2 dni po 2 godziny, 1 dzień po 4 godziny)

- Hula Hop (Agata Piesiewicz) – 8 godzin (4 dni po 2 godziny)

Harmonogram Warsztatów:

24 luty (poniedziałek)

- 14:30 do 16:30 – Taniec Afrykański (Magdalena Pełech)

- 16:45 do 18:45 – Hula Hoop (Agata Piesiewicz)

25 luty (wtorek)

- 14:30 do 16:30 – Taniec Afrykański (Magdalena Pełech)

- 16:45 do 18:45 – Hula Hoop (Agata Piesiewicz)

26 luty (środa)

- 9:45 do 11:45 – Taniec Współczesny (Sebastian Gębura)

- 12:00 do 14:00 – Taniec Afrykański (Magdalena Pełech)

- 15:30 do 17:30 – Hula Hoop (Agata Piesiewicz)

27 luty (czwartek)

- 9:45 do 11:45 – Taniec Współczesny (Sebastian Gębura)

- 12:00 do 14:00 – Taniec Afrykański (Magdalena Pełech)

- 15:30 do 17:30 – Hula Hoop (Agata Piesiewicz)

28 luty (piątek)

- 9:45 do 11:45 – Taniec Współczesny (Sebastian Gębura)

- 12:00 do 14:00 – Taniec Współczesny (Sebastian Gębura)

- 15:30 do 17:30 – Taniec Afrykański (Magdalena Pełech)

————————- TRENERZY: ————————-

SEBASTIAN GĘBURA - choreograf, tancerz, aktor, performer, instruktor tańca. Na scenie, pojawił się rozpoczynając współprace z Teatrem Tańca ARKA we Wrocławiu. Mieszka i pracuje w Austrii. W tym czasie współpracował również z Dance Company X-ida, gdzie, jako tancerz wystąpił w wielu produkcjach teatralnych i tanecznych, prowadzonych przez znanych choreografów takich jak: Teresa Ranieri, Philip Riera, Martin Sonderkampf, Ester Linley, Harmen Tromp, Nicole Cachivio, Rose Breuss, Liz King, Andros Zins – Brown, Akami Takagi, Amy Reymonds, Ester Balfe, Johannes Randolf, Georg Blaschke, Elio Gervasi, Chris Haring, Jianan Qu. Sebastian brał czynny udzał we współtworzeniu spektaklu ,,Romeo and Juliet? prowadzonego przez Liz King, z udziałem muzyków z orkiestry symfonicznej z Uniwersytetu w Graz I Oberschutzen, oraz tancerzy z Trinity Laban Conservatoire of Music & Dance w Londynie. Współpracował również przy spektaklu Jianan?a Qu, który to został wyróżniony podczas festiwalu ?Impuls Tanz? w Wiedniu. Wziął także udział w wielu produkcjach taneczno-muzycznych w reżyserii Thomas’a Kerlb’a. Współpracując z absolwentami i tancerzami Bruckner Universitaet, Pod patronatem Bruckner Hause Linz i Thomas’a Kerbl’a, prowadził ?reasearch? do europejskiej premiery musicalu ?Song and Dance?. W 2007 roku brał udział w projekcie ?EU? w Lizbonie prowadzonym przez Teresę Ranieri. Był instruktorem w Perform Dance Linz – szkole tańca przygotowującej przyszłych tancerzy do egzaminów na uczelnie taneczne w Europie. Stale współpracuje ze Studiem Tańca Street Dance Academy we Wrocławiu i jest choreografem i współzałożycielem grupy tańca współczesnego INTROligatornia.

O Warsztacie

Taniec współczesny: Nie istnieje jednoznaczna i krótka definicja tańca współczesnego, ponieważ jest tak dowolny w swoich założeniach, iż zamknięcie go w jakichkolwiek konwenansach mija się z celem. Korzysta z każdej dziedziny ruchu i tańca, nauki, teatru, sportu i wszystkiego, co jest związane z człowiekiem, rzeczywistością otaczającą nasz byt i rozpatruje wykorzystanie ich, jako świadomą formę przekazu dla widza. Oczywistym jest, iż jak każdy rodzaj tańca, posiada swoja technikę, w zależności od nurtu i kierunku środowiska, autorytetów, dzięki którym się rozwijał, jest uzależniony od warunków anatomicznych każdego z tancerzy oraz bazuje na rozwijaniu lub wykorzystywaniu tych warunków. W ćwiczeniach technicznych wykorzystuje się między innymi podstawy tańca klasycznego, ale i również inne zaobserwowane właściwości, takie jak przykładowo sposób poruszania się niemowlaka, specyfikę przelatującej wody, figury akrobatyczne, słowem wszystko co może zainspirować do znalezienia i zinterpretowania ruchowo specyfiki danej sytuacji. Swoje początki datuje na przełomie XIXgo i XXgo wieku, i jest zazwyczaj określany, jako odłam baletu. Jest jednak (potocznie mówiąc) pozbawiony jego ?sztywnych zasad?, jednakże tak samo powstał, by istnieć na scenie, przestrzeni ?artystycznej?, jako środek wyrazu i język sztuki i teatru.

MAGDALENA PEŁECEH - Od 2006 roku zajmuje się tańcem afrykańskim. Swój debiut miała z wrocławskim zespołem “Papadram”, w 2006 roku. Później była tancerką zespołu Nassara z Wrocławia. Współpracowała również gościnnie z zespołami: Lilly od the Valley (Niemcy), Tupot Białych Mew (Zielona Góra), Wadada (Rzeszów) oraz Betel (Sanok). Od czerwca 2007 wraz z innymi artystami tworzy zespół “Yankadi”, a obecnie realizuje projekt “Fefo” czyli tykwa. Jej nauczycielami byli: Alicja Kurowska – choreoterapeutka z Wrocławia wykorzystująca formy tańca afrykańskiego, Kedmon Mapana – tancerz z Tanzani, Souleyman Lee – tancerz zespołu Amoonafi z Senegalu, Norma Shouls – tancerka zespołu Maden Kono (Niemcy) podróżująca wielokrotnie do Afryki, tańcząca tańce rejonów Ghany i Mali oraz Wiola Wojciechowska – tancerka zespołu Konoba z Warszawy, zajmująca się tańcem afrykańskim od 10 lat, tańczyła w Balecie Narodowym Guine;Amadu Lamin N’Dian – mistrz tańca i Ndeye Faotu – tancerka zespołu “Mama Afrika” oraz Abobakar Diakite, który był członkiem kilku baletów, takich jak: “Soleil d’Afrique”, “Kommune Matame”, “Ballet Sourahata” oraz słynnego baletu “Ballet national de Guinee”.

Sama prowadziła warsztaty afrodance we Wrocławiu, na festiwalu Afrykamery 2007, Afrykamery 2009, Festiwal Rytmu i Ognia 2008, DrumDjemboree 2007, Progressteron 2009, w Licheniu – warsztaty dla firm i w Rzeszowie na uczelni WSliZ. W 2010 została zaproszona wraz z muzykami zespołu Yankadii na festiwal Puste Wzgórza pod Moskwą oraz z Tomkiem Murawskim miała przyjemność prowadzić warsztaty dla więźniów Zakładu Karnego w Nowogardzie.

Pod koniec 2011 roku nastapił powrót do korzeni i po latach ponownie u boku Wiktora Golca, wraz ze wspaniałymi muzykami jak Jacek Kusz,Aleksander Olszewski, Bohdan Imiela, Jędrzej Kuziela i Wojciech ?Ewer? Krasuski tworzy skład zespołu ?PAPADRAM?.

Warsztaty prowadzi do muzyki na żywo, ponieważ “żywe” bębny dają niesamowitą energię do tańca. Podczas warsztatów uczestnicy używają grzechotek, tj. shakere, marakasy, co potęguje dobrą zabawę.

Afro Dance – Opis Zajęć :

24.02.SINTE

25.02. YANKADI _ MACRU

26.02. SINTE / YANKADI – MACRU

27.02. MORIBAYASA lub DJOLE

28.02. Podsumowanie czterech poznanych rytmów, improwizacja

Taniec to dobre czucie się we własnym ciele i o tym nie muszę nikogo przekonywać. Natomiast jakie są zakresy waszego ciała dowiecie się z warsztatów tańca afrykańskiego. Pierwotny kontakt z ziemia i energetyczny taniec dają dużo radości odblokowując nasze ciało od napięć i stresu. Podczas cyklu zajęć 24 – 28.02 poznamy tradycyjne rytmy i choreografie Afryki Zachodniej. Gorąco polecam, Magdalena Pełech

KAFRI COCKTAIL, prywatnie AGATA PIESIEWICZ. Związana ze sceną cyrkową od około 10 lat. Założyciel, producent i dyrektor artystyczny Bandit Queen Circus. Swoje pierwsze kroki na scenie stawiała w ramach projektów tańca z ogniem, obecnie jako animator, artysta cyrkowy, performer występuje (m.in. “It’s a Freak Show”, czy “The Kitchoen Show”), uczy, bawi publiczność szeroką paletą barw cyrku. Jej drugą pasją, zaraz obok tańca z hula hoop jest kostiumografia.
Zapraszam! Kafri Cocktail

“Akademia Hula Hoop Kafri Cocktail”
O programie:
Akademia Hula Hoop Kafri Cocktail to program warsztatowy skierowany do młodzieży oraz osób dorosłych. Jego celem jest promocja Hula Hoop jako aktywności fizycznej oraz ciekawej formy spędzania wolnego czasu.
Kafri o warsztacie:
Nauczymy się podstawowych ruchów oraz technik manipulacji obręczami. Hula Hoop wbrew powszechnej opinii uruchamia nie tylko mięśnie brzucha, lecz
całe nasze ciało. W przyjemny sposób rozluźnia, a jego rytm wprowadza całe ciało w przyjemny trans. Ucząc podstawowych technik, pragnę zachęcić
warsztatowiczów do dalszej praktyki, będącej zarówno aktywnym sposobem spędzania wolnego czasu, jak i nietypową, ciekawą formą ćwiczeń, których
często unikamy. Poza klasycznymi ruchami w okół bioder, klatki piersiowej, kolan, czy szyi na warsztacie zaprezentuję serię trików opierających się na
manipulacji obręczami, stanowiących urozmaicenie codziennej praktyki. Zajęcia przeznaczone są dla wszystkich osób, niezależnie od umiejętności,
wieku, czy budowy ciała.

Kontakt dla zainteresowanych udziałem: tel. 663 450 842 (Paulina Maciejewska – Teatr AVATAR) lub email: paulina.maciejewska@teatravatar.pl

    Drukuj       Email
  • Publikowany: 3934 dni temu dnia 07/02/2014
  • Przez:
  • Ostatnio modyfikowany: Luty 7, 2014 @ 8:38 am
  • W dziale: styl życia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


* Wymagany

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also like...

Zdjęcie

Jak zdobywać lokalnych klientów w Gdańsku?

Read More →