KGHM Polska Miedź S.A., samorządowcy, przedstawiciele świata nauki i prezesi spółek podpisali list intencyjny dotyczący współpracy na rzecz rozwoju elektromobliności na terenie Zagłębia Miedziowego. Sygnatariusze zadeklarowali wspólne działania na rzecz rozwoju zrównoważonego, niskoemisyjnego transportu, inicjowanie i prowadzenie konsultacji przy wypracowywaniu rozwiązań administracyjno-organizacyjnych oraz określenie wspólnych dla samorządów i przedsiębiorców problemów związanych z infrastrukturą ładowania.
Dokument został podpisany podczas zorganizowanej przez KGHM Polska Miedź S.A. oraz Związek Pracodawców Polska Miedź konferencji tematycznej „ELEKTROMOBILNE Zagłębie Miedziowe”. To kolejne z wydarzeń wspierających rozwój elekteromobilności, w które zaangażował się miedziowy koncern.
- Elektromobilność jest częścią naszej strategii, dlatego my jako firma widzimy potrzebę rozwijania tego projektu. Chcielibyśmy w tym regionie stanowić bazę dla lokalnych samorządów, która pozwoli pokazać kierunek w jakim zmierza nasz kraj – powiedział Radosław Stach, Wiceprezes KGHM ds. Produkcji do uczestników konferencji.
Eksperci Politechniki Wrocławskiej, prezydenci miast, burmistrzowie oraz przedsiębiorcy rozmawiali o szansach i wyzwaniach, jakie wiążą się z rozwojem elektromobilności. Profesor Piotr Wrzecioniarz z Politechniki Wrocławskiej zwrócił uwagę na aspekt globalny i lokalny elektromobilności, a burmistrz Polkowic Łukasz Puźniecki opowiedział o projekcie „E-mobility w mieście”.
Zaangażowanie w rozwój projektów upowszechniania zeroemisyjnej motoryzacji przekłada się na wzrost innowacyjności i efektywności gospodarki oraz wpływa na jakość życia mieszkańców m.in. poprzez ograniczenie zanieczyszczeń powietrza, obniżenie hałasu oraz lepszą dostępność i komfort komunikacji.
KGHM Polska Miedź aktywnie włącza się w Program Rozwoju Elektromobilności. Przy oddziałach spółki uruchomiono stacje ładowania aut elektrycznych, we flocie samochodów służbowych pojawiły się „elektryki”. Miedziowy gigant prowadzi także testy Sokoła 4×4, elektrycznego auta terenowego. Samochód jest sprawdzany na wymagającym terenie zbiornika odpadów poflotacyjnych „Żelazny Most”, w przypadku pozytywnych wyników testów, Spółka rozważa wykorzystanie Sokoła do pracy pod ziemią.
Źródło: KGHM Polska Miedź
FOT. KGHM POLSKA MIEDŹ