22 listopada została podpisana umowa na dokończenie robót budowlanych związanych z przebudową stacji Legnica – poinformował nas Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. - Zakończenie prac przewidywane jest na koniec 2023 r.
Dokończenia inwestycji podjęła się wrocławska spółka Dolkom.
Ślimacząca się przebudowa dworca została przerwana na początku wakacji – niezadowolony z zaangażowania wykonawcy (Grupa Fewaterm) inwestor (PKP PLK S.A.) po 52 tygodniach od podpisania umowy zdecydował się ją wypowiedzieć.
Jak informuje Mirosław Siemieniec, trwająca od tego czasu inwentaryzacja prac została zakończona.
- Do wykonania pozostało m.in. podwyższenie peronów nr 3 i nr 4 do 76 cm, modernizacja tunelu głównego, zabudowa wind na perony nr 2,3,4,5 oraz przebudowa i przeszklenie hali peronowej – wyjaśnia rzecznik PKP PLK.
Spółka zajęła się również kwestią rozliczeń z podwykonawcami Fewatermu. Oficjalnie zgłoszono kilkanaście takich firm. Dwóm z nich Polskie Linie Kolejowe bezpośrednio uregulowały płatność.
W 2018 r., gdy podpisywano umowę z Grupą Fewaterm, całość prac w części peronowej dworca miała kosztować ok. 30 mln zł. Dotychczas na ten cel wydano ok. 18,5 mln zł netto. Spółka korzystała dofinansowania z budżetu państwa.
FOT. RADOSŁAWA JANOWSKA-LASCAR (dziękuję)