basen jawor
Loading...
Jesteś tutaj:  Home  >  styl życia  >  Current Article

Dieta – tajemnicza przyjaciółka włosów

Przez   /   20/08/2019  /   No Comments

Stosowanie dobrych szamponów i odżywek może znacznie poprawić stan naszych włosów, zwłaszcza jeżeli jest on wynikiem nieprawidłowej pielęgnacji. Jednak aby mógł wyrosnąć zdrowy i silny włos niezbędne są do tego witaminy i inne składniki odżywcze, które będą wspierały nasz organizm w budowaniu zdrowej struktury.

Jakie produkty włączyć do swojej diety, aby miały realny wpływ na piękny wygląd tego co mamy na głowie? Tabletki na wzmocnienie włosów to nie wszystko – czasem nie obędzie się bez radykalnej zmiany diety. Zobacz po co sięgać, aby móc pochwalić się zdrowymi włosami.

Warzywa, owoce i orzechy – sięgaj po nie zwłaszcza latem

Zwłaszcza latem, kiedy mamy dostęp do młodych i świeżych darów natury, warto korzystać z nich do woli. Do kanapek dodawaj rzodkiewkę – ma w sobie dużo krzemu, który jest jedną z substancji niezbędnych do prawidłowego wzrostu włosów. Znajdziesz go również w kalarepce i selerze. Pomidory, brokuły marchew i szczypiorek to naturalne źródła beta-karotenu, niezbędnego do produkcji w organizmie witaminy A. Ta z kolei bierze udział przy produkcji keratyny, czyli naturalnego budulca włosów i paznokci. Wzbogacaj swoją dietę orzechami – to naturalne źródło cynku i miedzi. Orzechy włoskie, migdały, pestki dyni i słonecznika śmiało możesz dodawać do warzywnych sałatek.

Białko – nie tylko dla sportowców

Dieta zawierająca dużo białka jest dobra nie tylko dla osób, które ćwiczą regularnie na siłowni i dbają o przyrost masy mięśniowej. Jeżeli myślisz o zapuszczeniu długich i pięknych włosów – jedz dużo chudego mięsa i jajek. Zawiera ono duże ilości aminokwasów, których ludzki organizm nie jest w stanie wytwarzać samodzielnie ani przechowywać – dlatego ważne są regularne ich dostawy. Jeżeli jesteś weganką, potrzebne składniki możesz zastąpić otrębami, kiełkami pszenicy, płatkami owsianymi bądź soją.

Warzywa strączkowe – nasi sprzymierzeńcy

W warzywach strączkowych takich jak soja, fasola, soczewica, ciecierzyca znajduje się prawdziwe bogactwo witamin z grupy B. Powinnaś zainteresować się nimi zwłaszcza jeżeli masz problemy z przetłuszczającymi się włosami, ponieważ te witaminy odpowiadają między innymi za ograniczenie przetłuszczania się włosów.

Tłuszcze i ryby – zdrowe kwasy

Olej rzepakowy i oliwa z oliwek zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe, podobnie jak morskie ryby. Substancje te mają wpływ na walkę z wypadającymi włosami. Zawierają dużo witaminy E, która jest silnym przeciwutleniaczem – wpływa również na zachowanie dobrej kondycji naszej skóry, oraz włosów i paznokci.

Kiedy jest naprawdę źle – sięgnij po tabletki

Jeżeli masz problem z niedoborami witamin, np. B7, warto wspomóc się lekami uzupełniającymi niedobory biotyny. Kiedy problem z wypadaniem włosów się pogłębia – nie wahaj się iść do lekarza, który skieruje Cię na badania.

    Drukuj       Email
  • Publikowany: 155 dni temu dnia 20/08/2019
  • Przez:
  • Ostatnio modyfikowany: Sierpień 20, 2019 @ 2:51 pm
  • W dziale: styl życia, wiedza

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


* Wymagany

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also like...

FAUSTYNKA - plakat Jan Pweł

“Jan Paweł II w oczach dziecka i osoby dorosłej”

Read More →