OSOBUS
Loading...
Jesteś tutaj:  Home  >  gospodarka i finanse  >  Current Article

Co z dotacją dla Kolei Dolnośląskich? CUPT czeka

Przez   /   19/09/2019  /   1 Comment

Zapytaliśmy Unijne Centrum Projektów Transportowych, czy ich zdaniem dotacja przyznana w 2018 r. Kolejom Dolnośląskim na zakup taboru (85 mln zł) jest zagrożona oraz czy po fiasku dwóch przetargów legnicka spółka jeszcze w stanie wywiązać się z warunków umowy. Odpowiedź nie jest jednoznaczna.

- Spółka dokłada wszelkich starań, aby zrealizować cel projektu i wskaźniki – odpisała na nasz mejl Karolina Grot, naczelnik wydziału informacji i promocji CUPT.

W kwietniu 2018 roku spółka Koleje Dolnośląskie podpisała z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę na dofinansowanie projektu pod nazwą “Aglomeracyjna Kolej Dolnośląska – zakup taboru kolejowego do obsługi ruchu pasażerskiego we Wrocławskim Obszarze Funkcjonalnym”. Zgodnie z umową legnicka spółka miała kupić 11 nowych jednostek taboru o pojemności docelowej dającej możliwość przewiezienia łącznie 4.170 osób, tj. pięciu czteroczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych (EZT) i sześciu trójczłonowych Spalinowych Zespołów Trakcyjnych (SZT). CUPT przyznał Kolejom Dolnośląskim na ten cel 85,1 mln zł dotacji ze środków unijnych. Wartość całego projektu szacowano na nieco ponad 209 mln zł.

Taki był też budżet inwestycji. Ogłoszono dwa przetargi i w obu wszystkie zgłoszone oferty o kilkadziesiąt milionów złotych przekraczały tę kwotę. Dwa przetargi zostały unieważnione. Na wrzesień zarząd Kolei Dolnośląskich zapowiadał trzeci, poprzedzony dialogiem technicznym z potencjalnymi dostawcami taboru. Ogłoszenie o przetargu dotąd się nie ukazało,a terminy naglą. Żeby wywiązać się z umowy z CUPT, Koleje Dolnośląskie muszą do końca 2022 roku zrealizować określone w umowie wskaźniki, czyli dysponować nowym taborem (EZT i SZT) pozwalającym na przewiezienie 4.170 pasażerów. Władze spółki zdają sobie sprawę z trudnego położenia. Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich, wyjawił nam niedawno, że aby nie stracić dotacji zarząd będzie zabiegać w CUPT o zmianę warunków realizacji projektu.

- Dotychczas do CUPT nie wpłynęło wystąpienie beneficjenta o zmianę umowy o dofinansowanie – informuje Karolina Grot.

FOT. KOLEJE DOLNOŚLĄSKIE

 

 

 

 

    Drukuj       Email

1 komentarz

  1. xxx pisze:

    No to po renowacji linii Legnica – Lwówek! Brawo lubiński desant!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


* Wymagany

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also like...

520e87ba-a513-47c8-81c5-adecf8ccbd5f

Złotoryja. Tajemnicze kości przy wykopie na cmentarzu

Read More →