Mieszkaniec Chojnowa uwierzył oszustowi podającemu się za bankowca i stracił blisko 88 tys. złotych. Policja ostrzega przed spoofingiem. Przestępcy wykorzystują aplikacje, która sprawa, że podczas rozmowy telefon wyświetla nazwę banku, operatora sieci komórkowej, urzędu czy policji.
Tak było również tym razem. Mieszkaniec Chojnowa odebrał telefon od mężczyzny podającego się za pracownika jednego z banków. Usłyszał, że inny pracownik banku sprzedał dane osobowe chojnowianina i obecnie jacyś przestępcy próbują wziąć kredyt na jego konto. Rzekomo zagrożone miały być również oszczędności na jego koncie. Oszust nakłonił mieszkańca Chojnowa, aby je wypłacił a następnie przekazał dzwoniącemu za pośrednictwem wpłatomatu. Wykonując polecenia oszusta mężczyzna stracił blisko 88 tys. zł.
- Pamiętajmy, że oszuści stosują pewien schemat prowadzonych rozmów polegający na wywieraniu presji czasu i konieczności natychmiastowego zabezpieczenia pieniędzy przed rzekomym zagrożeniem – mówi mł. asp. Anna Tersa z zespołu prasowego Komendy Miejskiej Policji w Legnicy. – Taka rozmowa powinna od razu wzbudzić wątpliwości, co do konieczności podejmowanych działań i spowodować ogromną czujność opierającą się na ograniczonym zaufaniu, co do tożsamości dzwoniącego.
Policja apeluje, aby pod żadnym pozorem nie logować się na otrzymywane linki do stron internetowych i nie przekazywać numerów kart, czy haseł dostępu. Pamiętajmy, że przestępcy uciekają się do coraz to nowszych sposobów pozyskiwania pieniędzy z kont bankowych. Nie dokonujcie Państwo pochopnie transakcji mogących narazić Was na utratę pieniędzy. Każde zainstalowanie aplikacji na żądanie to próba oszustwa, a w rezultacie pozbawienie środków finansowych zgromadzonych na koncie. Weryfikujcie wszystkie przekazywane Wam informacje, nie bądźcie łatwowierni i stanowczo reagujcie na każdą próbę oszustwa. Weryfikujcie każdą przeprowadzoną rozmowę z przedstawicielami instytucji i firm, z którymi na co dzień dokonujecie różnych transakcji.
FOT. PIXABAY.COM