POLMED
Loading...
Jesteś tutaj:  Home  >  gospodarka i finanse  >  Current Article

Carrefour płaci swym klientom za używane ubrania

Przez   /   03/04/2024  /   No Comments

Carrefour Polska uruchamia drugą odsłonę akcji, której celem jest pobudzenie drugiego obiegu na rynku odzieży. W ramach projektu realizowanego z marką Ubrania Do Oddania sieć zachęca swoich klientów do oddawania używanych ubrań zamiast wyrzucania ich do śmieci. W ramach tej edycji akcji, za każde oddane 10 sztuk odzieży, butów lub akcesoriów, klient otrzyma e-kupon
o wartości 10 zł na zakupy w sklepach tej sieci. To kolejna inicjatywa Carrefour, po szklanych butelkach zwrotnych oraz plastikowych i aluminiowych opakowaniach po napojach, w której firma płaci swoim klientom za odpady, które zwykle trafiają na wysypiska śmieci.

Kultura wyrzucania używanej odzieży w ciągu ostatnich lat zdecydowanie przybrała na sile. Obecnie przemysł tzw. fast fashion jest odpowiedzialny za prawie 10 proc. globalnej emisji dwutlenku węgla, a wiele ubrań noszonych jest zaledwie od siedmiu do dziesięciu razy, zanim zostaną wyrzucone. To spadek używalności o ponad 35% w ciągu zaledwie
15 lat. 1
Dostrzegając ten problem, Carrefour Polska, we wrześniu 2023 roku, we współpracy z marką Ubrania Do Oddania zorganizował pierwszą wspólną ogólnopolską zbiórkę używanej odzieży, której celem było wprowadzenie jej do ponownego obiegu. W dwa tygodnie trwania akcji zebrano ponad 4 tony odzieży, co przyczyniło się do zaoszczędzenia ponad 23,5 mln litrów wody i ograniczenia emisji ponad 48 ton CO2.

Druga edycja akcji potrwa dwa razy dłużej – do 30 kwietnia. W ramach akcji, klienci Carrefour mogą przynieść do wyznaczonych hipermarketów niechciane, ale nadające się do używania, ubrania, buty i akcesoria, gdzie przy Punktach Obsługi Klienta znajdą specjalnie przygotowane boxy na używaną odzież. Procedura jest prosta – wystarczy zdeponować niepotrzebne rzeczy, a jeśli będzie ich co najmniej 10 sztuk, klient otrzyma e-kupon o wartości 10 zł uprawniający do zakupów w sklepach Carrefour. Dodatkowo za każdy kilogram zebranej odzieży, marka Ubrania Do Oddania przekaże 1 zł na rzecz Fundacji “Las na zawsze”. Fundacja ta znana jest z działań na rzecz ochrony lasów oraz zakładania nowych bioróżnorodnych obszarów leśnych w całej Polsce.
Z wielką satysfakcją obserwujemy, jak inicjatywa marki Ubrania Do Oddania rozwija się w naszych sklepach. Spotkała się ona z bardzo pozytywnym odbiorem ze strony klientów, którzy sami dopytują o tę akcję. Jest to dla nas dowód na to, że zrównoważony rozwój i gospodarka cyrkularna mogą iść w parze z codziennymi działaniami każdego z nas. Akcjami takimi jak ta, Carrefour podnosi świadomość oraz inspiruje do pozytywnych zmian w społeczeństwie. Jesteśmy przekonani, że każdy ma moc wpływania na przyszłość naszej planety, a przez wspólne działania możemy osiągnąć znacznie więcej — mówi Sylwester Mroczek, Menedżer Rozwoju Działu Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska.

Misją Ubrań Do Oddania jest upowszechnianie wiedzy o drugim obiegu tekstyliów, inspirowanie do budowania prośrodowiskowych nawyków i edukacja w zakresie wprowadzania cyrkularnych rozwiązań. Współpraca z markami jest ważnym elementem na drodze realizacji naszych celów, ponieważ umożliwia nam działania na szeroką skalę. Partnerstwa, które nawiązujemy są odzwierciedleniem naszych wartości, dlatego współpracujemy z firmami, które je podzielają. Z pewnością należy do nich Carrefour, a uruchomienie drugiej edycji zbiórki, świadczy o tym, jak udana i skuteczna jest nasza współpraca. Tym razem akcja została wydłużona w stosunku do pierwszej edycji.. Mamy nadzieję, że dzięki temu dotrze do jak największej liczby odbiorców, którzy nie tylko odpowiedzialnie posprzątają swoje szafy, lecz także przekażą dalej ideę drugiego obiegu ubrań – mówi Monika Maceluch, Manager ds. marketingu i komunikacji w Ubrania Do Oddania.

Kluczowym aspektem w partnerstwie Carrefour i Ubrania Do Oddania jest promowanie gospodarki cyrkularnej. Odzież zebrana w ramach inicjatywy podlega sortowaniu i jest reintegrowaniu do obiegu, co przyczynia się do redukcji odpadów i wspiera ideę zero waste. W celu zapewnienia pełnej transparentności procesu organizatorzy zachęcają do odwiedzenia strony internetowej, gdzie znajdują się szczegółowe informacje na temat dalszych losów oddanej odzieży.

O Ubrania Do Oddania

Ubrania Do Oddania to marka, która w 2018 roku rozpoczęła rewolucję na polskim rynku odzieżowym. Łącząc ideę mody cyrkularnej i odpowiedzialnej konsumpcji. Serwis www.ubraniadooddania.pl zbiera odzież i akcesoria, przekazując organizacjom charytatywnym oraz placówkom edukacyjnym w ramach programu „Szkoła w Porządku” 1 zł za 1 kilogram przekazanych rzeczy. Celem UDO jest edukacja ekologiczna społeczeństwa i marek w zakresie fast fashion, odpowiedzialnego kupowania i wpływu branży tekstylnej na środowisko oraz redefiniowanie pojęcia drugiego obiegu na rynku tekstylnym i udowodnienie, że cyrkularność jest atrakcyjna i ważna. W lipcu 2022 roku marka nawiązała Partnerstwo z Komisją Europejską w zakresie wdrożenia w Polsce założeń Strategii Unii Europejskiej na rzecz zrównoważonych wyrobów włókienniczych o obiegu zamkniętym.

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 850 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.
Dzięki multiformatowej sieci ponad 14 000 sklepów w 40 krajach, Grupa Carrefour jest jednym z wiodących sprzedawców żywności na świecie. W 2023 r. sieć odnotowała sprzedaż na poziomie 94,1 miliarda euro. Grupa Carrefour zatrudnia obecnie ponad 300 000 pracowników w sklepach zintegrowanych, którzy pomagają uczynić markę światowym liderem w transformacji żywności dla wszystkich, oferując codziennie żywność wysokiej jakości, dostępną i w rozsądnej cenie. Pod szyldami Carrefour na całym świecie pracuje ponad 500 000 osób. Więcej informacji o Carrefour można uzyskać na stronie www.carrefour.com lub na Twitterze (@news_carrefour) oraz LinkedIn (Carrefour).

Źródło: Carrefour Polska

FOT. CARREFOUR POLSKA

    Drukuj       Email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


* Wymagany

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also like...

SONY DSC

Mieszkańcy bronią geoparku UNESCO przed wiatrakami

Read More →