Od kwietnia na trasę Wrocław -Legnica-Węgliniec wyjadą nowoczesne i komfortowe czteroczłonowe eletryczne zespoły trakcyjne (EZT). Rozwijając prędkość do 160 km/h będą w stanie zabrać ponad 450 pasażerów. Legnicka spółka Koleje Dolnośląskie ma już pięciu takich pociągów, ale myśli o zakupie kolejnych pięciu.
Trasa Węgliniec – Legnica – Wrocław generuje tak duże potoki podróżnych, że obsługiwanie jej przy pomocy nisko pojemnych szynobusów stało się problematyczne. Zakupione przez Koleje Dolnośląskie Elektryczne Zespoły Trakcyjne (EZT) 31WE rozwiązują ten problem. Pierwszy z pięciu EZT, pomalowany w biało-żółte barwy województwa dolnośląskiego, jest juz gotowy, ale w trasę wyruszy w kwietniu. Wszystkie pięć bedzie kursować od czerwca.
Nowe pociągi są jednownętrzowe (jak szynobusy). Mają 202 miejsca siedzące i 256 stojących. Umożliwiają wygodną podróż także osobom na wózkach inwalidzkich (posiadają m.in. dwie toalety są przystosowane dla niepełnosprawnych). Są komfortowe, klimatyzowane, z cyfrowym system informacji pasażerskiej oraz siecią Wi-Fi, dzięki którym podczas podróży pasażerowie mogą korzystać z bezprzewodowego dostępu do internetu. Bezpieczeństwo na trasie zapewnia system monitoringu GPS.
Cztery silniki o mocy 500kW każdy pozwalają nowym pociągom rozwinąć prędkość do 160 km/h. Z Legnicy do Wrocławia dojadą w 54 minuty.
Koleje Dolnośląskie planują zakup kolejnych pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych. Przed świętami ogłosiły przetarg na opracowanie studium wykonalności oraz wniosku dla zakupu pięciu Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych w ramach projektu “Dojazdowe Koleje Dolnośląskie – zakup taboru kolejowego dla obsługi ruchu pasażerskiego w aglomeracji wrocławskiej.