Masz pytania, chcesz wyjaśnić swoje sprawy w ZUS? Zadzwoń i skorzystaj z pomocy konsultantów nowego Centrum Obsługi Telefonicznej ? COT.
Centrum Obsługi Telefonicznej obsługuje cały kraj. COT zlokalizowane jest w Mińsku Mazowieckim i Węgrowie, na terenie działania siedleckiego Oddziału ZUS. Jego uroczyste otwarcie nastąpiło w dniu 5 grudnia przez Prezesa Zakładu, Zbigniewa Derdziuka.
Co to jest COT?
COT to specjalna usługowa infolinia Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, będąca jednym z elementów Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Można tu zasięgnąć informacji o charakterze ogólnym i w sprawach indywidualnych, np. o kwocie składek zgromadzonych na indywidualnym koncie. Co ciekawe, za pośrednictwem COT można zarezerwować wizytę w placówce ZUS, a nawet złożyć niektóre z udostępnianych przez Zakład wniosków, niewymagających podpisu elektronicznego. Przekazanie jakichkolwiek wiadomości przez konsultantów COT poprzedzone jest uwierzytelnieniem dzwoniącego klienta, który musi podać w tym celu specjalny identyfikator i PIN, nadawane przy okazji rejestracji własnego profilu na Platformie Usług Elektronicznych. Ta praktyka ma na celu ochronę danych klientów ZUS.
Po wybraniu numeru telefonu centrum następuje połączenie z konsultantem COT ? w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. od 8. do 18. Poza tymi godzinami, a także w weekendy, do dyspozycji klientów ZUS pozostaje Automatyczny System Informacyjny COT, czynny 24 godziny na dobę.
Numery telefonów Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS:
801 400 987 – dla telefonów stacjonarnych
22 560 16 00 – dla telefonów stacjonarnych i komórkowych