Loading...
Jesteś tutaj:  Home  >  wiadomości  >  Current Article

Sześć firm chce budować S3 od Gaworzyc do Kaźmierzowa

Przez   /   29/08/2014  /   No Comments

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła dziś oferty firm ubiegających się o kontrakt na budowę drugiego dolnośląskiego fragmentu ekspresówki, od węzła w Gaworzycach do węzła w Kaźmierzowie. Najniższą cenę (ok. 478 mln zł) proponuje konsorcjum Mirbudu oraz Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Erbedim.

Sześć firm zostało na placu boju. Rozpiętość cenowa ofert jest znacznie mniejsza niż w przypadku poprzedniego fragmentu S3 z Nowej Soli do Gaworzyc, gdzie potencjalni wykonawcy deklarowali koszt od 351,1 mln zł do ponad 446 mln zł. W przypadku fragmentu Gaworzyce-Kaźmierzów najdroższa propozycja, złożona przez spółkę Astaldi, jest o zaledwie 34 mln zł. droższa niż oferta Mirbudu i Eberdimu.

Jak informuje oddział GDDKiA we Wrocławiu budowa drugiego odcinka S3 zakłada m.in.: budowę drogi ekspresowej o długości ok. 16,900 km o przekroju 2 x 2 pasy ruchu oraz pas awaryjny, z rezerwą terenu pod trzeci pas ruchu w pasie dzielącym o szerokości 12 m, wraz z opaskami; budowę trzech węzłów drogowych: „Gaworzyce”, „Drożów” i „Potoczek”; przebudowę istniejącej sieci dróg w zakresie kolizji z planowaną drogą ekspresową; budowę dróg wewnętrznych, obsługujących tereny przylegle do projektowanego pasa drogowego.
Budowę dróg (dojazdów) technologicznych; budowę obwodu utrzymania drogowego OUD „Drożów”; wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp; budowę ośmiu obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej o przekroju docelowym – dwie jezdnie po trzy pasy ruchu każda, w tym dwóch wiaduktów pełniących funkcję dolnych przejść ekologicznych, jednego wiaduktu nad grupą przeszkód (droga serwisowa, linia kolejowa, ciek wodny) o długości około 300 m, czterech wiaduktów drogowych i jednego wiaduktu drogowego stanowiącego jednocześnie funkcję dolnego przejścia dla zwierząt; budowę wiaduktu w ciągu drogi obsługującej, pełniącego funkcję dolnego przejścia dla zwierząt; budowę ośmiu wiaduktów nad drogą ekspresową, w ciągu dróg lokalnych; budowę urządzeń ochrony środowiska, w tym m.in.: pasów zieleni izolacyjnej, ekranów akustycznych; ogrodzenie drogi na całej jej długości; rozbiórkę obiektów budowlanych i innych elementów kolidujących z planowaną inwestycją; wycinkę zieleni kolidującej z pasem drogi S3; wykonanie nasadzeń zieleni.

ŹRÓDŁO RYC. PIOTRBORYS.PL

    Drukuj       Email
  • Publikowany: 3740 dni temu dnia 29/08/2014
  • Przez:
  • Ostatnio modyfikowany: Sierpień 29, 2014 @ 1:43 pm
  • W dziale: wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


* Wymagany

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also like...

2024_CW_CHÓR_NABÓR ver 6

Wielonka zaprasza chętnych do chóru akademickiego

Read More →