Dwunastu wykonawców zgłosiło się do przetargu na budowę przedostatniego dolnośląskiego odcinka drogi ekspresowej s3 z Bolkowa do Kamiennej Góry. Wszyscy deklarują wywiązanie się z zadania w ciągu 47 miesięcy. Rozpiętość cenowa ofert jest znaczna: od nieco ponad 1 miliona złotych do prawie 1,8 mln zł.
Najtańsza jest włoska spółka Astaldi S.p.A. z siedzibą w Rzymie (1 056 602 056,26 zł brutto). Na drugim biegunie jest oferta konsorcjum trzech firm: IDS-BUD S.A. z Warszawy jako lidera oraz ukraińskiej spółki T. Strokacha i spółki Mosty Łódź S.A. (1 758 900 000,00 zł brutto). To znaczy, że wszystkie oferty mieszczą się w budżecie inwestycji, ustalonym przez Generalną Dyrekcję Dróg i Autostrad na poziomie 2 139 791 616,95 zł.
Komisja przetargowa sprawdzi oferty i wyłoni najkorzystniejszą. Umowę z wykonawcą planujemy podpisać w II kwartale 2018r. Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie Zaprojektowanie i wybudowanie drogi S3 Legnica (A4) – Lubawka, zadanie III od węzła Bolków (bez węzła) do węzła Kamienna Góra Północ (bez węzła), o długości ok. 16,1 km.
Droga ekspresowa S3 Bolków (bez węzła) – Granica Państwa podzielona została na dwa odcinki: III od Bolkowa (bez węzła) do Kamiennej Góry (bez węzła) oraz IV od Kamiennej Góry (z węzłem) do granicy Państwa. Budowę drogi przewidziano w przekroju dwujezdniowym 2 x 2, szerokość jezdni 2 x 3,5 m plus pas awaryjny 2,5 m, o obciążeniu nawierzchni 115 kN/oś. Na zadaniu powstaną dwa tunele drogowe w ciągu drogi ekspresowej S3. Zakończenie inwestycji zaplanowane do roku 2023.
Celem inwestycji jest poprawa transportu drogowego, skomunikowanie terenów przygranicznych poprzez autostradę A4 i sieć dróg ekspresowych z centralną Polską, poprawienie warunków jazdy i bezpieczeństwa ruchu oraz wyprowadzenie ruchu tranzytowego z DK3 i DK5 poza rejon miast: Jawor, Bolków, Kamienna Góra i Lubawka.
FOT. MOSTY KATOWICE