Blisko 4 tys. wypożyczeń i pobrań książek z Klubu Czytelnika KGHM – ogólnopolska kampania promująca czytelnictwo pn. „Mie(dź) apetyt na czytanie” przynosi wymierne rezultaty. Pracownicy miedziowej spółki chętnie dzielą się książkami z innymi, ale też sami czytają na potęgę. Liczba wypożyczeń przeróżnych publikacji z miedziowej biblioteki z kilkuset w 2022 roku wzrosła do kilku tysięcy i… nadal rośnie. W kampanię promocyjną właśnie włączyli się utytułowani sportowcy.
Biblioteka Klubu Czytelnika KGHM to już ponad 800 książek, wśród których znajdują się bestsellery światowej sławy autorów, poradniki, książki branżowe, a nawet bajki czy lektury dla młodzieży. Pracownicy miedziowej spółki chętnie sięgają po popularne publikacje, ale w top 10 znajdują się również książki wydane przez KGHM, które były współtworzone przez załogę. Dużą liczbę pobrań mają albumy o górach oraz z przepisami wielkanocnymi. Obie książki są dostępne dla wszystkich, nie tyko dla pracowników miedziowego giganta,i można je pobrać każdy zainteresowany ze strony internetowej KGHM:
Już możemy zapowiedzieć, że księgozbiór miedziowej spółki zostanie w tym roku uzupełniony o autorskie przepisy pracowników na Święta Bożego Narodzenia.
– Rozwijamy Klub Czytelnika KGHM nie tylko o nowe publikacje, ale też mamy w planach bonusy dla stałych czytelników i nowych zainteresowanych księgozbiorem. W oddziałach spółki z powodzeniem funkcjonują Ambasadorzy projektu. Jak wiadomo książki to nie tylko przekazywanie wiedzy, ale też inspiracja do działania. Inspirujemy i aktywujemy naszych pracowników – mieszkańców Zagłębia Miedziowego i nie tylko – powiedziała Sylwia Jurgiel, rzecznik prasowy KGHM Polska Miedź S.A.
Do kampanii przyłączają się również sportowcy z Zagłębia Miedziowego, w tym utytułowane piłkarki ręczne KGHM MKS Zagłębie Lubin i piłkarze ręczni MKS Zagłębie Lubin. Joanna Drabik obrotowa zespołu z Lubina zapewnia, że „czytanie sprawia wiele przyjemności, ale też poprawia koncentrację i pamięć”.
Klub Czytelnika KGHM jest skierowany do pracowników miedziowego giganta, ale w planach mamy rozwój akcji w regionie, w tym spotkania autorskie, współpracę z instytucjami czy organizacjami wspierającymi czytelnictwo, a także digitalizację księgozbioru. W ramach kampanii odbyły się m.in. warsztaty komiksowe dla dorosłych i dla dzieci pracowników miedziowej spółki. Uczestnicy odkryli sekrety technik komiksowych, ale też stworzyli własne postacie, zaprojektowali i namalowali swoje historie.
W maju tego roku pracownicy KGHM bardzo chętnie wzięli też udział w akcji wolontariackiej „Podaruj swojej książce drugie życie”. Wśród załogi udało się zebrać ponad 1,5 tys. woluminów, które zostały przekazane do partnerskich bibliotek publicznych w: Legnicy, Lubinie, Polkowicach i Głogowie. Zbiórka będzie kontynuowana również w październiku.
Źródło: KGHM Polska Miedź S.A.
FOT. KGHM POLSKA MIEDŹ S.A.