Chociaż w dzisiejszych czasach Internet dominuje w wielu dziedzinach życia, to jednak podstawą funkcjonowania usług i kontaktu z klientem wciąż pozostaje rozmowa telefoniczna. Łatwo wyobrazić sobie skutki utraty telefonu służącego nam do komunikowania się z kontrahentami lub klientami.
Trudno dziś pomyśleć, jak mogłaby funkcjonować firma bez dostępu do Internetu – pobieramy z Sieci ogromne ilości danych, które niegdyś musieliśmy składować na fizycznych, mało poręcznych i zawodnych nośnikach, kontaktujemy się z innymi ludźmi… Nic więc dziwnego, że z kopiami zapasowymi danych również przenieśliśmy się w wirtualną rzeczywistość – czy jednak nie zapomnieliśmy o stosownym zadbaniu o naszą fizyczną, a nie tylko wirtualną własność?
Ubezpieczenie elektroniki dla każdego
Nieprzypadkowo mówi się, że ludzie dzielą się na tych, którzy robią kopię zapasową i na tych, którzy zaczną ją robić na skutek dość bolesnej nauczki w postaci nagłej utraty ważnych informacji. Niestety trwałość dzisiejszych nośników danych jest poniekąd złudna – nowoczesne karty pamięci są odporne na działanie czasu i zdecydowanie trudniejsze do uszkodzenia niż dysk twardy czy płyta CD, jednak mało kto z nas bierze pod uwagę możliwość zniszczenia całego telefonu czy jego kradzieży. W obu przypadkach strata jest podwójnie dotkliwa, gdyż można pożegnać się nie tylko z danymi zgromadzonymi na telefonie, ale przede wszystkim z samym sprzętem.
Takim stratom można jednak zapobiec w prosty sposób – wystarczy zainteresować się coraz popularniejszymi także w Polsce ubezpieczeniami dla elektroniki. Tego typu ofertę oferuje coraz więcej towarzystw; powstają nawet firmy specjalizujące się w takich rodzajach ubezpieczeń (na przykład brytyjski Gadget Cover z ofertą Gadget Insurance). Często jednak, słysząc o możliwości ubezpieczeniu telefonu komórkowego, od razu przypominamy sobie oferty składane często przy zakupie tego typu sprzętu – wyjątkowo drogie i mało atrakcyjne. Jak naprawdę wygląda sytuacja w przypadku ubezpieczeń sprzętu mobilnego?
Szeroka oferta
Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na fakt, że coraz więcej ubezpieczycieli proponuje w ofercie „chmurę” na dane, w której możemy na bieżąco przechowywać numery klientów i wszelkie dane niezbędne nam do prowadzenia biznesu. Dostęp do nich będziemy mieć nawet po trwałym zniszczeniu telefonu i utraceniu możliwości odzyskania tych danych. Przede wszystkim warto jednak mieć na uwadze, że w przypadku zniszczenia lub kradzieży telefonu otrzymamy stosowną rekompensatę, która sprawi, że tego typu sytuacje nie będą aż tak dotkliwe.